Israel Hayom

ניצח בבחירות

חוזר לאדום: תומר גינת חתם בהפועל ת"א לא לפני שעמד בלחצים אדירים מצד אנשי המועדון והאוהדים, שקיוו שישוב ● גורמים בטוחים: החלטתו של הפורוורד היתה שונה אם המאמן צ'אבי פסקוואל היה מגיע למכבי ● כעת נותר לראות האם הישראלי הכי חם בשוק עשה את הצעד הנכון

- יעקב מאיר

הפרשה הדרמטית של הקיץ בכדורסל הישראלי הגיעה אתמול לסיומה, כשתומר גינת הח ליט לחזור להפועל ת"א ולדחות את הצעתה הקורצת של מכבי.

להחלטה קדמו כמה שבועות של התלבטות לא פשוטה מצידו של הש חקן, לחצים משני הצדדים וגם הצעות כספיות גבוהות שהועלו לאוויר.

גינת בן ה 27 שיחק במטרופוליט­נס בשתי העונות האחרונות והצליח מאוד בשורותיה. הקבוצה הצרפתית רצתה מאוד שהשחקן ימשיך, אך הפורוורד שהתארס לאחרונה החליט יחד עם בת זוגו שהוא רוצה לחזור לישראל.

השחקן החליט שרק הצעה מקבוצת יורוליג או יורוקאפ בכירה תשאירו באירופה. באיירן מינכן גיששה בחו דשים פברואר מארס לאחר שגינת הצטיין במשחקים של נבחרת יש ראל מול גרמניה; וילרבאן בדקה את מצבו לקראת סיום העונה; וגם חו בנטוד בדלונה, שסיימה עונה נהד רת, יצרה קשר ראשוני - אך אף אחת מהקבוצות לא הגישה הצעה ממשית. לפני כשבועיים החליט גינת באופן סופי שהוא חוזר לישראל.

לאנשי הפועל ת"א הודיע גינת לפני כמה שבועות שאם הקבוצה תשחק ביורוקאפ הוא בוודאות ילבש את המדים האדומים )מה שאכן קרה(, אך כשחזר לישראל לפני כשבוע וחצי התוכניות השתנו. מכבי הזמינה אותו מיידית לפגישה בה השתתפו השחקן ואביו, סוכנו ושלושה מאנשי המו עדון הצהוב - הבעלים דני פדרמן, המנהל הספורטיבי ניקולה וויצ'יץ' וראש מחלקת הסקאוטינג אבי אבן.

בפגישה, שנערכה ביום ראשון שעבר, הבהירו השלושה לגינת כי הם מעוניינים בו ורואים אותו חלק מרכזי מהפרויקט החדש שהם בונים. אז מכבי עוד חשבה שצ'אבי פסקוואל יגיע, והשחקן הבהיר את רצונו לשחק תחת המאמן הספרדי. לפי גורמים, אם פסקוואל היה מגיע, הפורוורד היה חותם בצהוב ללא היסוס.

למחרת נפגש גינת עם אנשי הפועל ירושלים - המנכ"ל גיא הראל והבעלים איל חומסקי - שהגישו לו הצעה כס פית יפה ואמרו לו שהם רוצים לבנות סביבו את הקבוצה. גינת התרשם מה שיחה עם השניים, אבל מהרגע הראשון היה ברור שירושלים בעמדת נחיתות לעומת שתי התל אביביות. שלשום השחקן החזיר תשובה מנומסת להראל והודיע כי החליט לדחות את ההצעה.

"אהבה לעולם לא נכשלת"

במשך כל הזמן הזה הפעילו אנשי הפועל ת"א לחץ גדול על השחקן והכניסו אותו לסערת רגשות גדולה. האוהדים פתחו בקמפיין להשארתו ושלחו לו אלפי הודעות ברשתות. חבריו הקרובים הודיעו שלא ידב רו איתו אם יחתום במכבי, רמי כהן נפגש עימו כמה פעמים וגם העלה

את ההצעה הכספית עד 250-200 אלף דולר לעונה במשך חמש שנים.

יו"ר הפועל ת"א הפעיל לחצים כשהכריז שאם גינת יבחר במכבי - מבחינתו הוא כמו גילי ורמוט ושמעון גרשון. גינת אפילו מחק לכמה ימים את אפליקציית הטוויטר ממכשיר הט לפון שלו כדי להתנתק מכל הרעשים.

בימים האחרונים מכבי הגישה הצעה כספית יפה, שלפי הערכות עומדת על 400-350 אלף דולר לעו נה למשך שלוש שנים, וגם אמרה לו שהיא רוצה למצב אותו כפנים של המועדון בשנים הקרובות. עודד קטש נפגש עם השחקן במוצאי שבת,

והכיוון היה נראה צהוב. גם בהפועל הבינו שהסיכויים לא לטובתם וכבר החלו לחשוב על חלופות אפשריות.

ביום ראשון בצהריים נפגש גינת עם המאמן דני פרנקו שניסה לשכ נעו, בהמשך שוחח שוב עם כהן ואז לקח לעצמו כמה שעות של שקט כדי לקבל החלטה. אתמול במהלך הצה ריים החליט השחקן באופן סופי ללכת עם הלב, בחר בקבוצתו לשעבר וגרם לטירוף מוחלט אצל האדומים.

לאחר ההחלטה גינת התקין שוב את הטוויטר וצייץ לעוקביו: "אהבה לעולם לא נכשלת", כשהוא מוסיף לב אדום. העתיד הקרוב והרחוק יראו אם קיבל את ההחלטה הנכונה לקריירה שלו.

מכבי ת"א. בונזי קולסון מוע מד להצטרף לצהובים ולהיות ההח תמה הראשונה של הצהובים לעונת .2022/23

הגארד פורוורד ‪1.98 ,26)‬ ,('מ שנ בחר בעונת 2020/21 לשחקן המצטיין של ליגת האלופות לאחר שכיכב בשו רות שטרסבורג הצרפתית, וגם שיחק בעבר במילווקי באקס מה ,NBA נמצא חזק ברשימות של עודד קטש וניקולה וויצ'יץ'.

העונה שיחק קולסון בקרשיאקה הטורקית, ובליגת האלופות העמיד ממוצעים יפים של 15 נק' לצד 7 ריב'.

 ?? ?? כהן. עבד קשה מאחורי הקלעים
כהן. עבד קשה מאחורי הקלעים
 ?? ?? הקהל האדום. הקמפיין הצליח
הקהל האדום. הקמפיין הצליח
 ?? ??
 ?? ?? גינת. הלב גבר על הכסף צילומים: אלן שיבר
גינת. הלב גבר על הכסף צילומים: אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel