Israel Hayom

לראשונה זה יותר ממאה: רוסיה חדלת פירעון

פג תוקף הארכה - והנושים קבעו: מוסקבה לא מסוגלת לשלם את ההלוואות שלקחה ● באוקראינה עצמה הלחימה אינה פוסקת: לפחות עשרה נהרגו לאחר שטיל בליסטי פגע בקניון הומה אדם

- דמיאן פצ'טר ונטע בר

לראשונה זה כמאה שנה, וכ תוצאה מהעיצומים של המ ערב על מוסקבה, מדינתו של הנ שיא ולדימיר פוטין לא יכולה לעמוד בהתחייבויו­תיה הפיננסיות ולהעביר את הכספים לבעלי אגרות חוב רוסים.

ביום ראשון פג תוקפה של האר כה בת 30 יום שמחזיקי אגרות חוב בסך של 100 מיליון דולר העני קו לרוסיה, וכעת המדינה מוגדרת במצב של חדלות פירעון אף שמ בחינה כספית יש בידה האפשרות לשלם.

הסנקציות שהאיחוד האירופי וארה"ב הטילו על בנקים ועל מו סדות פיננסיים רוסיים מאז תחילת הפלישה לאוקראינה ב 24 בפברואר גרמו למצב שמוסקבה לא יכולה מב חינה טכנית להעביר את הכספים לבעלי החוב לאחר שהוצאה מהמע רכת הפיננסית הבינלאומית.

המפלה של רוסיה התקבלה בברכה על ידי חברי ארגון המדינות המ תועשות, קבוצת ה ,G7 שהתכנסו אתמול בבוואריה שבגרמניה ליום אחרון של דיונים.

"החדשות סביב חדלות הפירעון של רוסיה לראשונה זה יותר ממאה שנה מראות עד כמה חזקות הפעו לות שארה"ב נקטה, יחד עם בעלות בריתה, כמו גם עד כמה דרמטית היתה ההשפעה על כלכלת רוסיה", אמר גורם מדיני אמריקני בשולי הפסגה לסוכנות הידיעות רויטרס.

מחירי הגז נוסקים

בקרמלין מאשימים במצב את המערב ואומרים כי המהלך נועד להכניס אותה במכוון למצב של חדלות פירעון, ובו בזמן טענו כי המדינה עמדה בהתחייבויו­תיה לאחר שהעבירה את הסכום הנד רש למוסד פיננסי רוסי )ה (NSD עם מטה במוסקבה המשמש לטובת תשלום למחזיקי אגרות חוב רוסים.

הפעם האחרונה שבה רוסיה נמ צאה במצב של חדלות פירעון היתה במהלך המהפכה הבולשביקית, ב .1918 עם זאת, ההסתבכות הפי ננסית צפויה להימשך ככל הנראה בבתי משפט בינלאומיים, כאשר במוסקבה יטענו כי עמדו בחובו תיהם, ומחזיקי אגרות החוב יגידו שלא קיבלו את הכספים.

מדובר ב"נזק סביבתי" נוסף, הש לכה עקיפה של המלחמה, אשר נכ נסה לחודש החמישי שלה ושהשפ עותיה מורגשות היטב מחוץ לאזור הקרבות בדמות נסיקה של מחי רי הגז, הדלק והחשמל באירופה, אשר ברובה תלויה באנרגיה רוסית. כמו כן, איום של משבר בענף המזון מרחף מעל הכלכלה הבינלאומית שעדיין לא מתאוששת ממכת הקו רונה, המלווה את השווקים בשלוש השנים האחרונות.

"אנחנו מנתחים את המצב, עמ דתנו ידועה", אמר אתמול דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב. "הרזר בות שלנו חסומות שלא כדין, וכל הניסיונות להשתמש ברזרבות הללו יהיו גם הם בלתי חוקיים. רוסיה ביצעה את תשלומי האג"ח הנדר שים במטבע לפירעון בחודש מאי, והעובדה שהם נחסמו על ידי ה Euroclear ולא הגיעו לנמענים אינה הבעיה שלנו. במקרה הזה, אין סיבה לקרוא למצב הזה חדלות פירעון", הסביר.

טיל על קניון באוקראינה

לפחות עשרה בני אדם נהרגו ויותר מ 20 נפצעו לאחר שמרכז קניות בעיר קרמנצ'וג שבמרכז המ דינה עלה באש אחרי שנפגע מטיל בליסטי רוסי, בשעה שכאלף קונים ומבלים שהו במקום.

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנס קי כתב בערוץ הטלגרם שלו: "קניון בקרמנצ'וג עלה באש. מכבי האש מנסים לכבות את הדליקה. קשה לד מיין את מספר הקורבנות".

סרטונים שפורסמו ברשתות הח ברתיות הראו את המבנה עולה באש ועשרות בני אדם נסים ממנו, בשעה שכוחות הכיבוי מנסים להשיג שלי טה בלהבות.

נאט"ו מתכנסת במדריד

בתוך כך, לקראת פסגה נוספת שתפתח היום בבירה הספרדית, מזכ"ל ארגון האמנה הצפון אטלנ טית, ינס סטולטנברג, הודיע כי המ דינות החברות בברית ההגנה יחזקו חלק מהחטיבות בארגון.

 ?? ?? "המערב אשם". תושבת סנט פטרסבורג בצאתה מצ'יינג' בעיר צילום: אי.פי
"המערב אשם". תושבת סנט פטרסבורג בצאתה מצ'יינג' בעיר צילום: אי.פי
 ?? ?? "עומד בהתחייבות". פוטין
"עומד בהתחייבות". פוטין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel