Israel Hayom

"ממשלת המעבר תאיץ את הפינויים"

תושבי הגבעות התכנסו לפגישת חירום ● חשש בהתיישבות: חאן אל אחמר יאושר

- חנן גרינווד

פיזור הממשלה וההליכה לבחירות מעלים חשש כבד ביהודה ושומרון מפני נקי טת מדיניות שמאל, בהיעדר איזונים מצד ימין, שתכלול האצה של פינוי יישובים בשטח.

בפני הממשלה תלויים ועו מדים שני פינויים משמעותיים, מימין ומשמאל. מימין, רצונו של שר הביטחון בני גנץ לפנות את ישיבת חומש, דבר שנבלם על ידי הצד הימני של הממשלה. משמאל, תשובת המדינה בנו גע לפינוי חאן אל אחמר, המא חז הפלשתיני המוכר, שאמורה להינתן בעוד כשבועיים וחצי. לצד נושאים אלו, חוששים גם אנשי הגבעות ביו"ש, ששר הבי טחון גנץ הכריז נגדם מלחמת חורמה, כי כעת הוא עלול להאיץ את קצב הפינוי.

ל"ישראל היום" נודע כי אנשי הגבעות ביהודה ושומרון התכנ סו אמש לפגישת חירום בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות האח רונות. "בשבוע האחרון קיבלנו כמה אינדיקציות על כוונת מע רכת הביטחון לבצע הרס בגב עות בשבועיים הקרובים, וכעת נפילת הממשלה רק מעצימה את החשש", הם אמרו, וקראו לציבור להיות מוכן בעת פקודה.

אלישע ירד, דובר הגבעות, אמר כי שר הביטחון גנץ הוא הגורם המניע לרוב הפינויים.

בה בעת, בהתיישבות נערכים להמשך המלחמה על פינויו של המאחז הפלשתיני חאן אל אחמר. בעוד כ 20 יום צריכה הממשלה להגיב לצו על תנאי אותו הוציא בג"ץ בסוגיית חאן אל אחמר. בפורום עוטף ירושלים חוששים כי לפיד וגנץ ינסו להכשיר במ חטף את המאחז.

 ?? ?? חאן אל אחמר צילום: מרים צחי
חאן אל אחמר צילום: מרים צחי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel