Israel Hayom

האב, הבן וקרב הירושה

יהלומן נישל את בנו מצוואתו לאחר שלטענתו הבן הונה אותו במיליוני דולרים ● הבן התנגד למימוש הצוואה, תבע את אחותו והפסיד

-

פסיקה של בית המשפט לע נייני משפחה הביאה לסיומו מאבק משפטי שהתנהל במשך שלוש שנים על קיום צוואתו של יהלומן. המנוח שינה את הצוואה בטענה שבנו גזל מיליוני דולרים ממנו ומבתו. לכן, הוריש לבת את כל רכושו, תוך הדרה מוחלטת ומפורשת של בנו.

תחילת הסיפור ב ,1999 כאשר הבן שמתגורר בארה"ב שכנע את אביו האלמן ואת אחותו, לטענתם, להשקיע כספים רבים בעסקת נדל"ן במדינת טקסס. כעבור שנים רבות, שבמהלכן לכאורה התחמק הבן מתשובות באשר לגורל העסקה, גילה האב באמצעות חוקרים פרטיים כי הכספים שהעביר לו לעסקה נעלמו.

האב ובתו הגישו אז תביעה בארה"ב נגד הבן בגין הונאה, ובד בבד נישל אותו האב מצוואתו לאחר שההשקעה הפיננסית שביצע הותירה את עיזבונו ריק כמעט לחלוטין. בצוואתו, הוריש את כל רכושו לבתו ונימק מדוע אינו מעוניין להוריש דבר לבנו: "הוא גרם לי לאכזבה רבה ופגע בי באופן אישי. הוא מבטיח, אך בדרך של שגרה לא מקיים".

כשנפטר האב לפני ארבע שנים בגיל מופלג, הגיש הבן התנגדות למימוש הצוואה וטען, בין היתר, כי האב לא היה כשיר לחתום עליה וכי הבת זייפה את חתימתו או השפיעה עליו. המאבק המשפטי התנהל במשך שלוש שנים, עד שבית המשפט דחה את טענות הבן והורה על קיום הצוואה. נוסף על כך, נקבע כי הבן ישלם את ההוצאות המשפטיות.

התביעה המקורית, שהגי שו האב ובתו נגד הבן, עדיין מתנהלת בארה"ב. אם הכספים שהשקיעו השניים, הנאמדים במיליוני דולרים, יועברו לעי זבונו של האב, הבת תירש אותם בהתאם לצוואה. לדבריה, אחיה החליט להתיש אותה כלכלית במאבקים משפטיים.

עו"ד בעז קראוס ועו"ד נועה בינדר שטיינברג, באי כוחה של הבת בארץ, מעריכים כי פסק הדין ישפיע על המאבק בין האחים. הם מסרו כי "המנוח הדיר את בנו מעיזבונו לאחר שנפל קו רבן, יחד עם בתו, למעשי גזל ותרמית מכוערים מצד בנו, מעשים אשר הביאו לריקון כמעט מו חלט של רכושו. המתנגד הציג תיאור מעוות לחלוטין של הדברים, ובית המ שפט דחה על הסף את טענותיו".

 ?? ?? האב הדיר את בנו מהצוואה: "פגע בי באופן אישי" צילום המחשה:
GettyImage­s
האב הדיר את בנו מהצוואה: "פגע בי באופן אישי" צילום המחשה: GettyImage­s
 ?? ?? עו"ד קראוס
עו"ד קראוס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel