Israel Hayom

פוליטיקה ביוקר: "עלות יום הבחירות למשק היא עצומה - כמעט 3 מיליארד שקלים"

סך העלות של ששת ימי הבחירות בשנים האחרונות: 16.8 מיליארד שקלים ● נשיא התאחדות התעשיינים: "יש לבטל את יום השבתון, שהפך למעמסה כלכלית עצומה על כתפי המעסיקים" ● ליברמן: "ננהל כלכלה הכי אחראית עד הבחירות"

- סוניה גורודיסקי

המערכת הפוליטית עברה שלשום טלטלה, כאשר רה"מ בנט ושר החוץ לפיד הודיעו כי בכ וונתם לפזר את הכנסת ולצאת לב חירות. אלא שיום הבחירות, כידוע, צפוי להשבית את הפעילות במשק, מה שיוביל לעלויות עצומות.

מבדיקת אגף הכלכלה של התאח דות התעשיינים עולה כי עלות יום הבחירות החדש למשק היא 1.9 מי ליארד שקלים לעסקים ו 0.9 מי ליארד שקלים למגזר הציבורי. סך הכל 2.8 מיליארד שקלים. סך הע לות העצומה של ששת ימי הבחי רות בשנים האחרונות: 16.8 מיליארד שקלים.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, אמר: "יש לבטל לאלתר את יום השבתון, שבשנים האחרונות הפך בעקבות אי היציבות הפוליטית למעמסה כלכלית עצומה ובלתי הוג נת על כתפי המעסיקים. יום השב תון מוביל לבזבוז חסר תוחלת של כספים במשק ופוגע קשות בעסקים ובמעסיקים, בייחוד לנוכח העובדה שמדובר בבחירות שישיות בשלוש שנים ובתקופה כלכלית מאתגרת".

הערכה זו מבוססת על נתוני עלות שכר לשכירים ישראלים, תוך הבחנה בין המגזר הציבורי לעסקי.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, אמר אתמול בכנס של המכון היש ראלי לדמוקרטיה: "כלכלה אוהבת יציבות. לצד זה, בישראל יש מער כת מוסדית שראינו שאפשרה תפקוד תקין של המשק במערכת בחירות בעבר. כלכלת ישראל הוכיחה יכולת לצמוח ולשגשג במערכת פוליטית כזו או אחרת".

שר האוצר, אביגדור ליברמן, התייחס גם הוא לנושא בכנס הכל כלי: "יש כרגע בחירות, אבל אנחנו נפעל אך ורק כלכלית. כל השיקולים כלכליים וממלכתיים, ננהל כלכלה הכי אחראית שאפשר".

 ?? ?? הבחירות עולות ביוקר צילום: יהודה פרץ
הבחירות עולות ביוקר צילום: יהודה פרץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel