Israel Hayom

עד העצם אקספרס

לא יציב מחוץ לקשת, אבל גם לא מפחד לקחת את הכדור האחרון ● סקורר מגוון שניזון מהאנרגיה של המשחק ● ומאמנו לשעבר בקרשיאקה אופוק סאריג'ה בטוח: "הוא מוכן למעבר ליורוליג" ● על הרכש החדש של מכבי ת"א בונזי קולסון

- אבי סגל

במכבי ת"א בחנו כבר בשנה שעברה את צירופו של בונזי קולסון 1.98) מ'( אחרי עונה נהדרת בשטרסבורג - שקלו, אך החליטו שה בחור עוד לא מנוסה מספיק. השם לא נמחק מהמחברות הצהובות, והקיץ, אחרי שלוש עונות בליגת האלופות, החליטו ביד אליהו שהשחקן בשל מס פיק. קולסון הוא בוגר מכללת נוטר דאם, התחיל את דרכו המקצוענית עם שמונה משחקים ב NBA אצל מילווקי, והעונה הוא יערוך את הב כורה שלו ביורוליג - במבחן הגדול של הקריירה מבחינתו.

קולסון לא מפחד לקחת את הכדור האחרון, כולנו זוכרים את סל הניצחון שלו העונה בארנה מול הפועל ירושלים בליגת האלופות. וזו לא היתה הפעם הראשונה שבה הוא מנצח משחק: לפני שתי עונות במדי שטרסבורג הוא קלע את אחד הסלים המדוברים של העונה - בדמות שלשת ניצחון בשנייה האחרונה מול ריגה, אחרי פיגור גדול של קבוצתו.

"הוא עדיין סוג של פרויקט", מספר מאמנו בעונה החולפת בקרשיאקה, אופוק סאריג'ה ל"ישראל היום". קו לסון הוא אנרג'ייזר, שחקן של אנר גיות וקצב משחק, אבל אחד שגם זקוק לליטוש ולכיוון, ואסור לשכוח שעוד יש לו מרחב התקדמות גדול והוא רק בן .26 קולסון הוא סקורר, פורווורד מגוון מאוד שיודע להשיג נקודות מחוץ לקשת, בח דירה לסל, בפוסט אפ, אוהב לרוץ ותורם רבות בריבאונד.

העונה האחרונה בקרשיאקה היתה השלישית שלו ברציפות בליגת האלו פות של פיב"א וסאריג'ה בטוח: "הוא מוכן למעבר ליורוליג". מבחינת אישית, האמריקני החדש של מכבי קלע 15 נק' וקלט 5 ריבאונדים בממוצע, אבל קר שיאקה לא ממש הצליחה, והודחה בשלב הפליי אין בליגת האלופות, וגם בלי גה הטורקית הגיעה רק עד רבע גמר הפלייאוף. בעונה שלפני כן הוא הגיע עם שטרסבורג עד לחצי הגמר במפעל האירופי, וסיים כשחקן העונה וכמלך הסלים של המפעל.

סאריג'ה, שחתם לאחרונה לשלוש שנים נוספות בקבוצה הטורקית, המשיך בניתוח שלו. "הוא משחק בעמדת הסמול פורוורד, אבל יכול לשחק גם כפאוור

פורוורד ולעיתים אפילו סנטר. כדורסל של הרכבים נמוכים מאוד מתאים לו. הוא מאוד מגוון. מדובר בשחקן אתלטי מאוד שיכול לקלוע בכמה צורות. הוא צריך הרבה ריווח במשחק כדי להוציא ממנו את המיטב".

דבר נוסף שהמאמן נהנה לספר עליו הוא האופי של השחקן: "הוא בחור טוב עם אופי טוב, שחקן שעובד קשה, ואחד שנלחם גם באימונים".

איך אתה מסביר את היכולת שלו מחוץ לקשת?

"יש לו לעיתים חוסר יציבות, אבל זה לא נובע מבעיה בקליעה, אלא מבחירת הזריקות והטיימינג שלהן. את זה הוא צריך לשפר".

מה מידת ההתאמה שלו למכבי?

"ברור שהייתי רוצה שימשיך אצלי עוד עונה, אבל זה בלתי אפשרי. מכבי

ת"א? זה טוב לבונזי. לדעתי הוא עשה בחירה מצוינת, המקום הכי מתאים בש בילו. אם הוא היה שואל אותי אם ללכת לקבוצה איטלקית, ספרדית או מכבי, הייתי אומר לו ללכת למכבי, כי סגנון המשחק שלה מתאים לו". איך משחק ההגנה שלו? "לא מושלם. יש לו את הנתונים - אתלטיות, ידיים ארוכות, הוא בהחלט יכול לשמור, אבל צריך לשפר את ההג נה שלו".

כריס ג'ונס יחזור להיכל?

כפי שפרסמנו, אחת המטרות המר כזיות הבאות של הצהובים היא החזר תו של האקס כריס ג'ונס שסיים עונה נהדרת בווילרבאן. לפי גורמים שונים, המאמן עודד קטש ביקש מההנהלה לנ סות להחזיר את השחקן לקדנציה נוספת.

 ?? ?? בונזי קולסון. "עדיין סוג של פרויקט" צילומים: אתר ליגת האלופות
בונזי קולסון. "עדיין סוג של פרויקט" צילומים: אתר ליגת האלופות
 ?? ?? אופוק סאריג'ה
אופוק סאריג'ה
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel