Israel Hayom

"אני לא רוצה שיפחדו ממני"

דייב מארש מתרגש ומפרגן לשחיינים הישראלים ● בטוח שהוא יודע מה הכי טוב לאנסטסיה גורבנקו ● מבקש שלא ישפטו את הענף כולו על פי הישגים של בודדים ● וברור לו: "יש לי עוד הרבה עבודה כאן" ● חבר היכל התהילה ומאמן נבחרת ישראל בראיון מיוחד מאליפות העולם

- רונן דורפן בודפשט

דייב מארש, מאמן העל של נבחרת ישראל בשחייה משנת ,2016 אומר שהשחיין שהוא הכי מתרגש ממנו בקיץ הזה הוא דווקא דוד גרצ'יק, שכלל לא נמצא היום עם הנבחרת באליפות העולם שנערכת בבודפשט.

"הוא אחד שבמידה מסוימת לא לקחו ברצינות. היתה לו בעיה טכנית עם קואורדינצי­ית תנועות, אבל אני מצפה לראות אותו באליפות אירופה )שאליה השיג את הקריטריון - ר"ד( ומחכה לראות מה ישיג בה.

"אצל אנסטסיה גורבנקו, אביב בר זלי ורון פולונסקי למשל אתה רואה כישרון. גרצ'יק הוא דוגמה למי שצ ריך את המערכת, והיא דוחפת אותו להצליח, בדומה לכריס פיצ'וגן, שחיין החזה המוביל שלנו פה, שלא מתאמן עם הקבוצה העיקרית שלנו בווינגייט, אלא אצל מאנו )עמנואל מאי - ר"ד( בירושלים. שניהם יצרו ביחד תוכנית מצוינת שמובילה להתקדמות שלו. אני שמח לראות את ההצלחה מתר חשת בהרבה מקומות בישראל, אנשים כאן דוחפים זה את זה".

לפני חמש שנים, כאן בבודפשט באליפות העולם, אפשר היה לחוש קצת חשדנות כלפיך בנבחרת - בעי קר אצל הוותיקים. הרגשת את זה?

)צוחק( "…כן, בוודאי. תראה - אני לא רוצה שיפחדו ממני, אבל אז רצי תי לתת לאנשים תמונה מאוד ברו רה לגבי הדרישות שלי ממי שרוצה להיות מדליסט אולימפי או פיינליסט אולימפי.

99.9" אחוז מהפעמים בקריירה שלי לא הופתעתי מהישג גדול של שחיין. אתה רואה את זה באימונים, במחויבות - ואת זה צריך היה לשדר".

מה התחושה שלך לגבי אנסטסיה והלחץ עליה? המדינה מצפה ממנה למדליה אולימפית היסטורית.

"אני מנסה לשדר לה לחשוב על עצמה, על איך להיות הכי טובה שהיא יכולה, ולהוציא מהראש שהיא צריכה להיות התקווה הגדולה של ישראל".

אומרים שעם הכישרון שלה היא חייבת להיות בקולג'ים, אבל התקבלה החלטה אחרת. מה חלקך בהחלטה?

"הקולג'ים הם משהו שמאוד מתאים לאמריקנים. הם הסיבה לכוח של אמ ריקה בשחייה. אבל צריך לבחור נכון, לוודא שהקולג' שאליו הלכת נותן כבוד למשחים בבריכות אולימפיות. אביב ברזלי מתאימה לקולג' בטקסס כי המאמן שם מאוד מתון בגישה שלו. דניס לוקטוב מתאים לאווירה התח רותית מאוד בלואיוויל, והוא חי עבור אימונים. צריך איזון בין מה שאנ סטסיה רוצה למה שהיא צריכה. תראה, יש אווירת אימון חיובית בווינגייט בקיץ, כשכולם נמ צאים, ובחורף, כשהש חיינים בקולג', אנחנו צרי כים ליצור את האווירה הזו עבורה בקבוצות אחרות. היא מאוד קשורה למשפחה. היא גם משתמשת בהצלחה שלה לקידום נשים צעירות בישראל. אנסטסיה מתכננת קריירה ארוכה, ולא צריך לדחוף אותה בדרך שתשרוף אותה. לכן אני לא חושב שהיא חייבת קולג'".

אני, ישו וסטף קרי

צפיתי בנאום שלך, כשנכנסת להיכל התהילה, והעובדה שאתה נוצרי מאוד מאמין בלטה. זו הסיבה שאתה בישראל? "מוזר שאתה שואל. אני נמצא ביש

ראל כדי לאמן שחייה, אבל כשבאתי לכאן בפעם הראשונה נסענו לנצרת, העיר של ישו והוקסמתי. בכל ביקור בישראל אני מבקר במקומות הקדו שים. בביקור האחרון הייתי בגת שמנים, המקום שבו ישו הת פלל לפני צליבתו. זה ממלא אותי בהשראה. השחייה היא המרכז, אבל זו תוספת עצומה".

סטף קארי זכה ב MVP בגמר ה NBA ואמר שע כשיו יודעים שהוא יודע לשחק. אתה נכנסת להיכל התהילה של השחייה. כי בודים כאלה הם מטרה?

"הכניסה שלי להיכל התהילה היתה צפויה, כי זכיתי בה רבה אליפויות מכללות ואימנתי את הנבחרת האולימפית הכי מצליחה של ארה"ב, אבל עכשיו אני לא חושב על היכל התהילה, אלא על כך שיש לי עבודה רבה מאוד עם נבחרת ישראל. "מעניין שציינת את סטף קארי. גרתי בדיווידסון, בתקופה שהוא היה שם שיחק בקולג' המקומי, והלכנו להתפלל באותה כנסייה. הוא מקרה מעניין מאוד של מישהו שאמ רו שהוא קטן פיזית, אז הוא התחיל להתאמן יותר

ויותר. ועכשיו, כשהוא מצליח, הוא יודע שאימונים הם הסיבה".

יש איזשהו הישג שאתה מסמן כהישג, נאמר מדליה אולימפית?

"לא הייתי שופט את המערכת כולה לפי מדליה או הישגים של בודדים. אני חושב שגמרים בשלי חים הם מדד טוב למצבנו. אתמול, למשל, לא הצלחנו לעלות לגמר ב 4X100 מעורב לגברים ונשים, אז המאמן אהוד סגל הגיע לישי בת הסיכום כשכבר יש לו רעיונות מעולים לשיפור לקראת העתיד. אני זוכר, שפעם הוא בכלל לא התלהב לבוא לווינגייט, ועכשיו הוא מאמן לאומי נפלא".

 ?? ??
 ?? ?? גורבנקו. צריכה לחשוב על עצמה צילום: אי.אף.פי
גורבנקו. צריכה לחשוב על עצמה צילום: אי.אף.פי
 ?? ??
 ?? ?? מארש. דורש מחויבות באימוני הנבחרת צילום: אלן שיבר
מארש. דורש מחויבות באימוני הנבחרת צילום: אלן שיבר
 ?? ?? סטף קרי צילום: אי.פי
סטף קרי צילום: אי.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel