Israel Hayom

בחירות 2022 הכוורת: אנשי סודו של לפיד ילוו אותו גם למשרד ראש הממשלה

תופרים חליפות יושב ראש יש עתיד ימשיך לכהן כשר החוץ, ובד בבד ינהל קמפיין בחירות ● הערכה: ראש המל"ל איל חולתא ומזכיר הממשלה שלום שלמה ימשיכו בתפקידיהם ● האבטחה סביבו תתוגבר השבוע

- אריאל כהנא

כמה ימים לפני שייכנס לת פקידו כראש הממשלה ה 13 של ישראל, יאיר לפיד עדיין עסוק בשיבוץ הכוורת האנושית שת לווה אותו כראש הממשלה.

המשימה מורכבת במיוחד משום שלפיד ימשיך לכהן גם כשר החוץ וינהל קמפיין פוליטי לקראת הבחירות.

נוסף על כך, מכיוון שאינו יודע כמה זמן יכהן בראשות הממשלה, ומאחר שעוצמתו בתפקיד תהיה מוגבלת בגלל הבחירות, לפיד לא משוכנע שנכון מבחינתו ללהק את כל אנשיו בלשכה, על חשבון המשימות הפוליטיות והמדיניות שממתינות לו.

ללפיד צוות קבוע של אנשים שמלווה אותו כבר שנים רבות וכו לל את היועץ המדיני יאיר זיוון, ראש המטה גילי האושנר, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי נעמה שולץ, מנהלת האירועים תמי נשיא, ראש מערך התקשורת והדוברת הפוליטית יעל בר, הדובר האישי והמדיני רועי קונקול, וראש המטה הפוליטי ואיש הסוד של לפיד - הלל קוברינסקי.

בשלב זה לפיד טרם החליט את מי מהם ייקח איתו ללשכת ראש הממשלה. ההערכה היא שמזכיר הממשלה שמונה על ידי בנט, שלום שלמה, ימשיך בתפקידו. ייתכן ששולץ תמונה לתפקיד מנכ"לית משרד ראש הממשלה.

כמו כן, נראה שלפיד ישאיר בתפקידיהם את ראש המל"ל איל

חולתא ואת ראש מערך ההסברה הלאומי אלעד טנא - השניים מונו על ידי בנט אך נחשבים לאנשי מק צוע בלתי פוליטיים שזוכים להע רכה מקצועית רבה.

לפיד צפוי להיכנס לתפקיד ראש הממשלה 24 שעות לאחר שהכ נסת תאשר בקריאה שלישית את החוק לפיזור הכנסת, שיוצג במ ליאה במהלך השבוע הבא.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר אתמול כי עד לחילופים עם לפיד, הוא ימשיך לנהל את ענייני המ דינה. אתמול קיים בנט פגישות עם ראשי זרועות המודיעין.

האבטחה תתוגבר

ראש הממשלה המיועד, יאיר לפיד, מאובטח על ידי שירות הבי טחון הכללי מתוקף היותו שר החוץ במדינת ישראל.

עם ההחלטה על מינויו לראש ממשלת המעבר, החלו בשירות הביטחון הכללי להיערך לאבטח תו כראש ממשלת ישראל, וההתא מות הנדרשות באבטחתו יתבצעו בהתאם לתו התקן הנדרש והמקובל באבטחת ראשי ממשלה.

תגבור האבטחה סביבו יתבצע

ללפיד צוות שמלווה אותו שנים, וכולל את היועץ המדיני יאיר זיוון, ראש המטה גילי האושנר ומנכ"לית משרד רה"מ החליפי נעמה שולץ

באופן הדרגתי בימים הקרובים, עד לאבטחתו המלאה כראש ממשלת ישראל עם השבעתו לתפקיד ראש הממשלה. ילדיו של לפיד בגירים, ומשפחתו צפויה להיות מאובטחת בהתאם לתו התקן שנקבע.

בשירות הביטחון הכללי מסרו בתגובה: "איננו נוהגים לפרט אודות סידורי האבטחה".

לפיד שוחח עם בלינקן

אמש שוחח שר החוץ יאיר לפיד עם מזכיר המדינה האמריקני, אנ תוני בלינקן, על ביקור הנשיא ג'ו ביידן בחודש הבא.

מלשכת לפיד נמסר כי "לבי קור יש השלכות משמעותיות על האזור ועל המאבק באיראן ופוטנ ציאל אדיר לשדרג משמעותית את היציבות והביטחון האזוריים. הבי קור יהווה הזדמנות להדגשת הקשר האישי העמוק של הנשיא לישראל, למחויבות ארה"ב לביטחון ישראל ולחיזוק ישראל באזור".

שר החוץ לפיד עדכן את מזכיר המדינה בלינקן על טיסתו הקרובה לטורקיה ועל הפעילות המשותפת נגד הטרור עם ממשלת טורקיה.

 ?? ?? עוצמתו בתפקיד תהיה מוגבלת. לפיד צילום: אורן בן חקון
עוצמתו בתפקיד תהיה מוגבלת. לפיד צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel