Israel Hayom

כאוס בחברת הדואר בפריפריה: "אין תקציב"

סנונית ראשונה: תושבי מטולה זועמים לאחר שהסניף במושבה נסגר ● חברת הדואר: "כחלק מתוכנית ההבראה הנרחבת, השירות מונגש דיגיטלית"

- עידן אבני

הרפורמה בשוק הדואר, שמו ביל שר התקשורת יועז הנדל, מביאה לסגירת סניפי דואר בפריפ ריה מחוסר כדאיות כלכלית.

רק בחודש שעבר התבשרו תושבי מטולה שסניף הדואר הצפוני בארץ ייסגר והתושבים יצטרכו לנסוע לק ריית שמונה כדי לשלוח מכתבים ול קבל שירותי דואר. בדואר התחייבו שהתושבים ימשיכו לקבל מכתבים לתאי החלוקה. אולם, מתברר שנוסחה שנקבעה בדואר מקצה לספק השי רות ארבע שעות שבועיות לחלוקת מכתבים. לטענתם, הזמן הזה מספיק. בפועל, התושבים זועמים לאחר שהמ כתבים נערמים ואינם מגיעים ליעדם.

מנגד, במשרד התקשורת טוענים כי שירותי המכתבים עוברים דיגיטציה, ורק מעט מהמכתבים מגיעים בדואר, ויותר בדרכים אלקטרוניות, אלא שב פועל זה לא קורה, וגם בדואר מסבי רים שעד שיתקבלו מכתבים בדואר האלקטרוני יעבור זמן.

"הדואר עבר שינויים"

תושב שפנה ליוסי גבע, האחראי לדואר במטולה מטעם חברת דואר ישראל, שמע את הטענות הבאות: "הדואר עובר שינויים. בהוראת משרד התקשורת הדואר מצמצם את ימי החלוקה. מה שקורה במטולה זה שהסוכנת ביקשה לסיים כי לא מש תלם לה. הדואר סוגר סוכנויות בכל הארץ, והמצב הזה קיים בכל הארץ, ומה שנשאר זה רק חלוקת הדואר. הח לוקה היא פעמיים בשבוע, כשהדואר מתקצב כל פעם שעתיים".

מוטי שפושניק, תושב מטולה, פנה אף הוא לדואר ולא קיבל תשובות. "היו צריכים להגיע אלי מכתבים מה ביטוח הלאומי לפני שלושה שבועות. אמרו לי בדואר שיש פיגור גדול והם לא מצליחים להדביק את הפער כי אין תקציב. מדובר בכסף שאני אמור לקבל. זה גורם לי נזק אדיר ואני שוקל לתבוע את הדואר".

תגובת דואר ישראל: "חברת דואר ישראל מחלקת מכתבים פעמיים בש בוע לכל הפחות בכל הארץ בהתאם לתנאי הרישיון, זאת למרות הירידה הדרמטית והמתמשכת בתעבורת המ כתבים בעשור האחרון. כחלק מתוכ נית ההבראה הנרחבת שנועדה לייצב את החברה פיננסית, ולאפשר שירות מתקדם מונגש דיגיטלית, ומותאם יותר למציאות ולצרכים המשתנים, תבוצע התאמה גם לתדירות חלוקת המכתבים בכל הארץ". ממשרד הת קשורת לא נמסרה תגובה.

"היו צריכים להגיע אלי מכתבים מהביטוח הלאומי. מדובר בכסף שאני אמור לקבל. זה גורם לי נזק אדיר ואני שוקל לתבוע את הדואר"

 ?? ?? המכתבים שנערמים בסניף הדואר צילום: עידן אבני
המכתבים שנערמים בסניף הדואר צילום: עידן אבני
 ?? ?? השר יועז הנדל
השר יועז הנדל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel