Israel Hayom

של לינוי,"באתימאותו אולם אבל אני זו אני"

- אורן אהרוני

ההרגשה לעמוד על הפודיום בגיל :16 "לא האמנתי שככה אסיים" ● הקהל הישראלי: "הרגשתי שאסור לי לאכזב" ● וחלום האולימפיאד­ה: "השאיפה הכי גדולה" ● דריה אטמנוב, אלופת אירופה בהתעמלות אמנותית, בראיון

בזמן שהחלו לפרק את ההקמות ב"אקספו" בת"א לאחר אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית המוצ לחת שהיתה לישראל, בקצה האולם ישבה לה על הספה דריה אטמנוב.

לא, היא לא ממש מצאה רגע לנוח, אלא עברה מכלי תקשורת אחד לאחר, כאלה שנזכרו להגיע ברגע האחרון כששמעו על הצלחתה ונהרו בהמו ניהם, ואפילו קיבלה שיחות טלפון מעיתונאים זרים מחו"ל, שרצו לדעת מי זאת ילדת הפלא החדשה של הענף.

אטמנוב בת ה ,16 שעד לפני כמה ימים אפילו לא היה לה ערך בוויקי פדיה בעברית, מסומנת כבר מהג'וניור כיורשת של לינוי אשרם, שאיתה גדלה בהפועל ראשל"צ. כעת, לאחר שזכ תה בתואר האירופי בתחרות הקרב רב - התחרות היחידה שמעניקה מדליה אולימפית, שאליה הוסיפה עוד שלוש מדליות כסף - העתיד נראה ורוד.

מי שחושב שאטמנוב תנוח על זרי הדפנה - טועה, כי כבר בקרוב היא תחזור להתאמן לקראת שתי תחרויות חשובות נוספות שממתינות לה: משח

קי העולם בחודש הבא בארה"ב ואלי פות העולם בספטמבר בבולגריה.

"יותר מעייף כל הראיונות האלה מלהתחרות", צחקה "דשה" בראיון מיוחד ל"ישראל היום". "אני עוד מנסה לעכל את השבוע שעברתי ורק עכשיו מתחילה להבין מה עשיתי פה. היתה לי אליפות מוצלחת, אבל לא האמנתי שככה אסיים אותה". איך היתה ההרגשה על הפודיום?

"זה תמיד מרגש, הרגשה מטורפת. זה כיף וגאווה. אני שמחה שהצלחתי להראות מה שאני יודעת לעשות, נה ניתי בתחרות מהרגע הראשון".

ועשית את זה בגיל צעיר כל כך.

"לא חשבתי על זה. כל מה שרציתי זה להראות את הכי טוב שאני יכולה".

הקהל גם עזר לך.

"מאוד. כשעליתי על המשטח שמע אטמנוב וזוסמן. "התרגשות גדולה"

תי אותו, וזה נתן לי עוד דרייב והרבה כוח. הרגשתי שיש אנשים מאחוריי והיה לי אסור לאכזב אותם".

מרגישה שנכנסת לנעליים גדולות אחרי טוקיו והזהב של אשרם?

"לא חושבת שיש לי קשר לטוקיו. אני עם ההישגים שלי, צעד אחרי צעד, לא ממהרת. נכון, באתי מאותו אולם של לינוי, אבל אני זו אני".

איך את מסבירה את ההצלחה של הענף בשנים האחרונות?

"מאמינה שזה בזכות צוות המאמנות המדהימות שלנו, איגוד ההתעמלות, הוועד האולימפי. כולם ברמה מדהימה, תומכים ועוזרים בכל מה שצריך".

מה זה בשבילך אולימפיאדה?

"בשבילי זה חלום, זו השאיפה הכי גדולה. כל ספורטאי רוצה להגיע לשם ולתת את הופעת חייו, אבל אני עדיין לא חושבת על היום הזה, יש עוד הרבה תחרויות בדרך".

זוסמן: "יש עוד מטרות"

מי שעומדת לצד אטמנוב היא מאמ נת העל איילת זוסמן, שסיפרה: "ממש אליפות חלומית, היתה התרגשות גדו לה. הצלחנו לעשות את הבלתי ייאמן ולשמח כל כך הרבה אנשים".

האמנת לפני האליפות שככה נסיים?

"אנחנו מעלים בכל פעם את דרגת הקושי עם הצוות כדי שנהיה שם, עו בדים מאוד קשה, וגם לאחר פתיחה לא טובה אמרתי לדריה שתהיה מפוקסת ושתזכור מה היה ללינוי אחרי התרגיל הראשון באולימפיאד­ה ושהתחרות רק התחילה והיא יכולה לעשות את זה, כי אני מאמינה בה".

איך זה משפיע לקחת אליפות בגיל צעיר כל כך?

"דריה מאוד צעירה וזו באמת הת חרות הרשמית הגדולה שלה בבוגרות, אבל גם כשהיתה בג'וניור היא לקחה מדליה באליפות אירופה. כבר אז אנ שים דיברו עליה, זה לא שלא הכי רו אותה. דריה עדיין צעירה ואם היא תעשה באליפות העולם את מה שע שתה פה, אז היא יכולה להתברג בש לישייה הראשונה. היא מכוונת לשם". נראה שדריה נהנתה בתחרות.

"היא אוהבת את הקהל וממש שמחה. בגלל שהיא צעירה, זה נותן לה דרייב. אני שמחה, כי זה אומר שהיא אוהבת להילחם. עכשיו ניתן לה שלושה ימים לנוח ואז היא תחזור לאימונים, כי יש לנו עוד מטרות בדרך".

 ?? ??
 ?? ?? צילומים: אורן אהרוני
צילומים: אורן אהרוני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel