Israel Hayom

לפני כניסתו הצפויה לתפקיד רה"מ: הפגנה מול ביתו של לפיד

- אפרת פורשר ויורי ילון

כמאה נשים וגברים, יחד עם משפחות של 15 קורבנות ומ תוכם 11 נרצחות, הפגינו אמש בסמוך לביתו של ראש הממשלה החליפי, השר יאיר לפיד, הצ פוי להיכנס השבוע ללשכת ראש הממשלה. המפגינים דרשו ממנו לשים בראש סדר העדיפויות את נושא מניעת רצח נשים, וביקשו ממנו לפעול לקידום שורת החל טות ממשלה וחוקים אופרטיביים העומדים על הפרק, אשר יצילו את הנרצחת הבאה.

ההפגנה, ביוזמת פורום מיכל סלה, בשיתוף קבוצת "בונות אלטרנטיבה" ושדולת הנשים בישראל ובתמיכת שורת אר גוני חברה אזרחית, מגיעה על רקע חודש קשה שבמהלכו נר צחו ארבע נשים בישראל כתו צאה מאלימות במשפחה: ג'והרה חניפס ז"ל בת ,28 ספיר נחום ז"ל בת ,24 סמר קלאסני ז"ל בת 51 ואישה נוספת מפתח תקווה בת .65

אחד המפגינים החזיק שלט שעליו נכתב: "גברים אומרים לא לאלימות נגד נשים". המפ גינים קראו במהלך המחאה: "זי כרון הנרצחות - מהפכה". המ פגינים דרשו לקבל את אמנת איסטנבול. לפיד הגיע עם שיירה מאובטחת מביתו, יצא אל המ פגינות, הקשיב להן ואמר שי טפל בנושא עוד לפני החלפת הממשלה.

לילי בן עמי, מנכ"לית פו רום מיכל סלה, אמרה: "היום אישה לא יודעת שהיא בסכנה עד שרוצחים אותה. וזה למרות שיש שורה ארוכה של כלים מו כנים שממשלת ישראל צריכה רק לאמץ כדי להציל את חייה של מיכל הבאה. לכן אני עומדת כאן, יחד עם אחיות ואחים שלי לדם, ואנחנו לא נפסיק ולא נש תוק עד שממשלת ישראל תחליט שביטחון נשים זה ערך עליון". עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, אמרה בהפגנה: "המאבק ברצח נשים ובאלימות כנגד נשים הוא לא עניין פוליטי ובאנו לכאן כדי לקרוא לראש הממשלה המיועד להיענות למצב החירום".

 ?? ?? לפיד עם המפגינות
לפיד עם המפגינות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel