Israel Hayom

החלטת הביטוח בוטלה - ושיעור הנכות הוכפל

- כואב אבל יותר

בית המשפט ביטל באופן חריג את החלטת הביטוח הלאומי ופסק לנפגע תאונת דרכים פיצוי של כ 300 אלף שקלים בשל תלונו תיו על כאבים.

צעיר בן 28 היה מעורב בתאונת דרכים - הוא נפגע מרכב בשעה שחצה כביש. הצעיר נחבל ברגל, נותח ושוחרר באותו היום לביתו להמשך מעקב. לאחר שה חלים המשיך לסבול מכאבים ומ תחושת נימול בכפות הרגליים, שהקשו עליו לתפקד ולהירדם.

למרות תלונותיו, הביטוח הלאומי פסק לו 10% נכות בלבד )מוערך ב 50 אלף שקלים( עבור הלקות שנותרה לו כתוצאה מה תאונה, ולא התייחס לכאביו. עם זאת, בית משפט השלום בהרצליה חרג ממנהגו ונעתר לבקשת עורכי הדין עמיקם חרל"פ ומעיין כזם, שייצגו את הצעיר, למנות מומחה כאב מטעם בית המשפט, שיחווה את דעתו אם תלונות הצעיר על כאבים בלתי פוסקים מוצדקות.

בדיקת המומחה לכאב שינ תה דרמטית את החלטת הביטוח הלאומי, כשנקבע כי הצעיר סובל מכאבים כרוניים ומפגיעה אור תופדית, המשליכים על איכות חייו. אף שלא יזדקק לניתוחים נוספים ויידרש לכל היותר לטי פולי פיזיותרפיה או לטיפולים משלימים, יש הכרח להגדיל את אחוזי הנכות שנפסקו לו.

בניגוד לקביעת הביטוח הלאומי, המומחה המליץ להע ניק לנפגע 23% נכות ולא 10% כפי שנקבע במקור, כך שהפיצוי שנפסק זינק מ 50 אלף שקלים ל 300 אלף שקלים.

עורכי הדין חרל"פ וכזם מסרו בתגובה: "קבלת השופט את בקשתנו למנות מומחה לכאב היא חריגה, אך נפגעים חייבים לדעת שקיימת אפשרות לער ער על החלטות הביטוח הלאומי, מלבד התהליך הרגיל המלווה בקושי ומצריך הבאת ראיות או התייצבות בפני ועדות רפואיות. פסק הדין מוכיח שלא ייתכן שה ביטוח הלאומי יתעלם מתלונות על כאבים טורדניים ובלתי פוס קים, המשבשים את שגרת החיים. הדבר חייב להשתקף בקביעת אחוזי הנכות ובפיצוי".

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel