Israel Hayom

ירוקים מציפייה: מדדי הבורסות בארה"ב זינקו

הנאסד"ק קפץ ב ,3.3% מדד S&P ב 3% ומדד דאו ג'ונס ב 2.7% ● הכלכלנים מעריכים: "אנחנו נמצאים בצומת חשוב בשווקים"

- סוניה גורודיסקי

הצבע הירוק חוזר לבורסות ארה"ב, על רקע הציפייה של המשקיעים כי הורדת ריבית ראשונה תגיע כבר בחודש מארס 2023 - מוקדם יותר באופן מש מעותי מהתחזיות הקודמות, שדיברו על התחלת תהליך הור דות הריבית בארה"ב רק בתחי לת .2024 מדד הנאסד"ק קפץ ב ,3.3% מדד S&P ב 3% ומדד דאו ג'ונס ב 2.7%

הסיבה לשינוי התחזיות נעו צה בהתגברות החששות ממיתון בארה"ב. המשקיעים חוששים שהוא יתחיל מוקדם מהצפוי, וזאת בשל

נתוני מאקרו חלשים שהתפרסמו בימים האחרונים בארה"ב. "שוקי מניות אוהבים מיתון אם הוא בא יחד עם הורדות ריבית. כסף זול מתדלק את החלומות של שוק המ ניות והוא עולה", אמר סוחר בשוק הריביות ל"ישראל היום".

בין הנתונים החלשים המסמנים את הקדמת המיתון ניתן למנות את מדד מנהלי הרכש, שרשם ירי דה משמעותית ביוני, ונתון תפוקת התעשייה שעבר לטריטוריה של התכווצות - מתחת ל .50 נוסף על כך, גם הציפיות לאינפלציה בארה"ב התחילו להתעדכן כלפי מטה, וכן נמשכו ירידות במחירי הסחורות החקלאיות.

השאלה המתבקשת כעת היא אם הפד ימשיך לנקוט את אותו הקו האגרסיבי של העלאות הריבית שהחל לנקוט החודש, כאשר העלה את הריבית בשיעור חד מאוד של ,0.75% או שמא יהיה מתון יותר.

לדברי גיא בית אור, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות פסגות, "אנחנו נמצאים בצומת חשוב בש ווקים - מתחילת השנה אנו מד ברים על הנקודה שבה השיח בש ווקים יעבור מאינפלציה וריבית למיתון כלכלי, ונראה ששיח המי תון מתעצם וכי השווקים מתחילים לגלם כבר את המצב. עם זאת, אנו במצב של סטגפלציה - מה ששם את הפד במצב קשה".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel