Israel Hayom

חלש, סתמי ורחוק מהסטנדרט של פיקסאר

"שנות אור", ארה"ב 2022

- סרט ציון: 5

"שנות אור", הסרט החדש של אולפני פיקסאר, הוא אחד הסרטים החלשים שיצאו משערי חברת האנימציה המהוללת, וככל הנראה גם אחד הסתמיים שבהם. הכתו בית שמופיעה על המסך בפתיחה מבשרת לצופים שהסרט שעומד להתחיל הוא שובר הקופות שאנדי - הילד שעמד במרכז סרטי "צעצוע של סיפור" - ראה כשהיה ילד ב .1995 זה אמור להיות גם הסרט שגרם לאנדי לגרור את הוריו לחנות הצעצועים כדי שייקנו לו בובה של באז שנות אור, הדמות שכיכבה יחד עם השריף וודי בא רבעת סרטי "צעצוע של סיפור".

אך "שנות אור" לגמרי לא משכנע בתור הסרט הזה, שהוא אמור לכאורה להיות. הוא אמנם לא סרט רע, אבל הוא רחוק מאוד ברמתו מסרטי "צעצוע של סיפור" )שע דיין מהווים שיא יצירתי ואיכותי עבור פיקסאר(, וכל ניסיון לקפל אותו אל תוך הסדרה המפוארת ההיא - מאולץ ומיותר.

נוסף על כך, הוא ממש לא נראה ונשמע כמו סרט שיצא ב ,1995 והוא גם ממש לא דומה לשובר קופות קיצי בסגנון "מלח מת הכוכבים" - שזה קצת מה שחשבתי וקיוויתי שהוא יהיה.

במרכז העלילה המסורבלת והלא מאוד פשוטה להבנה, עומד ניסיונו של טייס החלל האמיץ באז שנות אור )כריס אוונס, שמחליף בתפקיד את טים אלן( לחלץ את מאות אנשי הצוות שלו מכוכב לכת נידח שעליו התרסקה החללית שלהם. באז היהיר הוא זה שריסק את החללית, ולכן הוא גם כנראה חש שהאחריות להחזיר את חבריו לבתיהם בשלום מוטלת עליו. אך הניסיונות הכושלים שלו לכפר על טעותו גובים ממנו מחיר כבד, ומתישהו, למגינת ליבו, מתקבלת ההחלטה להפסיק לנסות.

כפי שהייתם מצפים מסרט של פיקסאר, "שנות אור" הוא תאווה לעיניים. אבל כל השאר? קצת פחות. הבדיחות לא באמת מצחיקות, ההברקות לא באמת מבריקות, אין כאן שום דבר שמתקרב לרגע מרגש )הפורטה של פיקסאר בדרך כלל(. אפילו מוסר ההשכל הבלתי נמנע שבאז מפנים בסופו של דבר נראה ממוחזר מסרטים קו דמים והרבה יותר טובים של פיקסאר.

אז לא, זה לא סרט רע. אבל בהחלט אפשר לוותר עליו ופשוט לראות שוב את כל סרטי "צעצוע של סיפור" במקום זה. יהיה לכם הרבה יותר כיף. באחריות.

 ?? ?? לא משכנע. באז שנות אור
לא משכנע. באז שנות אור

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel