Israel Hayom

במגמה חיובית

גמר, 11 חצאים ושישה שיאים לאומיים חדשים: נבחרת ישראל בשחייה סיכמה אליפות עולם מוצלחת ● מאמן העל דייב מארש שיבח: "יש לנו כימיה נהדרת"

- אורן אהרוני

נבחרת ישראל בשחייה סיימה את השתתפותה באליפות העו לם בבודפשט עם שיא ישראלי גדול נוסף. את השיא השיגה רביעיית הש ליחות ל 4X100 מטר מעורב, עם אביב ברזלי, אנסטסיה גורבנקו, לאה פולו נסקי ודריה גולובטי, שקבעה 4:03.28 דקות - שיפור של כמעט ארבע שניות לשיא הקודם ומקום תשיעי בסיום משחי המוקדמות.

השורדת היחידה מהרביעייה שקב עה את השיא הקודם באליפות אירופה ב 2018 היא גורבנקו, כשאז שחו לצי דה שחר מנחם, עמית עברי ואנדי מורז וקבעו 4:07.18 דקות.

בכך מסכמת נבחרת ישראל אליפות עולם מוצלחת ביותר שבה רשמה גמר אחד, שבו אנסטסיה גורבנקו השיגה את המקום החמישי )דירוג שיא היסטורי(, ולא פחות מ 11 העפלות לחצאי גמר של 9 שחייניות ושחיינים שונים )הכי הרבה בהיסטוריה(. לזה אפשר להוסיף שישה שיאים ישראליים במשחים השו נים, חלקם איכותיים במיוחד שהחזיקו מעמד שנים רבות.

כעת מי שתתפוס את מרכז הבמה היא נבחרת השחייה במים פתוחים, שתתחרה בשבוע הבא גם היא בבודפשט ותנסה להמשיך את ההצלחות מהבריכה ומה שחייה האמנותית. גם השחייניות האמ נותיות, שתמשכנה לאליפות אירופה ברומא, רשמו את ההופעה הטובה ביותר בתולדות הענף, עם חמישה גמרים בכל אחד מהתרגילים - בדואט ובקבוצתי.

מאמן העל דייב מארש סיפר: "הספו רטאים התמודדו עם קשיים שלא היו עד היום. אנחנו מתרגשים ומקווים להגיע לעוד הישגים. שחיינים כמו פיצ'וגין עשו קפיצת מדרגה, וגם לגורבנקו היתה תחרות טובה, יש לנו כימיה נהדרת".

מאמנת העל של הנבחרת, אנה טרס, אמרה: "באמת אליפות היסטורית שלנו. אני בעיקר מרוצה מההתקדמות העקבית של הנבחרת. עקפנו נבחרות שבעבר רק חלמנו לעקוף. יש לנו עוד הרבה עבודה והרבה מקום להשתפר, אבל נפלא לדעת שהמגמה היא כל הזמן חיובית ושהעבודה של השחייניות נושאת פירות".

אתלטיקה. החודש הגדול של האתל טיקה בירושלים ייצא היום לדרך )החל מ ,18:00 כניסה חופשית( באצטדיון המ חודש בגבעת רם, שבו הושקעו עשרות מיליוני שקלים, הוקמו יציעים חדשים מקורים וחודש המסלול.

התחרות הראשונה שתתקיים בו תהיה אליפות ישראל ה ,86 שבה ישתתפו מיטב האתלטים בארץ. גולת הכותרת תהיה האצן והאצנית המהירים בישראל - דיאנה ויסמן, שהראתה שהיא בכו שר נהדר ותנסה להתמודד עם שיאה הלאומי, ובלסינג אפריפה, שינסה שוב לזכות בתואר.

 ?? ?? רביעיית השליחות. כעת, הפוקוס עובר לנבחרת המים הפתוחים
רביעיית השליחות. כעת, הפוקוס עובר לנבחרת המים הפתוחים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel