Israel Hayom

האזרחים שהפכו ליעד

בעוד לפיד נועד עם עמיתו הטורקי באנקרה, נחשף סיכול ניסיון פיגוע בטורקיה ● המפגעים: מחבלים איראנים שהתחזו לסטודנטים ולאנשי עסקים ● היעד: שגריר ישראל לשעבר ואשתו ● בנט: "נגיע לכל פינה בעולם"

- אריאל כהנא, תמיר מורג, ארז לין ונטע בר

על הכוונת: חוליית מחבלים איראנים, שתכננה לפגוע בישראלים, ובהם שגריר ישראל לשעבר ואשתו - נתפסה. כך דווח את מול בכלי תקשורת טורקיים על רקע פגישת שר החוץ יאיר לפיד עם מקבילו הטורקי, מבלוט צ'בושולו, באנקרה.

לפי הדיווח בטורקיה, "כעשרה חשודים, כולל כמה סייענים, נעצרו במבצע משותף", לאחר שאותרו במלון ‪The Soul‬ ובשלוש יחידות דיור שכורות. חלק מחברי החוליה היו ממשרד המודי עין האיראני והתחזו לסטודנטים, בעוד חלק היו שייכים למשמרות המהפכה וניסו לשוות לעצמם מראה של אנשי עסקים או תיירים. חברי החוליה תכננו פיגוע ירי והשיגו נשק על מנת לבצע אותו.

לפי הדיווח, המוסד הישראלי הבריח את האז רחים ש"הפכו ליעד" מהכתובות שבהן שהו, והם נשלחו לתל אביב במטוס פרטי.

מבצע הסיכול התקיים ב 17 ביוני באיסטנבול בפעילות משותפת של המשטרה וארגון הביון הלאומי של טורקיה. הרשויות הטורקיות ערכו את המבצע בזכות מידע שהתקבל מגורמים שזהותם לא ידועה. לפי המידע, היתה כוונה לחטוף ולר צוח "ישראלים שחיים או מבקרים באיסטנבול ואת שגריר ישראלי לשעבר ואשתו".

גורם ביטחוני בכיר בישראל אמר כי "הפיסות של הפאזל מתחברות להתרעות שהעברנו. בוצעו פעילויות על ידינו ועל ידי הטורקים כדי להגן על ישראלים, ולשמחתנו בינתיים הצלחנו. עם זאת, האיום טרם הוסר לחלוטין, וראש הממשלה הנחה את מערכת הביטחון לפעול בשיתוף פעולה עם הטורקים ולהמשיך להתמודד עם האיומים".

עוד הוסיף: "כרגע אזהרת המסע לאיסטנבול נשארת ברמה הגבוהה ביותר - רמה 4 ובשאר חלקי טורקיה נשארת .3 נוריד את האזהרות רק כשנהיה משוכנעים שהאיום הוסר לחלוטין. שורת המעצרים שביצעו הטורקים מלמדים על היקף האיומים שעדיין קיימים. עם זאת, אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. הדיווחים של ישראלים שטיילו בטורקיה שאיראנים פנו אליהם ברחוב, לא נראים רציניים".

נזכיר כי בחודש שעבר סיכלה ישראל ניסיון פיגוע נגד יעדים ישראליים על אדמת טורקיה מצד גורמים איראניים. כמו כן, פורסמה אזהרת מסע לטורקיה על ידי המטה ללוחמה בטרור בשל ההתרעה על כוונה לפגוע בישראלים במדינה.

הפרה ברורה

לאחר פגישת לפיד ומקבילו צ'בושולו הש ניים נשאו דברים. "בשבועות האחרונים ניצלו

 ?? ??
 ?? ?? יחסים קרובים . לפיד וצ'בושולו
יחסים קרובים . לפיד וצ'בושולו
 ?? ?? השיגו נשק. החוליה באיסטנבול
השיגו נשק. החוליה באיסטנבול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel