Israel Hayom

לא רק סמל, זה מסר

-

תומר גינת בחר להפוך לאגדה במועדון שהוא מזוהה איתו, על פני עוד כמה מאות אלפי דולרים בחשבון הבנק.

אם עד עכשיו הוא היה אהוב מאוד בקרב הקהל האדום, עכשיו הוא יהיה סמל. לא סמל עכשווי, סמל ברמה ההיסטורית לצד הגדולים ביותר של המועדון. עבור אוהדי הפועל ת"א הוא הפך לאייקון, ובצעד הזה גינת נכנס להיכל התהילה האדום.

גינת עושה כאן צעד נדיר בכדורסל הישראלי. אתם מכירים מישהו שאומר לא למכבי? אתם מכירים מישהו שאמר לא לכמעט כפול כסף? בצעד אמיץ הוא בחר ללכת אחרי הלב. הוא ידע שירוויח הרבה יותר, אבל יהיה עוד שחקן במכבי. בהפועל הוא ישאיר מורשת.

גינת הראה שלמרות שאנחנו בעידן שבו הכסף מדבר, הרומנטיקה לא נעלמה מהעולם. ההחלטה הזו היא לא עוד מלפפון של קיץ. זו החלטה עם סמליות עצומה לכל הכדורסל הישראלי.

ויש גם את הצד של מכבי ת"א, שהחליטה הקיץ לה פוך דיסקט. מהתעלמות כמעט מוחלטת מהישראלים, היא עוברת ללכת על הבכירים בכל הכוח. זה היה תהליך של שנים, שבו החליטו במועדון שהשחקן הישראלי לא יעשה את ההבדל, ואין טעם להשקיע בו סכומים גדולים.

רק לפני שנה הצהובים ויתרו על יובל זוסמן שגדל אצלם. נכון שהוא רצה לעזוב, אבל מכבי לא עשתה הכל כדי להשאירו. במהלך העונה קי בלנו דוגמה נוספת, כאשר נועם דוברת - כוכב עתידי גדול שהיה בשוק, ומכבי אפילו לא הלכה עליו - נחת בהפועל ירושלים.

אחרי הכישלון הצורב העונה, שהצטרף אל עוד שרשרת כישלונות, הבינו במועדון הצהוב שצריך לחזור לשורשים ושצריך עוגנים ישראליים כמו בעבר. הסכום שהוצע לגינת )על פי הפרסומים, 400 אלף דולר( הוא סכום שלא הוצע שנים לשחקן ישראלי במועדון. כעת, אחרי הכישלון עם גינת, נראה אם ואיך ימשיכו במכבי את הדרך החדשה.

כמו כן, יש מהפך גם בהפועל, כשאצלה שמים את התחרותיות במקום הראשון ונאבקים כדי לחזור לצ מרת הכדורסל הישראלי ומסמנים את התארים. מוע דון האוהדים, שתכליתו היתה בעצם קיומו במתכונת המיוחדת שלו, עובר שלב ועולה מדרגה. הפועל שינתה פאזה בקיץ הזה. מלחמה בכל הכוח נגד מכבי על שחקן )למרות שזה עדיין בכלים מו גבלים(, חוזה לשחקן בסדר גודל שלא היה בהפועל ת"א, והצ טרפות ליורוקאפ, שבלעדיה גינת לא היה מצטרף למועדון. יוצאים מהנאיביות למלחמה גדולה על חזרה לימי הזוהר. להחתים את גינת זה לא רק להחזיר סמל, זה גם מסר מקצועי משמעותי מאוד.

 ?? ??
 ?? ?? צעד נדיר בכדורסל הישראלי צילום: אלן שיבר
צעד נדיר בכדורסל הישראלי צילום: אלן שיבר
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel