Israel Hayom

כושר עד: "שוק מכוני הספורט חווה פריחה מחודשת"

לאחר פגרת הקורונה המאולצת, חדרי הכושר חזרו ובגדול ● עלייה משמעותית של 11% בנרשמים לעומת טרום המגיפה ● "יש געגוע לחדרי הכושר ורצון להתאמן"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

המרדף אחר החיטובים: שוק מכוני הכושר, שהיה מהת חומים שחוו צניחה דרמטית בשיא מגיפת הקורונה, רשם עלייה מש מעותית של 11% במספר המנויים לעומת תקופת טרום הקורונה.

כך עולה מדו"ח חדש שערכה חברת Movement באמצעות חברת הבת פיזיקל, הפלטפורמה לניהול מתחמי כושר וספורט, שפועלת בכ 40% ממכוני הכושר, חוגי הס פורט ומתחמי הקאנטרי בישראל. יש לציין כי שוק מכוני הכושר חווה צניחה של כ 66% במספר המנויים בתקופת הקורונה.

טרם תקופת הקורונה, עד תחילת שנת ,2020 היו בישראל כמעט 700 אלף מנויים לחדרי כושר בישראל, לא כולל חוגי ספורט שונים המת בצעים בסטודיו או באוויר הפתוח. עם תחילת מגיפת הקורונה והסגר הראשון, בין אפריל ליוני ,2020 צנח מספר המנויים לכ 238 אלף בלבד, ירידה של כשני שלישים במספר המ נויים, מה שהוביל למשבר גדול בענף ולדרישה לפיצויים לחדרי הכושר שנפגעו באופן דרמטי מהסגרים.

שנה לאחר מכן, בין אפריל ליוני ,2021 עם התאוששות המשק והיציאה מהסגרים, עמד מספר המנויים על כ 557 אלף איש, כ 20% פחות מנויים מבתקופת טרום הקורונה.

על פי הנתונים של ,Movement כיום ישנם כ 777 אלף מנויים פעי לים בחדרי הכושר, מה שמהווה כא מור עלייה של 11% מהתקופה של טרום הקורונה - 83% מהמנויים הם גברים ורק 17% נשים. רוב המנויים הם בגילי .44-25

"הניצול" של המינוי למכון הכושר משתנה בין קבוצות הגיל השונות והמגדר. כשליש מהמנויים לחדרי הכושר, 36% מהנשים ו 33% מהגב רים, מתאמנים רק פעם אחת בשבוע.

"בחודשים האחרונים, עם החזרה לעבודה הפיזית במקומות העבודה עצמם והירידה בעבודה מהבית, חל גידול של כ 30% בהזמנת מדריכים לשיעורי ספורט כמו יוגה, ריצה, פי לאטיס ופונקציונל­י במקומות העבו דה, גדולים כקטנים, לעומת תקו פת טרום הקורונה", מסבירה דניאל רחום, סמנכ"לית השיווק של קבוצת .movement "במקביל חלה התרח בות דומה של שיעורי אונליין שחב רות מזמינות עבור העובדים שעדיין עובדים מהבית".

כולם רוצים להתאמן

קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס, מציינת גם היא כי יש גידול במספר המנויים. לדבריה, "מאז הסרת הגב לות הקורונה בחודש פברואר ,2022 אנחנו רואים גידול קבוע מחודש לחודש במספר הנרשמים.

"הקרבה לעונת הקיץ והעובדה שאנשים היו סגורים במהלך הקו רונה בבית ולא יכלו להתאמן, יצרו געגוע לחדרי הכושר ורצון עז לחזור למועדונים".

 ?? ?? חזרו להתאמן
חזרו להתאמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel