Israel Hayom

זעם על שחרורו המוקדם של קסטיאל: "שערורייה"

ועדת השחרורים דנה שוב בבקשתו של עבריין המין, והחליטה: קסטיאל ישוחרר - ויורחק מת"א ● ארגוני הנשים: "גופן של בנות מחוץ לת"א שווה פחות?"

- יאיר אלטמן

ועדת השחרורים שבבית הסוהר צלמון החליטה לשת חרר את עבריין המין הסדרתי אלון קסטיאל מהכלא מוקדם מהצפוי, זאת חרף עמדתן של המתלוננות. מדובר בהחלטה שנייה, כשלושה שבועות לאחר שבוטל שחרורו המוקדם על ידי בית המשפט המת חוזי. עוד הוחלט כי קסטיאל יורחק מתל אביב ועד שיוסדרו תנאי שחת רורו הוא יישאר כלוא.

בדיון שנערך אתמול נשמעו עמס דותיהן של שתיים מנפגעותיו של קסטיאל, שהתנגדו נחרצות לשחרוס רו המוקדם תוך שהן שוטחות בפני חברי הוועדה את הנזק שנגרם להן. הפרקליטות התנגדה גם היא למהלך.

חברי הוועדה נימקו בהחלטתם כי קסטיאל "ראוי לשחרור לנוכח התנהס גותו החיובית בין כותלי בית הסוהר ושיתוף פעולה עם גורמי הטיפול, חינוך ותעסוקה. מבחינת מסוכנותו לשלום הציבור, מאחר שנקבע שמס סוכנותו נמוכה, הרי שניתן לומר ש(הוא) עומד גם בתנאי השני. עם זאת הגענו למסקנה, מתוך התחשס בות בחשש הנפגעות פן יפגשו את האסיר בחוצות העיר, כי יש להורות על הרחקתו מהעיר תל אביב בתקוס פת התנאי".

בתחילת דצמבר 2016 הואשם קסס טיאל בביצוע מעשי מין חמורים, ותס חילה יוחסו לו אף שני מעשי אונס. סנגוריו של קסטיאל דאז עו"ד מיטל דנינו ועו"ד רועי בלכר, טענו כי חלה התיישנות בנוגע לאותו מקרה מאחר שעברו עשר שנים מהמעשה שיוחס לו. יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתס גובה להחלטה: "ועדת השחרורים חוס שבת שעברייני מין פועלים רק בתל אביב. מה ימנע מעבריין מין סדרתי שכזה לפגוע בבנות מחוץ לתל אביב, והאם ההיגיון המנחה כרגע הוא שנס פשן וגופן של בנות מחוץ לתל אביב שווים פחות? העונש שהושת על קסס טיאל היה מקל מלכתחילה".

עו"ד רותם טובול, המייצגת את קסטיאל, מסרה: "אלון עבר כברת דרך טיפולית והוכיח שראוי לשחרור".

 ?? ?? לא יחזור לת"א. קסטיאל
לא יחזור לת"א. קסטיאל
 ?? ?? מפגינות מחוץ לכלא צלמון
מפגינות מחוץ לכלא צלמון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel