Israel Hayom

כאוס בדרכים

נהגי האוטובוסים שובתים על רקע התעלמות שרת התחבורה מדרישותיהם ● צה"ל יבצע דירוג בזמני הגעת חיילים לבסיסים

- לילך שובל ואסף גולן

נהגי האוטובוסים של חב רות התחבורה אלקטרה אפיקים, אקסטרה, תנופה, דן באר שבע ובית שמש אקספרס, הודיעו בשבוע שעבר כי הם מחריפים את צעדי השביתה שלהם, עקב התעלמות מצד שרת התחבורה מרב מיכאלי.

לאור כך, כל נהגי החברות הללו שובתים היום בין שש לתשע בבוקר, בהמשך לשביתות שהיו בשבוע שעבר. הסיסמה של השביתה היא "לנהגים אין חופשת בחירות - הת עלמות השרה מסכנת את חיי הנהגים והנוסעים".

הנהגים טוענים כי קיים מחסור ענק של 5,000 נהגים, וכי המצב הזה יוצר מציאות שבה נהגים רבים נמצאים על הכביש לאורך מש מרות ארוכות מאוד כדי לעמוד בביקושים לנסיעות.

מעבר לכך, הנהגים מלינים על מצבם הבטיחותי וטוענים כי 40 אחוזים מהנהגים הותקפו במהלך עבודתם באופן מילולי או פיזי. על פי ארגון הנהגים, רק השנה נספרו כבר 300 תקיפות. כלומר, לא רק שהנהגים נמצאים שעות רבות על הכביש - הם גם חשים חוסר ביט חון של ממש במקום העבודה שלהם.

לשתי הבעיות האלו מצטרפת המציאות של השכר הנמוך יחסית שמשתכרים הנהגים - חלקם צרי כים לעיתים לעבוד משמרות כפולות כדי להביא שכר הגון בסוף החודש.

את כל הטענות הללו רצו הנהגים לשטוח בשנה האחרונה בפני שרת התחבורה מרב מיכאלי. אולם זו, לט ענתם, מתעלמת מהם, ואפילו לא רוצה להגיע לפגישה שבה הם יוכלו לתאר לה את בעיות המקצוע ואת הקשיים של הנהג הישראלי בדרכים.

החיילים יגיעו מאוחר

על פי ההנחיות שהופצו לכלל היחידות, חיילים המשרתים ביחי דות פתוחות - רמת פעילות ג' וד' - לא ייסעו בתחבורה ציבורית לפני השעה .10:00 חיילים המשרתים בי חידות ההכשרה - רמת פעילות ב' - לא ייסעו בתחבורה ציבורית לפני השעה .11:00 חיילים המשרתים בי חידות הלוחמות, ביחידות ההכש רה ובמפקדות - ברמת פעילות א' - יתבססו על מענה היסעים צה"לי. פתיחת החניונים תחל בשעה .10:00

כמו כן, במקרים חריגים מוסמ כים מפקדי היחידות לאשר נסיעה מוקדמת יותר.

בהודעת ההסתדרות הלאומית, שמייצגת את הנהגים, נכתב: "אלפי

נהגי ונהגות האוטובוסים וההסת דרות הלאומית הודיעו שלאור העובדה ששרת התחבורה מיכאלי ממשיכה לסרב לשפר את שכרם, לדאוג לביטחונם ואפילו להיפגש עימם - הם ישבתו ביום ראשון הק רוב, משעות הבוקר המוקדמות ועד השעה ."9:00 בתחילת החודש הת פרצו נהגות אוטובוס לישיבה של סיעת העבודה שבה נאמה מיכאלי, ומחו על התעלמות השרה משכרן.

לא רק שהנהגים נמצאים שעות רבות על הכביש, הם גם חשים חוסר ביטחון במקום עבודתם בעקבות תקיפות מילוליות ופיזיות

 ?? ?? שביתת הנהגים בשבוע שעבר צילום: דודו גרינשפן
שביתת הנהגים בשבוע שעבר צילום: דודו גרינשפן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel