Israel Hayom

הפסד מתוק במיוחד

למרות הפסד 1:0 לאנגליה, נבחרת הנוער של ישראל רשמה היסטוריה והעפילה לחצי גמר היורו עד גיל 19 העפילה למונדיאליט­ו

- נדב דימנד

בעולם דאז, דינארה סאפינה.

מה בעיקר זכור לך מווימבלדון?

"לא אשקר, זו לא היתה התחרות המו עדפת עלי. השינוי בין רולאן גארוס לווימבלדון )שמשוחקים בהפרש של פחות מחודש; צ"כ( הוא קיצוני מאוד. באופן אישי פחות אהבתי לשחק על דשא מאשר על חימר, אבל מה שכן, בווימבלדון יש איזשהו קסם".

איך מתנהלים שם?

"בדרך כלל שוכרים בית קרוב, כי הכפר מחוץ ללונדון. אתה מבשל ומ זמין אוכל ומתנהל כאילו אתה בבית רגיל, בימי גשם והמתנה אתה חוזר הבי תה לנוח. יש לי זיכרונות מאוד טובים, בעיקר מהשנה שבה הגעתי לשמינית. בזוגות הגעתי פעם אחת לרבע הגמר, וגם עם יוני ארליך בזו גות מעורבים עשיתי דרך יפה.

זה לא היה גרנד סלאם שחיכיתי לו, אבל היה בו משהו מרגש. מצד אחד, היוק רה, מסורת 'התותים והשמנת', הבנייה של הגגות. מצד שני, היה בלאגן בימים גשומים. בסופו של דבר, כל מי שלא הכי מבין בטניס מכיר את ווימבלדון בזכות הלבוש הלבן והנעליים. דבר נוסף - אסור להתאמן על המגרשים של הת חרות עצמה עד חצי שעה לפני המשחק. היו המון דברים ייחודיים".

יש סיפור אחד שזכור לך במיוחד?

"ממש בתחילת הקריירה שלי בעלה של אחותי בא להפתיע אותה בווימ בלדון בזמן שהיא היתה איתי, פעם ראשונה שלו בטורניר טניס אז הוא ניסה להיות נחמד. במגר שי האימון שם אין גדרות. אני הייתי במגרש האחרון וסבט לנה קוזנצובה הגדולה גם היתה שם. הוא רצה לע זור לי ולקח את התיק שלי. אחרי שסיימנו שם שאלתי אותו 'מה אתה סוחב?' כי גם לי היה תיק על הגב. הוא אמר לי 'את התיק שלך'. אמרתי לו 'זה לא שלנו!'. מתברר שהוא לקח בט עות את התיק שלה, אז מהר החזרנו אותו. זה היה מצחיק".

קרה שהיתה לך בעיה עם חוקי הבי גוד הלבן הנוקשים של הטורניר?

"לא, תמיד אתה מקבל את הבגדים מהספונסר שלך, והוא יודע את החוקים".

בהמשך, טניסאית העבר נזכרת בסי פור נוסף: "המנצחים של הטורניר היו נהנים ממסיבת גאלה מיוחדת שערכו לכבודם. גם הג'וניור היו משתתפים, אבל רק מי שהגיע לגמר. ביחידים אמנם לא הייתי קרובה, אך בזוגות הפסדתי בחצי הגמר. אני זוכרת שלא עניין אותי אם אנצח את הטורניר או לא - העיקר להגיע למסיבה הזו עם הזוכים והזוכות )רפאל נדאל בגברים, ונוס וויליאמס בנשים, צ"כ(. זה היה קצת מאכזב". מה את חושבת על מצב טניס הנשים העולמי? מצד אחד יש רמה גבוהה, ומצד שני חוסר היציבות נמשך. למה זה קורה?

"אני לא באמת יודעת למה זה קורה. הדור השתנה, הקורונה השפיעה גם היא, זה הכל יחד. כבר הרבה שנים שאין יצי בות, כשאני שיחקתי היתה יותר. כולנו הזדקנו, ולא יצא שהיו יותר מדי שחקניות שהן השולטות".

ויש את סרינה וויליאמס, מהבודדות שהיו יציבות לאורך זמן רב. מה את חושבת על החזרה שלה לווימבלדון בגיל ,40 אחרי שנה מחוץ למגרשים?

"האמת שאפילו לא ידעתי שהיא חו זרת לווימבלדון, אני פחות עוקבת. זה שאין עליה זה ברור, אבל יהיה לה קשה מאוד".

היית ממליצה לה להמשיך לנסות או לפרוש?

"לא אני ולא מישהו אחר צריכים לה גיד לה מה לעשות, גם לפדרר אמרו 'תפרוש' ואחר כך הוא לקח את אליפות אוסטרליה שנתיים ברציפות. היא עשתה קריירה מדהימה, ואם עדיין יש לה את הרצון לשחק ולהתאמן אז זה מדהים. לי לא היה את זה, ולא רציתי לעשות את זה יותר. היא נתנה לזה את כל החיים שלה וזכותה לבחור מתי לפרוש".

"לאמן? לא בא לי"

על אף שהצהרת שהטניס מאחורייך, יש בך משהו שמתגעגע?

"האמת, לא מתגעגעת בכלל. לא לת חרויות ולא לאימונים. אם אני מחליטה שאני סוגרת פרק בחיים, אז זהו. בגלל זה נדרשה לי שנה שלמה לקבל את ההחלטה לפ רוש. אני לא מרגישה שזה חסר לי, אין לי את הרצון, מיציתי".

מהצד, ה"קאט" שעשית יכול להיראות טיפה מוזר.

"נכון. לא היה לי רצון לה משיך וגם לא רציתי להישאר בתחום. תמיד אמרתי שכ שיהיו לי משפחה וילדים, אתן את כל כולי, ושם אני נמצאת עכשיו. אמרו לי 'תתגעגעי לאדרנלין, את תראי', אבל זה לא קרה. היה לי טוב ונחמד והק ריירה שלי היתה בשביל עצמי, עכשיו אני במקום אחר".

בטוח היו הצעות להישאר בתחום.

"הציעו לי, גם באיגוד וגם בעיריית ת"א, כל מיני תפקידי ספורט. לאמן? ממש לא. לא בא לי. הרגשתי שאני צרי כה את השקט שלי, בלי מחויבויות ובלי לו"ז. רציתי לקום בבוקר ושלא יהיו לח צים שאני צריכה לעשות משהו".

במצב הנוכחי של הטניס הישראלי, מישהי כמוך היתה יכולה מאוד לתרום למערכת, בטח בידע שצברת.

"תודה רבה קודם כל. אני לא יוד עת, אני לא חושבת שאני טובה כל כך באימון. אני לא בטוחה עד כמה הייתי תורמת למערכת".

ובכל זאת, יש משהו שיחזיר אותך?

"אולי, אני לא אוהבת להגיד לא. אגיד ‪.'Never Say Never'‬ לא יוד עת מה יהיה". הישג גדול לנבחרת הנוער של ישראל, שהעפילה לחצי גמר היורו עד גיל ,19 והבטיחה את מקומה במונדיאליט­ו שצפוי להיערך בשנה הבאה באינדונזיה.

הנבחרת הישראלית פגשה אתמול בסלובקיה את אנגליה במסגרת היורו עד גיל ,19 וידעה שהיא רחוקה 90 דקות מהיסטוריה.

החניכים של אופיר חיים פתחו לא טוב את המשחק, ושער של ליאם דלאפ ממנצ'סטר סיטי, אחרי בעי טת שוער לא טובה של תומר צר פתי, העניקה לאנגלים שער ית רון בדקה השישית. למרות שלא הצליחה לכבוש והפסידה במשחק, בעקבות הניצחון של אוסטריה על סרביה ,2:3 החבורה בכחול לבן הע פילה לחצי הגמר - ותפגוש ביום שלישי את צרפת.

 ?? ?? פאר. "היה לי טוב, עכשיו זה מאחורי" צילום: רויטרס
פאר. "היה לי טוב, עכשיו זה מאחורי" צילום: רויטרס
 ?? ??
 ?? ?? נבחרת הנוער צילום: האתר הרשמי של אופ"א
נבחרת הנוער צילום: האתר הרשמי של אופ"א
 ?? ??
 ?? ?? סרינה. "אין עליה, אבל יהיה לה קשה"
צילום: GettyImage­s
סרינה. "אין עליה, אבל יהיה לה קשה" צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel