Israel Hayom

חיילות נגד מדי צה"ל: "המכנסיים צמודים מדי ופוגעים לנו בבריאות"

- לילך שובל

יותר 1,000־מ חיילות מיחידות שונות בצה"ל הגישו קבילה בדרישה להחליף את מכנסי מדי הנשים, בטענה שהם אינם נוחים, גורמים לדלקות בדרכי השתן ולא מחמיאים. לטענת החיילות, מדי הנשים גורמים לדלקות בדרכי השתן בגלל הגזרה הנמוכה הלוחצת על אזור החלציים.

בנוסף, מספר חיילות טוענות כי המכנסיים לוחצים על אזור המפשעה ובכך מדגישים את איבר המין שלהן, כך שהן מרגישות חשופות.

"נדרשנו ביום הגיוס לחתום על מדי בנות, השונים מאלו הרגילים שעליהם חותמים כלל הבנים בצה"ל והלוחמות", נכתב בקבילה. "מדי א' של בנות כוללים חולצה בגזרה צרה המכילה כיס אחד, מכנסיים צמודים בעלי רוכסן וכיסים קטנים ונעליים שחורות נמוכות. מדי א' של לוחמות ושל בנים כוללים חולצה בעלת שני כיסים, מכנסי דגמ"ח לא צמודים בגזרה גבוהה בעלי שני כיסים גדולים וכיס קטן, ונעלי חי"ר", הוסיפו.

לדברי הקובלות, "על אף הניסיונות שנעשו לשפר את המדים בגזרה החדשה לגז־ הם עדיין עם אותן הבעיות, פרט רה שהוגבהה באופן לא משמעותי". עוד ציינו: "הכיסים המעטים קטנים משמעותית מאלה שבמדי הבנים ותכולתם דלה. בנים זכאים לכיסים נוחים ושימושיים. בנות, לעומת זאת - לא. האם בנות לא צריכות מקום לאחסן פנקס חוגר, טלפון, ארנק, מפתחות או ספר?".

מדובר צה"ל נמסר: "כחלק מהרצון לשפר את חוויית השירות של משרתי צה"ל, ולאור אי־שביעות הרצון שעלתה בקרב משרתות רבות, הוחלט לשנות את דגם מכנסי הנשים לגזרה גבוהה. המכנסיים בגזרה החדשה מחולקים מאז ספטמבר 2021 למתגייסות. במקביל, נעשית עבודת מטה הכוללת בחינת סוגי בדים וגזרות, בשיתוף גורמי מקצוע מובילים בתחום עיצוב ההלבשה, גורמי אגף כוח האדם, ובשילוב קבוצת מיקוד רחבה של נשים מיחידות צה"ל השונות".

 ?? ?? המדים השתנו, הבעיות נשארו
המדים השתנו, הבעיות נשארו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel