Israel Hayom

הדרך הארוכה: לפני הקלפי עוצרים בפריימריז

- אמיר אטינגר

ראש הממשלה נפתלי בנט החליט לפזר את הכנסת בה צעת חוק מטעם הממשלה ולהעביר את המקל ליאיר לפיד, שישמש ראש ממשלת המעבר עד לבחירות. התאריכים המסתמנים כרגע לב חירות הן 25 באוקטובר או שבוע לאחר מכן, ב 1 בנובמבר. העניין תלוי גם בהיערכות של ועדת הבחירות המר כזית. נוסף על כך, במה לך אוגוסט וספטמבר צפויים פריימריז למפלגות הליכוד, הע בודה ומרצ. נזכיר כי החוק אומר שהגשת הר שימות של המתמודדים לכנסת לא תיעשה מאוחר מ 47 יום לפני הב חירות, כך שאם הבחירות יהיו ב 25 באוקטובר, הגשת הרשימות תהיה ב 8 בספטמבר.

ההחלטה של בנט החלה להתבשל ביום שישי, כאשר מי שהיה שותף לה מהרגע הראשון הוא ח"כ מתן כהנא. כמו כן, בנט שוחח עם שורה של גור מים ביטחוניים ומשפטיים והבין כי אם תקנות יו"ש לא יעברו תוך עשרה ימים יהיה בישראל כאוס משפטי וביטחוני.

אתמול נפגש עם ח"כ ניר אורבך, שהודיע כי בשבוע הבא יצביע בעד פיזור הכנסת. בשעות הצהריים הודיע לשרת הפנים איילת שקד על החל טתו לפזר את הכנסת. בשעה 17:00 הודיע לראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ולחברי ימינה, קצת לפני שיצאה ההודעה הרשמית. לראשי המפלגות הודיע ממש דקה טרם הוצאת ההודעה.

אחת האפשרויות העתידיות היא כי שקד, אורבך וח"כ אביר קארה ינסו להציע לליכוד להקים ממשלת ימין חלופית בכנסת, יחד עם לפחות אר בעת חברי תקווה חדשה - אך הסיכוי לכך קלוש. באופוזיציה חוששים כי בנט ולפיד יקדמו לפני היציאה לבחי רות את חוק הנאשם יחד עם המשותפת כדי להרחיק את נתניהו מהזירה. כמו כן, הקואליציה תסכם ככל הנראה עם המשותפת על תאריך בחירות, כשהמ טרה היא להעביר את חוק פיזור הכנסת בשלוש קריאות בשבוע הבא.

 ?? ?? טוען כי לא יישב עם עבאס. נתניהו
טוען כי לא יישב עם עבאס. נתניהו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel