Israel Hayom

”קבלן ברעננה משלם פרוטקשן ליהודים"

-

ועידת התאחדות הקבלנים בוני הארץ שהתקיימה באילת בשבוע שעבר האירה זרקור על תופעה קשה ופחות מדי מדוברת בענף הבנייה: הדרישה לדמי חסות מקבלנים. מדובר בתופעה שכבר מזמן התרחבה אל מעבר לפרי פריה, וחולשת גם על אתרי בנייה במרכז.

אריה דוד, מנכ"ל "אריה ארז בנין ותשתיות", סיפר: "הכל התחיל בדרום, התחיל בקטן, וכשזה הגיע למרכז פתאום התעוררו כולם. הפתרון הוא לא לבוא בדרישות למשטרה אלא לבוא לממשלה. אני אומר לממשלה - אתם צריכים לתת להם משהו להפסיד".

נצ"מ מוטי שיף, ראש זרוע חקירות ביחידה למאבק בפשיעה כלכלית הלהב :433 "כשמשטרת ישראל מט פלת 350-ב אלף תלונות בשנה 10-ו מיליון קריאות, ברור שעם 32 אלף שוטרים יש טעויות ויש גם תעדוף".

ד"ר סמיר מחאמיד, ראש עיריית אום אל פאחם: "צר לי שלוקחים את הנושא של פרוטקשן ומחברים אותו לחברה הערבית. יש לי קבלן חבר ברעננה שמשלם פרוטקשן ליהודים. כיום אין חוק שמתייחס לדמי החסות, צריך חקיקה. 2021-ב הגיעו 10%-כ מהמקרים לטיפול להב והשאר בשאר התחנות. 105 תיקים".

צביקה דוד, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אמר: "הפרו טקשן היא המחלה השקטה הכי קשה של ענף הבנייה והתשתיות. מתברר שזה רק קצה החוט בעבירות בענף הבניה שהפכו נורמה. אולי העבירה הקשה מכולן - 4,000 אתרי עבודה פועלים ללא מנהלי עבודה המחוייבים החוק. בחלק קונים שירות ממנהלי עבודה לפי שעה שמחתימים על רי שיון מזוייף לאתר".

יש לציין שבישראל ישנם 15 אלף אתרי בניה פעילים, אולם חסרים למ עלה 5,000-מ מנהלי עבודה. 400 פורשים מדי חודש. רבים לא מעוניינים לעסוק במקצוע מפאת האחריות הפ לילית שמוטלת עליהם במקרים של תאונות עבודה.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel