Israel Hayom

הימין מתארגן מחדש

מתח בין המפלגות בגוש ● בן גביר התחזק ונוגס במפלגות החרדיות ● מתמודדים חדשים בליכוד ● בימינה מחכים להחלטה של בנט אם לפרוש ● בכחול לבן ובימינה לא פוסלים חיבורים עם תקווה חדשה

- אמיר אטינגר

רגע לפני שהכנסת מתפזרת באופן רשמי, מאחורי הקל עים המחנות והגושים מתחילים להתכונן להתארגן מחדש.

על פי הסקרים נראה כי חלוקת המנדטים בקרב הציבור היהודי עדיין לא מבשרת טובות לאף צד: גוש נת ניהו עומד על 59-60 בסקרים, כך שמנגד הגוש של קואליציית השינוי יכול להקים ממשלה רק עם הישע נות על המשותפת - דבר שמהווה קו אדום לאנשי ימינה ותקווה חדשה.

במפלגות הימין באופוזיציה עדיין מנסים לעשות מאמצים להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, בניסיון להימנע מבחירות. סמוט ריץ', נתניהו ויהדות התורה מעדי פים להימנע מהסיכון שלא יהיו 61 מנדטים למחנה הימין.

לצד זאת, אם שיקלי לא יצליח לבטל את ההכרזה שלו כעל פורש, הוא ככל הנראה יקים מפלגה ימנית ליברלית שתנסה לקחת את קולו תיהם של מאוכזבי ימינה ולקחת גם קולות מתקווה חדשה.

הקרב של בן גביר

במפלגות מחממים מנועים לק ראת חלוקת מנדטים פנימיים בתוך הגוש, וגם בניסיון להתארגן מחדש לקראת בחירות. אחד הקרבות המע ניינים שישפיע על חלוקת המנדטים בתוך הגוש הוא בין איתמר בן גביר לחבריו בימין. על פי סקרים פנימיים של מפלגות במערכת הפוליטית, בן גביר התחזק משמעותית ביחס לכוחו בבחירות הקודמות והוא נוגס במ נדטים גם מש"ס, גם מהליכוד וגם מהצעירים של יהדות התורה.

הנחת המוצא היא כי בן גביר וסמו טריץ' ירוצו בסוף ביחד, לאור כוונו תיהם להמשיך את שיתוף הפעולה שהם יצרו במהלך השנה האחרונה. אולם בין השניים צפוי להיות מו"מ לא פשוט. בן גביר ירצה להרכיב את הרשימה יחד עם סמוטריץ' וצ פוי לדרוש ריצ'רץ' בשיבוצים בתוך הרשימה המאוחדת של הציונות הד תית ועוצמה יהודית. מנגד, סמוט ריץ' יוצא לפריימריז רחב לרשימה של מפלגת הציונות הדתית, והוא לא יסכים לתת לבן גביר כל מה שירצה.

בן גביר לא רצה להתאחד בפ ריימריז של סמוטריץ' בטענה שהוא זה ששולט במנגנון. המוקש של בן גביר יהיה בכך שאם הוא ידרוש יותר מדי - סמוטריץ' עלול להשיב לו שאם הוא כל כך חזק, שירוץ לבד.

במקרה שבן גביר ירוץ לבד ללא סמוטריץ', גם אם יעבור את אחוז החסימה הוא מסתכן בכך שנת ניהו יוכל להתנער ממנו בהרכבת הממשלה, כי כאשר הוא יחד עם סמוטריץ' - הוא יזכה ללגיטימציה גבוהה יותר מאשר התמודדות במ סגרת עוצמה יהודית לבד.

גלעד שרון לליכוד

בגזרת הליכוד נערכים לפ ריימריז לרשימה ולראשות המפל גה, שייערכו ככל הנראה באותו יום. מלבד חברי הכנסת שינסו לשפר את מקומם ברשימה, בליכוד מדברים על שמות נוספים שינסו את מזלם בפריימריז, ביניהם: גלעד שרון, פרופ' אבי שמחון, דני דנון, משה פייגלין ועוד.

מה יהיה עם ימינה? בנט מתייעץ עם מקורביו בשאלה אם לפרוש מה חיים הפוליטיים אך הוא עדיין לא החליט בסוגיה. מקורביו מעריכים כי הוא יפרוש. במקרה כזה נראה כי האפשרות הסבירה של שקד ואורבך היא ניסיון ריצה עצמאי במסגרת ימינה, יחד עם אביר קארה וחיבו רים נוספים.

באשר לתקווה חדשה, גדעון סער מתכוון נכון לעכשיו לרוץ לבד. בכ חול לבן ובימינה לא פוסלים חיבו רים עם תקווה חדשה. חיבור בין תק ווה חדשה לכחול לבן יכול להוסיף לגנץ מפלגה שתהווה כנף ימין למ פלגת המרכז הגדולה והממלכתית שהוא מנסה ליצור. אם לפיד ינצח אותו בקרב על איזנקוט, גנץ יצטרך להביא חיזוק כדי להמשיך להילחם מול לפיד בקרב על הובלת גוש המ רכז שמאל.

 ?? ?? מתכנן לרוץ לבד. סער
מתכנן לרוץ לבד. סער
 ?? ?? מו"מ לא פשוט. סמוטריץ'
מו"מ לא פשוט. סמוטריץ'
 ?? ?? מקורביו טוענים שיפרוש. בנט
מקורביו טוענים שיפרוש. בנט
 ?? ?? שוקל לרוץ לבד. בן גביר
שוקל לרוץ לבד. בן גביר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel