Israel Hayom

"ד"ר אנגל פועלת בזדון לסגירת המכון האונקולוגי"

בעקבות החשיפות ב"ישראל היום": תלונה חסרת תקדים של ד"ר רונן ברנר נגד מנהלת וולפסון ● "ד"ר אנגל מעלה בחובותיה כלפי חולי הסרטן"

- רן רזניק

בשבועות האחרונים מתרחש משבר חריף במכון האונקולוגי בבית החולים הממשלתי וולפסון בחולון, כשכל אחיות המחלקה נטשו את עבודתן ללא הודעה מוקדמת.

האחיות נטשו בגלל טענות על היחס ועל ההתנהגות של מנהל המכון, ד"ר רונן ברנר, ובמקביל הועלו טענות קשות מאוד שנחשפו ב"ישראל היום" על כך שהנהלת בית החולים, המנהלת ד"ר ענת אנגל והנהלת משרד הבריאות מתעלמות בעקביות זה חודשים מהתרעות ומתלונות חמורות על פגיעה קשה בטיפול הרפואי בחולי הסרטן.

בבית החולים קיים מחסור במיטות אשפוז שגורם לכך שחולים יקבלו טיפולי כימותרפיה במסדרון, וכן יש מחסור בכוח אדם סיעודי ומנהלי במכון המטפל 8,000־כב מטופלים חולי סרטן בשנה.

ואילו ביום חמישי חלה התפתחות דרמטית במשבר כשהוגשה תלונה חסרת תקדים בתולדות מערכת הבריאות בישראל על מנהלת בית החולים, בטענה שהיא עצמה גורמת למשבר במכון האונקולוגי, וזאת כדי להביא לסגירתו ולמנוע את המשך ניהול המכון על ידי ד"ר ברנר כמי שנבחר באחרונה גם ליו"ר הוועד המייצג את כ־055 הרופאים בבית החולים.

זו אחת התלונות הקשות ביותר שהוגשו אי־פעם נגד מנהל בית חולים ציבורי בישראל, והיא מתפרסמת כאן לראשונה. התלונה נשלחה לד"ר אנגל על ידי עורכות הדין ארנה לין ולי אילן בשמו של ד"ר ברנר, והעתקי התלונה הועברו למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ולראשי ההסתדרות הרפואית.

בתלונה נכתב ביחס לד"ר אנגל: "למרות שידעת שפעולתן של האחיות במכון עולה כדי שביתה פראית בהיעדר סכסוך עבודה כדין; למרות שידעת שהמכון האונקולוגי נאלץ לפעול בסיוע של אחיות ממחלקות אחרות; למרות שידעת שההסתדרות הרפואית בישראל עושה מאמצים כבירים להגיע להידברות עם הסתדרות האחיות ולפתור את הנושא; למרות שידעת שד"ר ברנר נכון להגיע לפתרון באמצעות הידברות וגישור; למרות שידעת שבמכתב מטעם הסתדרות האחיות הן דרשו הידברות על מנת לפתור את הבעיה, ולחלופין את העברתן של האחיות למחלקה אחרת - ולא, חלילה, את סגירת המכון האונקולוגי ופיזור המטופלים; למרות שידוע לך היטב שרבים מבין המטופלים של ד"ר ברנר מגיעים אליו לאחר שרופאים אחרים קבעו שאין עוד מה לעשות בעניינם, ולכן אין להם מקום אחר ללכת אליו. למרות כל זאת - לא עשית דבר, לא הודעת על המכתבים הללו לד"ר ברנר ולא התרעת בפני משרד הבריאות על המשבר העתיד להתרחש וכיצד ניתן למנוע אותו".

"הפרת חובות אתיות"

"אין זה מקומנו להחליט אם פעולותייך נובעת מרשלנות או מזדון",

נכתב עוד בתלונה, "אלא שמכל מקום, בפעולותייך הפרת חובות אתיות, חובות חוקיות וחובות של תום לב ביחסי עובד־מעסיק כלפי ד"ר ברנר, ולמעשה גם כלפי האחיות, וחובות תום לב ביחסים קיבוציים. אבל חמור מכך: מעלת בחובותייך כמנהלת בית חולים ציבורי כלפי מטופלים אונקולוגיי­ם קשים שנזקקים לשירותים רפואיים.

"הפרת את חובותייך כמנהלת בית החולים לדאוג לרווחת המוסד, לצוותו ולמטופליו, בכך שאחרי חמישה חודשים של חוסר מעש מוחלט, הצעד הראשון שנקטת ל'פתרון' הסכסוך הוא סגירה בפועל של המחלקה האונקולוגי­ת. ככל שלא תהיה תשובה עניינית לאמור כאן, בכוונת ד"ר ברנר להגיש כנגדך תלונה לנציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים ולוועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל", נכתב בתלונה.

"מעניקים טיפול מלא"

מהנהלת וולפסון נמסר: "המכתב של עורכות הדין נועד להסיט את תשומת הלב ממציאות של התעמרות קשה באחיות המכון האונקולוגי. בזכות מעורבות ההנהלה המכון מעניק גם בימים אלו טיפול מלא לכלל המטופלים, וזאת תוך כדי חיפוש פתרונות מתאימים ביחד עם משרד הבריאות להגנה על האחיות מפני התנכלותו".

בתלונה נטען כלפי ד"ר אנגל שהיא עצמה גורמת למשבר במכון, וזאת כדי להביא לסגירתו ולמנוע את המשך ניהולו בידי ד"ר ברנר

הנהלת וולפסון: "המכתב של עורכות הדין נועד להסיט את תשומת הלב ממציאות של התעמרות קשה באחיות המכון האונקולוגי"

 ?? ??
 ?? ?? בית החולים וולפסון. משבר חריף צילום: דני מרון
בית החולים וולפסון. משבר חריף צילום: דני מרון
 ?? ?? ד"ר ברנר
ד"ר ברנר
 ?? ?? ד"ר אנגל
ד"ר אנגל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel