Israel Hayom

לפעמים הקורונה היא רק תירוץ

- קובי אריאלי

בעיצומו של גל הקורונה הראשון ניבאתי בקטע סטנד אפ חדש כד ברים האלה: האנשים המאורגנים והמסודרים, כתבתי, נפגעו קשות ממכת הקורונה. סדרי עולם השתנו להם. הכנסתם נפגעה. ליבי להם. לעומתם, המבולבלים וחסרי האחריות - זכו בזכיית חייהם: הם קיבלו במתנה תירוץ רב עוצמה שישמש אותם מכאן ואילך לפחות עשור שלם. מה עם מה שאתה חייב לי? נו, טוב. קורונה. למה איחרת? קורונה. מצאת כבר עבודה? איזו עבודה בראש שלך. קורונה. אני צחקתי, הקהל צחק, תענוג. הבעיה הקטנה היא שזה פחות או יותר מה שקורה ברחובות בי מים אלה. לאו דווקא בקרב הבלאגניסטי­ם ומחפשי התירוצים. אלה, אני בטוח, עדיין נהנים מכל רגע )מבלי לזלזל ח"ו בבעיותיו של אף אחד(.

הבעיה היא שבחסות הקורונה, האווירה הזו שולטת כמעט בכל תחום בחיים, במיוחד אלה הקשורים למתן שירותים.

הייתם בבנק לאחרונה? אם אתם לקוחות של אחד הבנקים הגדולים, אני כמעט בטוח שלא. גם אם הייתם, לא נתנו לכם להיכנס אם לא קב עתם פגישה מראש. גם בטלפון לא דיברתם עם אף אחד. מקסימום עם "בנקאי", שזו מילה חדשה למישהו שמקבל הודעות ומעביר אותן )אני דווקא כן הייתי, וסחתיין עליכם פאג"י(. מישהו בהנהלה הבין פתאום שהנגיף המעצבן הזה יודע אמנם להקשות על הנשימה וגם להמית, אבל בו בזמן הוא יודע לחולל נפלאות לשורת הרווח. הנה ההזדמנות להיפטר מאינספור שעות עבודה, לשנות את כל מרקם השירות, וזה יעבור בשקט מופתי! כי קורונה.

כולם מדברים על התורים המטורפים בדלפקי נתב"ג ו"בעיית כוח האדם". מה זה אומר בדיוק, בעיית כוח אדם? אם חסר, תוסיפו. הרי השדה הענק הזה מסוגל להכיל הרבה מאוד נוסעים. אין לי מידעים מדויקים ברמת התחקיר, אבל יש לי עיניים. סורו נא אל בית הנתיבות הקרוב למקום מגוריכם. כל דלפק לא מאויש הוא תור נוסף של מאות אנשים ביום. תאיישו.

קפצו לרגע בטובכם אל חנות הפינוקים הגדולה בדיוטי פרי, זו שפעם היתה השער הרשמי לעינוגי החופשה ולבילוייה. חרפה ובושה. תורים אינסופיים משתרכים לפני הקופות, שברובן הגדול לא מאוישות. זה קשור לקורונה? לא - זה קשור למאזן הרווח וההפסד. פתאום הבינו שאפשר גם אחרת - וזה יעבור בשלום. הקורונה היא רק תירוץ.

נכון שישנם גם ההתנפלות הגדולה, דרישות הביטחון, ועד לא מכבר גם עול הבדיקות. נכון גם שחלק מהאשמה לא מוטל על ההנהלות המ קומיות, אלא על חברות גדולות מחו"ל. ועדיין, מה שבעיקר עומד ביסוד כל סיוטי השירות שאנחנו חווים בזמן האחרון הוא בעיקר זה: הקורונה היא לא סיבה. היא פשוט תירוץ מצוין.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel