Israel Hayom

אכלו לי שתו לי, גרסת תל אביב

- דויד פרץ

ושוב בעלי הבתים מעלים מחירים ומגלגלים עיניים, שוב השוכרים נאנקים וכותבים פוסטים נזעמים, והנה מחאת הדיור יוצאת מהבוידעם ואוהלי הסיירים נפרסים ברחובות. 2011 מאיימת לעשות רטרו, ומישהו כבר יזרוק ״מפונקים, לכו לגור בפריפריה״. אז זהו שלא, חברות וחברים, אם הפריפריה היא ברירת המחדל שלכם - אל תבואו, תודה רבה. אין לנו שום צורך בממורמרי מרמלדה.

פתאום מופיע וריאנט חדש של ממורמרים. אלו שרוצים לחיות בתל אביב לא יכולים לשלם את המחיר, ולכן הם רוצים גלגל סיוע מהמ דינה שתעזור להם לא להידרדר לפריפריה. למה? כי הילדים במסגרות חינוכיות מצוינות, ואיפה נמצא כאלו בפריפריה? כי העבודה קרובה, ואיפה נמצא כזאת עבודה מכניסה בפריפריה? כי בסופו של דבר, החיים שלנו כאן תותים בוטיק ולא מתאים לנו להעביר אותם למקום אחר.

אז בחיאת זומזום, לכו חפשו מי ינענע אתכם. אה, סליחה, כבר מצא תם את בעלי הבתים שעושים לכם לימבו בנקאי ואתם רשמית מפו נקים דלוקס.

בא לכם לחיות בתל אביב ובמרכז? סבבה, תיהנו או תתענו, זה העניין שלכם. חוקי השוק מכבידים עליכם? תתמודדו. זו השיטה וזה המקום שבו בחרתם לחיות, וזו המפלצת שבחרתם להזין ולהזין עד שגיליתם שגם אתם עכברים שרצים במעגל המרושע של יוקר המחיה.

כשהזניחו את הפריפריה, שתקתם כי אלו לא היו אנשים כמוכם. כשפינו את כפר שלם, גבעת עמל ושכונת הארגזים, שתקתם כי אלו לא היו אנשים כמוכם. כששכונות דרום תל אביב שקעו, שתקתם כי אלו לא היו אנשים כמוכם. כל עוד השיטה לא דפקה לכם על החצר הקדמית, מילאתם את פיכם אספרסו קר, ועכשיו כשהחרב המתהפכת מגיעה אליכם, אתם רוצים צדק מיקומי?

ובכן, הנה מודל הצדק החלוקתי החדש - בעלי הבתים ייקחו לכם את החלוק ואת שאר החלקים בהונכם, ואתם תישארו עם הצדק על המז וודות. בחרתם להנציח את השיטה עד שהיא ניצחה אתכם. התחפרתם בתל אביב, שמתם פס על ארץ ה״רחוק לי״, ועכשיו כשהבועה התנפ צה, אתם מגלים ששאר הארץ חסרת תנאי מחיה בסיסיים מבחינתכם.

אבל בזמן שהתעלמתם, פיתחנו את הפריפריה ועמלנו קשה כדי להיטיב את חיינו כאן. ועד כמה שזה יפתיע אתכם, אנחנו ממש לא רוצים להיות תל אביב. אז אם אתם רוצים לבוא לפריפריה, תבואו כדי לחיות אחרת, תבואו כי שיטת ״מה אכפת לי מהם״ לא מחקה מכאן כל שריד של אנו שיות, תבואו כי יש כאן הזדמנות לחיים אחרים ומשמעותיים. אם תרצו להוביל, לכו לעבוד בהובלות. אבל אם תרצו להשתלב - בואו בכיף. מה שלא תעשו, רק אל תבואו ממורמרים ותגידו - בתל אביב זה... לא נמאס לכם מכל ה״אכלו לי שתו לי״ הזה? יאללה, תתקדמו.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel