Israel Hayom

ג'אז לחופש הגדול

- ארנון איתיאל

שלום לתלמידי מערכת החינוך הישראלית. חשבתי עליכם פעמיים במהלך השבוע שחלף. הפעם הרא שונה היתה במסיבת סיום החטיבה של אחד מילדיי. ההפקה היתה מוקפדת, אלא שלא הייתי בטוח שהג עתי למקום הנכון.

אם הוזכרה המילה "ישראל" אני לא שמעתי אותה, דגל כחול לבן אחד לא נראה במהלך האירוע כולו, ובסוף הערב התקווה היתה להספיק להגיע ראשונים למכונית. איש לא העלה בדעתו לשיר את ההמנון הלאומי.

הפעם השנייה שחשבתי עליכם היתה כשקראתי את הפוסט המצוין בעמוד הפייסבוק "ארצות הברית המועצות", שבו מסופר על שטיפת מוח אקלימית שע ברתם במסווה של בחינת בגרות בלשון. אני ממליץ לכם לקרוא אותו.

אני מתכוון לפרוש בפניכם את דעתי בכמה נושאים, דעה המנוגדת לזו המוצגת לכם בדרך כלל על ידי מערכת החינוך. מציע לכם להתעניין, לחפש ולהגיע בעצמכם לחקר האמת, תהא אשר תהא.

אף אחד שאתם מכירים לא עומד למות ממשבר האקלים, אפילו לא להרגיש אותו. גם לא הנכדים שלכם, וגם לא הנכדים שלהם. מזג האוויר שאתם מכירים יישאר אותו מזג אוויר, ואפילו הים יישאר באותו הגובה. האם יש שינויים אקלימיים? בהחלט. האם האדם תורם להם? כמובן, אבל בואו נדבר על זה בלי הדרמה, סבבה?

יש כאלה שמכנים אותי "מכחיש אקלים", אבל אני לא האיש הרע בסיפור. האיש הרע הוא זה שגורם לכם לחיות בחרדה שאינה מוצדקת, אפילו לא לרגע. היו סקרנים, אל תקנו שום דעה - גם לא את שלי - בלי ביקורת ובלי להטיל ספק.

העדפה מינית אינה מקור לגאווה. בוודאי לא כזו הנמרחת על פני חודש. מיותר, אבל אציין בכל זאת, שכמו שהנטייה הנ"ל אינה מקור לגאווה, היא בוודאי לא מקור לבושה. נטייתו המינית של אדם היא רק אחת מהתכונות המרכיבות את זהותו, ולחלוטין לא החשובה שבהן. תהא דעתכם על העניין הלהט"בי אשר תהא, אני רומז לכם שיש עוד נושאים בוערים בעולם, ואם אתם רוצים לעזור למיעוט אשר זכויותיו נרמסות, העניין הלהט"בי ניצב הרחק מהמקום הראשון ברשי מה. אופקים רחבים אינם רק מאבק אופנתי ופריבילגי, אלא גם שמירה על פרופורציות.

אמרו הרבה "תודה". הודו על השפע שבו אתם חיים ועל הביטחון שמעניקה לכם המדינה, אבל אל תטעו לחשוב שמיצינו, נקסט. כשאתם צועדים בכל בוקר לבית הספר חופשיים מדאגה, זכרו את החיילים שב זכותם זה קורה. ישראל חזקה וגוברת על אויביה, אבל אל תקבלו זאת כמובן מאליו.

היו טובים, היו חרוצים ותנו בראש בציונים. בשביל עצמכם, בוודאי, אבל גם בשביל המדינה. כדי להמשיך לנצח אנחנו צריכים את החיילים האמיצים ביותר, את המהנדסים המוכשרים ביותר, ואנחנו צריכים הרבה רופאים ואנשי היי טק. "ציונות" אינה חומר לבחינה. אדרבה, היא מתרחשת מחוץ לכיתה. ציונות זה להיות הכי טובים בכל מה שאתם עושים, זה להיות מקור גאווה להוריכם ולמדינה.

חופש נעים ילדים מהממים, אנא שמרו על עצמכם. היו טובים, היו סקרנים והיו ציונים. אל תקשיבו למ בוגרים, והקפידו בכל יום לצאת מהקווים.

כשאתם צועדים בכל בוקר לבית הספר חופשיים מדאגה, זכרו את החיילים שבזכותם זה קורה. ישראל חזקה וגוברת על אויביה, אבל אל תקבלו זאת כמובן מאליו

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel