Israel Hayom

ישראל וטורקיה לכדו חוליות טרור באיסטנבול

המאמץ האיראני לבצע פיגוע בטורקיה נכשל ● ראש הממשלה בנט: "סיכלנו כמה ניסיונות, מחבלים נעצרו"

- אריאל כהנא

"ישראל וטורקיה לכדו בימים האחרונים כמה חוליות טרור שניסו לפגוע בישראלים וביהודים בטורקיה", כך חשף אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט בתדרוך לכ תבים המדיניים.

סיכול הפיגוע לאחר האזהרות לי שראלים באיסטנבול נעשה בעקבות שיתוף פעולה הדוק בין כוחות הבי טחון של שתי המדינות. לדברי בנט, "המאמצים נשאו פרי. סיכלנו כמה ניסיונות פיגוע, ונעצרו כמה מחבלים על אדמת טורקיה".

ראש הממשלה הודה לנשיא טו רקיה רג'פ טאיפ ארדואן ולאנשיו על פעילותם. "אנו ממשיכים בפעו לה המשותפת כדי להחזיר את המצב לשגרה", אמר בנט. עם זאת, ראש הממשלה הדגיש שהסכנה לישרא לים עדיין לא חלפה ויש להישמע להוראות המטה לביטחון לאומי.

בטרם הוכרז על פיזור הכנסת והליכה לבחירות, בנט התייחס גם לביקורו הצפוי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל באמצע החודש הבא. לדבריו, מטרת ביקורו של הנשיא האמריקני היא "'לנעול' תוכנית עבודה משותפת לבלימת ההתגר ענות של איראן".

בנט הוסיף שהביקור חיוני ליש ראל כיוון שהוא מכנס לתוכו את סדר הפעולות שישראל ביצעה בנוגע לבלימת איראן.

כזכור, הנשיא יצחק )בוז'י( הרצוג שוחח בתחילת השבוע עם ארדואן. נשיא המדינה הודה על המאמצים לסיכול פעולת טרור על אדמת טו רקיה. השניים הדגישו את תרומת שיתוף הפעולה לבניית האמון.

בימים האחרונים העריכו בישראל כי איראן תנסה לפגוע בישראלים בטורקיה. גורם מדיני אף הזהיר בערב שבת כי "ניסיון הפיגוע עלה מדרגה, ובשעות אלה ממש מחפשות החוליות באיסטנבול אחר ישראלים".

לפי הערכות, כמה חוליות טרור איראניות היו פזורות בשטח, וחו סר ההצלחה גרם להן לקחת סיכונים גדולים יותר ולהרחיב את המאמצים בלי לבחול באמצעים. בה בעת, נודע כי ראש המודיעין של משמרות המה פכה, חוסיין טאייב, הוא מי שעומד מאחורי ניסיונות הפיגוע בטורקיה. על פי דיווחים זרים, טאייב חושש להדחתו מהתפקיד לאור מה שנת

פס בתור סדרת מחדלים ביטחוניים.

בתוך כך, גורם מדיני אישר כי לקראת הגעתו של נשיא ארה"ב אכן הוחלט לעצור הריסת בתי מחבלים כדי לא לשבש את הביקור.

לדברי הגורם המדיני, "לפני ביקור כה גורלי לא צריך סיבה להרוס אותו. לא צריך לעשות פעולות חדות". הוא הוסיף כי ניתן יהיה להרוס בתי מחב לים כמה ימים לאחר הביקור החשוב. הגורם הדגיש כי כל בתי המחבלים יוחרבו לאחר מכן.

בנט הבהיר: המאמצים עם טורקיה נשאו פרי. אנו ממשיכים בפעולה המשותפת כדי להחזיר את המצב לשגרה. הסכנה לישראלים עדיין לא חלפה

 ?? ?? ארדואן. משתף פעולה צילום: אי.פי
ארדואן. משתף פעולה צילום: אי.פי
 ?? ?? בנט. הצלחה זמנית צילום: אורן בן חקון
בנט. הצלחה זמנית צילום: אורן בן חקון
 ?? ??
 ?? ?? איסטנבול. ההתרעה עומדת בעינה צילום: אבי כהן
איסטנבול. ההתרעה עומדת בעינה צילום: אבי כהן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel