Israel Hayom

דברים מוזרים

- יהודה שלזינגר

אתמול בשעה 12:41 לחצו לפחות 40 ח"כים על הכפתור ששולח אותם ללשכת התעסוקה - לחפש עבודה. תהליך פיזור הכנסת החל, ואם לא יהיו הפתעות דרמטיות, הוא יסתיים ביום שני או בשלי שי הקרובים באופן רשמי ביציאה לבחירות. נזכיר, הבחירות החמישיות בשלוש השנים האחרונות.

בפוליטיקה הישראלית כמו בפוליטיקה הישראלית, כל מה שמוזר ולא הגיוני - קורה. האופוזיציה שבמשך שנה עבדה, קיוותה, ציפתה ונלחמה לצאת לבחירות - עושה עכשיו את כל מה שאפשר כדי להימנע מבחירות. בקואליציה שעשתה הכל כדי להקים ממשלה ולמנוע בחירות ממהרים לצאת לבחירות. אז למה זה קורה? נתחיל עם האופוזיציה. בנימין נתניהו, משה גפני ושאר החברים מנסים להימנע בכל כוחם מבחירות. הם אפילו מציעים הצעות מרחיקות לכת לגנץ, לסער ולכל ח"כ נוסף שמוכן לשים את רגלו בממשלה חלופית. למה? כי בחירות כעת מסוכנות לעתידם הפוליטי. ארבע פעמים יצאו לבחירות וארבע פעמים לא הצלי חו להרכיב ממשלה. גם כשהליכוד הגיע לקלפיות עם הישגים כמו הסכמי שלום היסטוריים וניצחון ראשון בעולם על הקורונה בעזרת החיסונים - הם לא עמדו במשימה.

הבחירות הקרובות מבחינתו של נתניהו הן להיות או לחדול. הוא יודע שאם הפעם לא יצליח להרכיב ממשלה, תהיה דרישה ממישהו בליכוד, ובעיקר בקרב החרדים, לפנות את מקומו ולא פשר הקמת ממשלת ימין בלעדיו. אחרת, הם יחפשו אפשרויות אח רות. באופוזיציה מעדיפים ציפור אחת ביד משתיים בקלפי.

מה שקורה עכשיו בפרלמנט הישראלי מנותק מכל היגיון בריא. הימין מחזיק בלמעלה מ 70 מנדטים, הוא אמור היה לשלוט ולמשול בקלות. חברי כנסת שדומים לחבריהם בתפיסת עולמם ואפילו שיתפו פעולה באותה המפלגה עד לא מזמן עושים לעצמם חרקירי פוליטי. אירוע היציאה לבחירות לא לקוח מהעולם הרציונלי, הוא שייך לת חום הפסיכולוגי. הוא בנוי על כעס, נקמה, חוסר אמון ולא מעט שנאה אישית. ידוע לכל שגדעון סער כועס על נתניהו, בני גנץ לא מאמין לו. ממשלה חלופית לא תקום ככה, ואת המחיר, כרגיל, כולנו משלמים.

הצד השני, הקואליציה, מבקשת - במידה רבה של צביעות - לפזר את הכנסת כמה שיותר מהר. לפיד לא רוצה להתעורר בוקר אחד ולגלות שבמקום כניסה ללשכת ראש הממשלה הוקמה לו מאחורי הגב ממשלת ימין חלופית. הוא מוכן לשלם על זה גם בכך שלא יספיק לחוקק את חוק הנאשם. העיקר לפרק.

למה צביעות? כי חברי הממשלה הזאת הפרו את כל הבטחותיהם, הביטו למצלמה ועשו ההפך, פגעו בכל אידיאולוגי­ה שהתעטפו בה בשם הבטחה ליבתית אחת ויחידה - למנוע בחירות חמישיות. למנוע את מה שהם הגדירו ככאוס עצום ופגיעה במדינה.

אבל הכיסא, כמו שכבר למדנו, הכיסא קודם לכל.

הבחירות הקרובות מבחינתו של נתניהו הן להיות או לחדול. הוא יודע שאם הפעם לא יצליח להרכיב ממשלה, תהיה דרישה בליכוד והחרדים לפנות את מקומו ולאפשר הקמת ממשלת ימין בלעדיו

 ?? ?? סער וגנץ. סירבו להצעות מרחיקות לכת
סער וגנץ. סירבו להצעות מרחיקות לכת
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel