Israel Hayom

תוכנית הבראה

דגש על ההגנה, רעיון שתי הקבוצות שיורד מהפרק, והליכה בכל הכוח על תומר גינת - עודד קטש מתחיל לשקם את מכבי ת"א ● וגם: המעורבות של דיוויד בלאט בבניית הסגל )"לא פראייר"(

- יעקב מאיר

מכבי ת"א החלה רשמית את

החדש תחת המאמן עודד קטש ויו"ר הוועדה הספורטי בית דיוויד בלאט.

"אני מאוד גאה ונרגש לשבת על הכיסא הזה, ומודה על ההזדמנות. אני מודע לאחריות ולאתגר הגדול", אמר קטש במסיבת העיתונאים שבה הוצג. "נעשה הכל כדי להפוך את הקבוצה למנצחת - כמו שמגיע לאוהדים". הדעה הרווחת בקרב

היא שמינויו של דיוויד בלאט לתפקיד יו"ר הוועדה המקצועית הוא גימיק שיווקי, אך לפי גורמים המעורים בפרטים, בלאט אכן קיבל סמכויות נרחבות ויהיה מעורב מאוד בבניית הסגל. "בלאט לא פראייר, ולא יקבל על עצמו תפקיד משמעותי כשאין לו סמכויות וכשהוא לא יכול להשפיע על הנעשה", אומרים הגורמים.

"ההצטרפות של דיוויד היא דבר גדול למועדון", התייחס קטש. "נפלה בחלקי זכות גדולה ללמוד מאחד הג דולים ביותר. נעבוד במשותף ונקבל אחריות על בניית הקבוצה".

בלאט וקטש, יחד עם המנהל הס פורטיבי ניקולה וויצ'יץ', עמלים בי מים האחרונים על בחירת השחקנים, כדי לסגור את הפערים שנוצרו בע קבות התקופה שבה חיכו אנשי המו עדון לצ'אבי פסקוואל.

השניים שמים דגש גדול על הגנה ורוצים לבנות קבוצה קשוחה, שתש מור חזק ותצא מהר להתקפות מעבר. בלאט הבהיר לכולם שמבחינתו שח קנים עם נשמה ולחימה זה המפ תח להכל. "נשים דגש על הגנה", הסכים קטש. השחקן היחיד שבטוח בסגל של הצהובים הוא רומן סורקין, כשכל השאר עשויים לעזוב: סקוטי ווילבקין נמצא בדרך לפנרבחצ'ה )או לברצלונה(; יפתח זיו, שמחזיק בחו זה לעונה נוספת, עלול לעזוב גם הוא; ולגבי ג'ון דיברתולומי­או עדיין קיימת התלבטות.

בקו הקדמי תביא מכבי שני זרים לעמדת הסנטר, כשלפי דיווחים אלכס פוית'רס מועמד. שחקנה של זניט סנט פטרסבורג היה אמור להגיע עם פס קוואל, אך במכבי עדיין מעוניינים בשירותיו, בעיקר בזכות הקשיחות שלו בצבע ויכולות ההגנה המשובחות.

בקו האחורי קטש רוצה להחתים שלושה רכזים, בעיקר בשל רצונו לשחק עם שני מובילי כדור בכל רגע. במקרה כזה, הגארד המתאזרח מקס היידיגר, שסיים עונת קליעה ויצירת נקודות נהדרת באולדנבורג הגרמנית, אמור לחזור ולפתוח את האימונים עם הצהובים. גם האקס כריס ג'ונס, שמו ערך על ידי וויצ'יץ', מועמד לשוב.

"יהיו דברים מרגשים, שתדעו עליהם בימים הקרובים. לצערי, כרגע אני לא יכול לשתף בכלום. ההודעות ייצאו באופן מסודר. הדבר היחיד שאני יכול לספר זה שאנחנו הולכים לכיוון של בנייה מחדש", הבהיר המאמן.

קטש, ככל הנראה בעידודו של בלאט, יורד לגמרי מתוכנית שתי הקבוצות שהגו בשנים האחרונות במכבי ת"א. "אני רוצה שיהיו לנו יש ראלים משמעותיים כדי שלא נצטרך לשחק עם שתי קבוצות", אמר המאמן החדש ישן. "אנחנו רוצים להחזיר את הצביון הישראלי, אבל על המגרש יהיו רק שחקנים משמעותיים שמגיע להם לשחק ויכולים לעזור לקבוצה לנצח".

השם המרכזי שנמצא על הכוונת של הצהובים הוא תומר גינת. הפו על ירושלים, שהגישה גם היא הצעה לשחקן המוערך, ירדה מהפרק.

מכבי ת"א הגישה לשחקן ולנציגיו את אחת ההצעות הגבוהות שהעני קה לשחקן ישראלי בשנים האחרו נות, והמאמן עודד קטש כבר נפגש עם השחקן כדי לשכנעו להצטרף לפ רויקט החדש.

הפועל ת"א מחכה גם היא ומעוניינת להחזיר את האקס האהוב. אנשי המו עדון והאוהדים מפעילים לחץ כבד על השחקן, ומקווים שהעובדה שהקבוצה תשחק ביורוקאפ, לצד חוזה כספי גבוה שהם מציעים לתקופה ארוכה, יעשו את שלהם. גינת צפוי לקבל החלטה סופית בקרוב.

זוסמן ובלאט אלופי גרמניה

יובל זוסמן ותמיר בלאט, צמד הישראלים ששיחקו העונה באלבה ברלין מהליגה הגרמנית ומהיורוליג, זכו עם הקבוצה באליפות גרמניה, אחרי ניצחון 81:96 על באיירן מינכן.

עבור בלאט היתה זאת עונת בכורה מוצלחת באירופה: ביורוליג הוא קלע 5 נק' בממוצע ומסר 3.5 אס', ובליגה העלה את ממוצעיו ל 6.7 נק' ו 4.8 אס'. זוסמן, גם הוא עם עונה גדולה, קלע בממוצע 7 נק' ביורוליג, ובליגה שיפר את ממוצעיו וקלע 9.1 נק'.

 ?? ?? גינת. יצטרף לפרויקט הצהוב?
גינת. יצטרף לפרויקט הצהוב?
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel