Israel Hayom

ביקורת קשה בימין על סוקניק: "מופע אימים של גזענות"

-

איש

התקשורת גדי סוקניק גרם לסערה פוליטית, לאחר שבמהלך תוכנית הבוקר של "רשת "13 טען כי לנבחרי הליכוד יש "רמה נמוכה של אינטליגנצי­ה, של תר בות ושיח".

בתחילת דבריו אמר כי יש עתיד היא "מפלגה לא דמוקרטית, יש להם שליט יחיד שקובע את הרשימה". בהמשך אמר על הליכוד: "תבדוק את הגוף שבוחר בהם, נגיד מרכז הלי כוד. הוא רצוף אינטרסים, נגוע בכל נגעי העולם - והנבחרים הם בה תאם. אני משתדל להגיד זאת כאזרח אובייקטיבי, הם ברמה נמוכה בהרבה מהנבחרים של יש עתיד".

בשלב זה המראיין שאל: "חברי הכנסת מהליכוד אינטליגנטי­ם פחות מאלה של יש עתיד?", ובתגובה אמר סוקניק: "הממוצע, תבדוק את האנ שים". המראיין שאל: "איך אפשר לבדוק?", וסוקניק ענה: "כל מסורת הצרחות והאלימות בכנסת, תבדוק מי עושה זאת כבר שנים. ליש עתיד יש רמה גבוהה יותר, הם עושים הרבה יותר למען הציבור. במובן הזה לפיד עושה עבודה טובה".

לאחר שדבריו עוררו סערה, בפרט במפלגת הליכוד, התראיין סוקניק אצל העיתונאית יעל דן וטען: "לא אמרתי שכולם ברמה נמוכה, דיברתי על הרמה הממוצעת. אנחנו נמצאים בתוך מערכת בחירות - ומייד כל התועמלנים חושבים שהם ילכו על הראש שלי, וזה לא ילך".

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מתח ביקורת וכתב בטוויטר: "האמירה המתנשאת והמקוממת של גדי סו קניק, שמזלזל באינטליגנצ­יה של מצביעי הליכוד, מצטרפת להסתה של יאיר לפיד ושל גורמים בש מאל נגד מצביעי הליכוד זה שנים. מצביעי הליכוד הם חכמים וחדים, ציוניים ופטריוטים עם לב זהב. הג זענות הזאת עוברת כל גבול".

בכיר המפלגה, יולי אדלשטיין, תקף גם הוא את דבריו של סוקניק ומסר: "מופע האימים של גדי סו קניק אינו מקרה יחיד. הוא מצטרף למסורת ארוכה של זלזול והתנשאות - מהצ'חצ'חים, דרך מנשקי המזוזות ועד הנאום התורן. הליכוד היא מפ לגת העם ומייצגת את כל שכבות האוכלוסייה. אני גאה במשפחת הלי כוד, גאה בחבריה וגאה בבוחריה". אמיר אטינגר ויהודה שלזינגר

 ?? ?? "די להתנשאות". סוקניק
"די להתנשאות". סוקניק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel