Israel Hayom

מתקפת סייבר - ומו"מ

קבוצת האקרים תקפה מפעל פלדה גדול באיראן - וגרמה לתקלות ולפיצוץ עז ● בינתיים גורמים בקטאר הודיעו: "נארח שיחות לא ישירות בין טהרן לוושינגטון"

- נטע בר ודמיאן פצ'טר

איראן דיווחה אתמול על מת קפת סייבר נגד אחד ממפעלי הפלדה הגדולים ביותר שלה, ואף שלטענתה הצליחה לסכל את המ תקפה – היא מסרה כי הייצור בו הופסק.

ההאקרים העלו לרשת סרטון שבו נראה מתקן התכה של מתכות כב דות במפעל של חברת הפלדה "חוזס טאן" הפועלת בדרום המדינה. קבוצת ההאקרים, המכנה את עצמה "הדרור הטורף", טענה כי פרצה לעוד שני מפעלי פלדה נוספים וגרמה גם בהם לנזקים כבדים.

בהודעה שפרסמה חברת "חוזסטאן" נאמר כי הוחלט לעצור את הפעי לות במפעל עד להודעה חדשה, "בשל בעיות טכניות" שנגרמו מאותה מת קפת סייבר.

מנכ"ל החברה, אמין איברהימי, טען שהחברה הצליחה לסכל את מתקפת הסייבר ולמנוע נזק מבני לקו הייצור, נזק שהיה יכול להש פיע על שרשראות ההספקה ועל יכו לת החברה לעמוד בהתחייבויו­ת שלה ללקוחותיה.

עמרי וקסלר, חוקר בכיר במרכז הסייבר של אוניברסיטת ת"א, טוען: "למרות קבלת האחריות, קשה ומו

קדם לדעת מטעם מי פועלת קבוצת ההאקרים. לא מן הנמנע כי מדובר בקבוצות אקטיביסטים או מתנגדי משטר שפועלות באיראן ומחוצה לה. תקיפות רבות פחות משמעותיות יוחסו בעבר גם לארגון מוג'אהיין א חלק, המתנגד למשטר האייתוללות עוד מזמן המהפכה האסלאמית".

סיוע לא צפוי

בה בעת, גורמים רשמיים בקטאר מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הנסיכות המפרצית תארח שיחות לא ישירות בין ארה"ב לבין איראן במסגרת המו"מ לחזרה להסכם הג רעין, זאת כדי להגיע לפריצת דרך שתאפשר התקדמות בשיחות בווינה והגעה להסכם שישיב את ארה"ב למ

סמך שנחתם ב .2015

מוחמד מראנדי, חבר פרלמ נט איראני המעורה בסוגיית שי חות הגרעין, אמר לסוכנות הידיעות "איסנא" כי איראן בחרה לקיים את השיחות בקטאר משום ש"קטאר תמיד היתה ידידה שלנו".

גם דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה, התבטא בסוגיית שיחות הגרעין, אמר כי איראן מו כנה להתקדם לעבר "הסכם צודק" וטען כי בכל הנוגע לפריצת דרך בשיחות "הכדור נמצא במגרש האמריקני".

האייתוללה לעתיד

בתוך כך, ערוץ החדשות בפרסית "איראן אינטרנשיונ­ל" ציטט שני גו רמים במשטר האיראני המצביעים על מאבק מר אשר תפס תאוצה לאחרו נה סביב יורשו של המנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי.

לפי הדיווח, "חוסיין טאיב, שהודח בשבוע האחרון מתפקידו כראש המו דיעין של משמרות המהפכה, הוא חברו הקרוב ביותר של מוג'תבא חמינאי, בנו של המנהיג העליון בן ה ,83 ועובד בכל הכוח כדי להכתיר אותו כמנהיג הבא של איראן, אחרי מות אביו", נכתב.

כלי התקשורת, בעל הקו האנ טי ממסדי שיושב בלונדון, מפרט כי "טאיב אפילו גרם לבחירתו של איברהים ראיסי כדי להכשילו, ובסו פו של דבר להרחיק אותו ממועמדות אפשרית למנהיג הבא של איראן".

 ?? ?? נזק אדיר. הפיצוץ במפעל הפלדה "חוזסטאן" צילום: מתוך טוויטר
נזק אדיר. הפיצוץ במפעל הפלדה "חוזסטאן" צילום: מתוך טוויטר
 ?? ?? הבן ירש את האב? חמינאי
הבן ירש את האב? חמינאי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel