Israel Hayom

עוד מטרה יוקרתית בדרך

גרנד סלאם אולן באטור במונגוליה האיר פנים לג'ודאים הישראלים בסוף השבוע, שקטפו שלוש מדליות ● גילי שריר, שזכתה בכסף ראשון בקריירה בתחרות זו: "נותן לי ביטחון ומוטיבציה להמשיך ולעבוד קשה" ● היום יעלו על המזרן: פיטר פלצ'יק, לי קוכמן, ענבר לניר ורז הרשקו

- אורן אהרוני

מאז הופעת הבכורה של ישראל במשחקים האולימפיים ב 1952 בהלסינקי, ועד האחרונה בטוקיו בקיץ שעבר, השיגו ספורטאי ישראל 13 מד ליות - שכמעט חצי מהן (6) הגיעו מענף הג'ודו.

בסוף השבוע יצא קמפיין נוסף, עם גרנד סלאם אולן באטור במונגוליה, שמעניק נקודות ראשונות לפריז .2024 בתום שנתיים של תחרויות, 17 הרא שונים יזכו ישירות בכרטיס האולימ פי, וג'ודאים בכחול לבן ירצו להתברג בתוכם ולהמשיך במסורת המדליות האולימפיות גם בבירה הצרפתית.

לפחות כרגע, נראה שיש הרבה על מה לבנות. את ההישג הטוב ביותר השיגה מדליסטית הארד מאליפות אירופה, גילי שריר, המתחרה בקט גוריית משקל עד 63 ק"ג, שנעצרה רק בגמר על ידי נביקורה נאמי היפנית, אלופת העולם לנוער לשעבר. בתום 8:31 דקות של קרב צמוד, הישראלית ספגה וואזארי והסתפקה במדליית כסף - הראשונה שלה בקריירה בתחרות זו.

"אני מאושרת שהצלחתי להשיג עוד מטרה יוקרתית בדרך", סיפרה שריר בסיום. "זו המדליה הראשונה שלי בגרנד סלאם, התחרות הזאת נותנת לי המון ביטחון ומוטיבציה להמשיך ולעבוד קשה".

"הפנים קדימה"

שריר לא היתה היחידה על הפו דיום. טוהר בוטבול )עד 73 ק"ג( עבר יום קרבות מרשים ועלה לקבל את מדליית הארד, לאחר ניצחון על יריב מקומי. מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה סיכם: "גאה בטוהר על יום קרבות עיקש ולחימה טובה. תמיד יש לנו מה לשפר ולחזק ואנחנו עם הפנים קדימה".

כבר ביום שישי האחרון, אלופת אירופה הטרייה, תמנע נלסון לוי )עד 57 ק"ג(, השיגה אף היא את הארד, לאחר שעלתה על הלוח עם וואזא רי מול לינג צ'אן לין מטייוואן. "אני שמחה מאוד על כל מדליה ובטח על מדליה בתחרות הקריטריון הראשו נה. מצד שני, אני מרגישה שיכולתי לסיים גבוה יותר על הפודיום. זה רק נותן לי מוטיבציה לעבוד קשה יותר, הפנים קדימה לתחרות הבאה", סיפרה.

נוסף על שלושת המדליסטים, לא פחות מארבעה ספורטאים צעירים סיימו במקום החמישי והרוויחו נקו דות יקרות: מתן קוקלייב 60) ק"ג(, גפן פרימו 52) ק"ג(, כרם פרימו 63) ק"ג( ומאיה גושן 70) ק"ג(. האכזבה הגיעה דווקא מאלוף אירופה לשעבר, שגיא

 ?? ??
 ?? ?? פלצ'יק צילום: אורן אהרוני
פלצ'יק צילום: אורן אהרוני
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel