Israel Hayom

חשמלית ושמה המתנה

פולקסווגן ID.5 היא כלי נוסף במתקפה החשמלית המקיפה של החברה ● על כבישי אירופה אחיותיה כבר עושות מהפכה רבתי, ואצלנו עדיין מחכים ● עיכובים בייצור ובאספקה מצביעים על שיווק מקומי רק ב 2023

- אריאל אלסיבוני "אוברדרייב" | אוסטריה

מתוך שלוש היצרניות הגדולות בעולם, פולקסווגן היא היחידה שהגיבה מהר ובהחלטיות לאופנת החשמל. עם ארבעה דגמים חשמליים שמכ וונים היטב לליבת הסגמנטים בעולם הרכב, היא בהחלט מכה גלים באירופה. התגובה הז ריזה הזו משתמשת גם בשאר זרועות הקונצרן )אאודי, סיאט, קופרה, סקודה( כדי להוביל את המגמה הזו.

בישראל עדיין אין עדות לכל אלו, ועי קר המתקפה החשמלית מרוכז באירופה. אם מוסיפים לכך את בעיות הייצור והאספקה בעולם בשנתיים האחרונות, מבינים מדוע טרם ראינו בישראל פולקסווגן חשמלית אחת. הזרם אמור להתחיל בסוף השנה הזו, וה ID.5 שבה נהגנו תחכה לשנה הבאה.

עניין של עיצוב

פולקסווגן ID.5 משמשת למעשה גרסת "דמוי קופה" של רכב הפנאי החשמלי ID.4 שהוצג לפניו. שני אחיו מבית אאודי וסקודה כבר משווקים אצלנו, וכל אלו משתמשים באותה פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה של הקונצרן. העיצוב כאן מרשים יותר מהג רסה "הרגילה" ועונה בדיוק לדרישות הקהל. עושה רושם שפנאי "דמוי קופה" כזה הוא הבון טון הנוכחי, ובפולקסווג­ן יודעים את זה.

אף שקו הגג המשתפל אמור לפגוע במר ווח הראש מאחור, תא הנוסעים הרגיש מר ווח ונעים מאוד גם במושב האחורי. העיצוב ממשיך את הקו החשמלי של החברה עם מסך מידע אדיר ממדים במרכז הקונסולה, מסך מידע קטן יחסית לנהג ושפע מידע בתצוגה עילית המשתמשת בטכנולוגית מציאות רבו דה. התחושה כאן מודרנית ונעימה, והתפעול מרגיש אינטואיטיב­י יותר, גם לעומת האחיות מאותו הבית.

חשמל זורם

על כבישי טירול הרגישה ה ID.5 בבית. הנסיעה כצפוי שקטה, עגולה ונעימה מאוד. בגרסת PRO בעלת 204 כ"ס שאותה דגמנו, הביצועים היו מרשימים אך לא שומטי לס תות. הגרסה הזו הציגה מנהגי כביש טובים, כשמיקום המנוע מאחור וההנעה שקופים לח לוטין מבחינת הנהג. התצורה הזו וההספק של הגרסה הזו במכונית מלפני שלושה עשורים היו מתכון בדוק לצרות או להנאה, אך בעידן הזה לא כך הדבר.

גרסת ה ,GTX שגם בה נהגו במסגרת האירוע, הרשימה עם הספק גבוה יותר 300) כ"ס( וביצועים מרשימים מאוד. גרסה זו מו נעת גם בגלגליה הקדמיים ומרימה עוד יותר את רף היכולת.

המכונית הזו עמוסה בטכנולוגיה, וזה אמור גם לגבי הקשור בבטיחות. מעטפת מערכות הבטיחות המלאה של פולקסווגן פה מעניקה ראש שקט עם נהיגה תבונית סמי אוטונומית.

ויש גם מערכת החניה האוטומטית, שיודעת לזכור עד חמישה מקומות חניה. בהגעה לפתח הבית, לדוגמה, יש להפעיל אותה, ומכאן היא תבצע את הנסיעה בעצמה עד לחניה. דוגמה חכמה אחת מני רבות במכונית הזו.

נמשיך לחכות

בזמן שטויוטה נכנסת רק בימים אלה לת חום החשמלי המלא וב GM החדשנות מתחי לה לחלחל לדגמים פשוטים יותר, הקונצרן הגרמני נמצא כבר בתנופה מלאה.

נתוני המכירות באירופה מראים בכל אופן שהחגיגה של היצרניות הקטנות נגמ רה. מכוניות כמו ה ID.5 גורמות לנו לה צטער שהשוק המקומי לא יכול להיות חלק מהמגמה הזו.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel