Israel Hayom

הילדים נשארים בבית: היום – שביתה של יום שלם

מזכ"לית הסתדרות המורים מחריפה את המאבק ● הנהגת ההורים מתנגדת למהלך: "לא מובן מדוע הם פועלים להשבתות פראיות" ● משרד האוצר: "נתעקש על הסכם שישפר את שכר המורים ויביא הקלה להורים ולמשק"

- נועם )דבול( דביר

שביתה של יום שלם במע רכת החינוך. ילדי הגנים ובתי הספר היסודיים )ויחד איתם גם ההורים, נ"ד( נשארים היום בבית לאחר שמזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הכריזה על שביתה של יום שלם – כשברקע הדרמה הפוליטית.

בהסתדרות המורים מחריפים את העיצומים על רקע המשא ומתן על הסכם השכר עם האוצר ובטענה כי בקשותיהם להצעה קונקרטית נד חות שוב ושוב על ידי משרד האוצר.

היום לא מתקיימים לימודים בכל הארץ בכל מוסדות החינוך – בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובאולפנים, למעט במוסדות החי נוך המיוחד שבהם יתקיימו לימודים כרגיל בחלק מהערים פותחים היום את הצהרונים כרגיל, בשעות הצה ריים ובמספר ערים הודיעו כי יפתחו את המסגרות כבר מהבוקר על ידי סייעות. לדברי מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "אנחנו מנה לים כבר חצי שנה מו"מ עם פקי די האוצר, אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת. אני קוראת שוב לשר האוצר אביגדור ליברמן להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכ"לית המשרד, הממונה על השכר ואיתי כבר מחר".

בהסתדרות המורים אומרים כי נציגיהם מוכנים לשבת עד שייצא עשן לבן ומקווים שהיום שר האוצר ינחה את פקידי האוצר להגיע סופ סוף עם טבלאות שכר והצעות קונ קרטיות לתוספות שכר לכל עובדי ההוראה בשירות המדינה.

מתעקשים על החופשים

ההשבתה הכללית מגיעה לאחר שכבר מיום ראשון השבוע החלו הלי מודים בכל יום בשעה 10:00 בכל הארץ, למעט החינוך המיוחד.

על אף התפרקותה של הממשלה, המשא ומתן על שכר עובדי ההוראה לא נפסק, הוא ימשיך להתנהל בין יפה בן דויד ויועציה לבין אנשי האוצר - ראש אגף השכר במש רד קובי בר נתן וסגנו משה בכר, שהוא גם הממונה על השכר לע נייני חינוך. אתמול חיתנה יפה בן דויד את בנה, וברשימת המוזמנים היו גם אנשי האוצר וגם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון.

אמנם לשרים בממשלת מעבר יש סמכויות מצומצמות, אלא שבשל העובדה שהמו"מ כבר החל – כשיגיע הזמן לחתום על ההסכם בין הצדדים, ככל הנראה יותר לשר האוצר לעשות זאת, כפי שקרה במקרי עבר שבהם אושר לשרים בממשלת מעבר לתת אישור סופי להסכמי שכר.

עם זאת, אתמול הופיע ליברמן בכנס אלי הורביץ של המכון הישרא לי לדמוקרטיה בירושלים ואמר: "אין לנו שום כוונה לוותר בנושא הזה - הסנכרון בין חופשים במערכת החי נוך למשק הישראלי כולו. מערכת החינוך היא גם מורים וגם התלמידים וגם ההורים וגם המשק. במדינה יש 45 ימים בשנה שהם לא מסונכרנים בין החופשים של התלמידים לבין המשק. העלות של כל יום כזה היא בסביבות 150 מיליון שקל. אפשר לקחת את הכסף הזה ולהחזירו למ ערכת החינוך". הוא התייחס לתגמול מורים על פי מצוינות ואמר: "צריך שתהיה למנהל בית ספר היכולת לחתום על חוזה אישי עם מורים". לגבי שכר המורים אמר: "יש לג ביו הסכמה, אנחנו רוצים להעלות את שכר המורים, אבל לא על זה הוויכוח - הוויכוח הוא על המצוינות ועל הסנכרון בחופשים. בלי שני אלה לא יקרה כלום".

"התנהלות לא ברורה"

נזכיר כי במשרד האוצר מתנים את העלאת שכר המורים במספר דרישות. בין היתר הם דורשים שי נוי לוח החופשות.

בנוסף - להעלות שכר בעיקר למורים החדשים והצעירים ופחות למורים ותיקים. כיום נקבע שכר עו בדי ההוראה רק על פי ותק, והדרישה החדשה של האוצר היא תגמול על פי מצוינות של מורים.

בהנהגת ההורים תקפו אתמול את ההחלטה על שביתה: "דורשים מהסתדרות המורים לעצור לאלתר את השביתה מחר, שתפגע קשות בילדים ובהורים. אנו תומכים בד רישות המורים להעלות את שכרם, אבל לא מובן מדוע הם פועלים לה שבתות פראיות בעיצומו של מו"מ שאף עומד להתקדם. אנחנו קוראים למשרד החינוך לפעול להוצאת צווי מניעה כנגד הסתדרות המורים ול עצור את השביתה הפראית המתו כננת למחר".

משרד האוצר מסר: "נמשיך לה תעקש על הסכם שישפר את שכר המורים, יקל להורים ולמשק בא מצעות התאמת החופשות ויקדם מצוינות. ההתנהלות של המורים על גבם של ההורים והתלמידים בשעה זו לא ברורה לנו כלל וכלל".

 ?? ??
 ?? ?? "אין הצעה קונקרטית". בן דויד
"אין הצעה קונקרטית". בן דויד
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel