Israel Hayom

חיזוק ישראלי: מילואימניק­ים אימנו חיילים באוקראינה

הקצינים, רובם יוצאי יחידות מובחרות, פועלים בהתנדבות ובמסגרת פרטית ● "האוקראינים הקימו תוך כמה חודשים יחידות צבאיות ברמה גבוהה"

- תמיר מורג אוקראינה

במיקום סודי ביער במערב אוק ראינה, מזנקים לוחמים מתוך מכוניות ופותחים בירי קליעי דמה. את הצעקות באוקראינית מלוות קריאות בעברית של קצינים במילואים בצה"ל.

כמעט כל האימון כבר מנוהל על ידי מדריכים אוקראינים, שעד לפני כמה חודשים היו אזרחים לכל דבר. היש ראלים בעיקר צופים בהנאה בביצועים ומדי פעם מעירים הערה מקצועית או זורקים מילה טובה.

מתחת לרדאר, ובאקלים רגיש ביותר מבחינה מדינית, פועלים קצינים ישרא לים במילואים באוקראינה - כולם במס גרת יוזמות פרטיות, ללא קשר למדינה,

ורובם הגדול בהתנדבות, מתוך אמונה בצדקת המאבק האוקראיני.

"ההתקדמות שהם עשו פה פשוט מדהימה", אומר א', קצין בכיר לשעבר ביחידה מובחרת של צה"ל. "בתוך כמה חודשים, ולפעמים פחות מזה, הם הצלי חו להקים יחידות צבאיות ברמה גבוהה שלא היתה מביישת צבא מקצועי".

"עברתי כאן תוכנית הכשרה בת חמי שה ימים", מספרת נטליה )שם בדוי(, שבימים רגילים עובדת כמנהלת בית ספר. "כל מתנדב יכול לבחור לאיזו תוכנית להצטרף - מאימון בסיסי של יומיים ועד לאימון מתקדם בן 18 יום".

האזרחים הלוחמים, שרובם המכריע לא החזיק רובה עד לפני כמה ימים, משובצים ביחידות ההגנה האזורית של המחוז שאמורות לקדם את פניו של הצבא הרוסי אם וכאשר יגיע לכאן. עם זאת, חלקם מתנדבים לצאת כבר עכ שיו לחזיתות הפעילות במזרח ובדרום.

"עד לפני כמה חודשים עבדתי כמ נהל טכנולוגי בחברת היי טק שבה אני שותף", מספר מיגל )שם בדוי(, מהנדס תוכנה בן 29 מלבוב. "החשש הוא שהמ לחמה תימשך, ושהשותפים האמריקנים שלי יאבדו את הסובלנות כלפיי".

 ?? ?? מחנה האימונים ביער באוקראינה
מחנה האימונים ביער באוקראינה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel