Israel Hayom

לראשונה: פסטיבל קולנוע בשומרון

25 סרטים יוקרנו במהלך ארבעה ימים ● בערב הפתיחה יוענק "האוסקר השומרוני"

- חנן גרינווד

במועצה האזורית שומרון יקיימו בתחילת החודש הבא לראשונה את "פסטיבל קו לנוע שומרון", שבמסגרתו יוקרנו 25 סרטים במהלך ארבעה ימים בפסטיבל נודד ברחבי המועצה.

בערב הפתיחה החגיגי, שיתקיים בהיכל התרבות באריאל ב 3 ביולי, יוענק לראשונה "האוסקר השומרו ני" על ידי שר התרבות חילי טרו פר ומשה אדרי, בעלי סינמה סיטי ויונייטד קינג, על שם אחיו לאון שנפטר לפני כארבע שנים והיה שו תפו במשך 44 שנים בעסקי הס רטים. בערב הפתיחה יוקרן הסרט "תמונת הניצחון", כמחווה לבמאי וליוצר אבי נשר, שיגיע לפסטיבל.

את האירוע ינחה הסטנדאפיסט ויוצר הקולנוע שלום אסייג. "המ טרה שלנו היא לא רק לקבל תרבות אלא גם לייצא תרבות", אומר יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומ רון ומייסד הפסטיבל. "אזור יהודה ושומרון הגיע לשלב החשוב שבו לא רק הבנייה תקבע אלא גם בניית התרבות והרוח. ואנחנו שמחים שכל כך הרבה חברים מלב העשייה הקו לנועית הצטרפו אלינו כאן".

את הפסטיבל מנהלת אסתר סילם אלוש, שמנהלת גם את "קרן קול נוע שומרון" שהושקה לפני שלוש שנים ושתמכה עד כה ביותר מ 70 סרטים עלילתיים, קצרים, תיעו דיים ופיתוח. הקרן הוקמה במט רה לעודד יצירה קולנועית ביו"ש ובבקעת הירדן, והסרטים מצולמים באזורים אלו.

 ?? ?? יוסי דגן לצד שלום אסייג
יוסי דגן לצד שלום אסייג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel