Israel Hayom

רשמית: חוסיין א שייח' מספר 2 של אבו מאזן

בכיר הרשות הפלשתינית מונה סופית למזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף ● א שייח' ינהל גם את "התיק המדיני" מול ישראל

- דנה בן שמעון

יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן מהדק את שלי טתו בהנהגה על ידי מינוי וקידום מקורביו לתפקידי מפתח בוועד הפועל של אש"ף.

ברמאללה פרסמו אתמול את רשימת התפקידים והמינויים בשו רות הוועד הפועל של אש"ף, גוף הנחשב לאחד ממוסדות ההנהגה החשובים והמשפיעים ביותר במ ערכת הפוליטית הפלשתינית.

מבין האישים שמופיעים בר שימה, הדמות שמושכת אליה את תשומת הלב הרבה ביותר היא בכיר פתח, חוסין א שייח', השר לעניינים אזרחיים ברשות, שמונה לא מכבר על ידי אבו מאזן לתפקיד מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף. המינוי מקבל כעת אישור סופית ורשמי.

לצד התואר החדש, מונה א שייח' רשמית לראש צוות המו"מ של אש"ף, תפקיד שמילא קוד מו סאאב עריקאת, שהלך לעולמו ממחלת הקורונה לפני כשנה וחצי. מאז לא אויש התפקיד, אך בפו על מי שמילא את הוואקום היה א שייח' עצמו.

משמעות המהלך היא שחוסיין א שייח' הופך למספר 2 בהנהגת הרשות הפלשתינית, מה שמגביר את סיכוייו להפוך ליו"ר הרשות הפלשתינית ביום מן הימים.

מעמדו של א שייח' התחזק בש נים האחרונות, והוא מחזיק בידיו דה פקטו את "התיק המדיני" ברשות הפלשתינית. משימות רבות הועב רו אליו מאבו מאזן, ובמסגרתן הוא מנהל מגעים מדיניים. הוא אירח בלשכתו ברמאללה את חברי המש לחת האמריקנית לאחרונה, והוביל מולם סדרה של מפגשי הכנה לק ראת ביקורו של הנשיא ג'ו ביידן במזרח התיכון ביולי.

 ?? ?? מעמד א שייח' התחזק
מעמד א שייח' התחזק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel