Israel Hayom

הגעתי להפועל י ם כדי לזכות בתארים

הבחירה באדומים: "מהרגע הראשון הראו לי שרוצים אותי, אני בנוי להוביל קבוצה גדולה" ● החזרה לנבחרת ישראל אחרי ארבע שנים: "הרגשתי שהיה לי מקום, רוצה להיות בסגל ליורובאסקט" ● והתקופה במכבי ת"א: "למדתי להתרכז רק במה שבשליטתי" ● עוז בלייזר בראיון

- יעקב מאיר

עוז בלייזר ייצא היום עם שחקני נבחרת ישראל לפו לין, שם יפגשו את הנבחרת המקומית במוקדמות אליפות העולם 2023 )חמישי, 21:30 שעון ישראל(. שלושה ימים לאחר מכן תארח הנבחרת את אסטוניה בהיכל קבוצת שלמה.

במקביל לאימונים האינטנסיבי­ים עם הנבחרת, בלייזר עסק בשבוע האח רון גם בעתידו, עד שחתם לשנתיים בהפועל ירושלים. "יש לי ראש שקט עכשיו אחרי שמצאתי קבוצה", הוא אומר ל"ישראל היום" בראיון ראשון ומיוחד מאז החתימה. "יש לי עכשיו קצת לחץ כי אני צריך לעבור דירה עם המשפחה אחרי שהשתקענו באזור המרכז וזה לא קל, אבל אין כבר טל פונים ומבחינה מקצועית אני הרבה יותר רגוע".

לא היית בנבחרת ארבע שנים, עד כמה אתה שמח לחזור לנבחרת, ועד כמה אתה רוצה לשחק בשני המש חקים הקרובים?

"אני מאוד שמח לחזור. זה היה חסר לי כי הרגשתי שהיה לי מקום בנב

חרת בהתחשב במה שעשיתי בליגה, בקבוצות שהובלתי ובמקומות שהגעתי אליהם, ועכשיו אני מודה לצוות שה זמין אותי. קודם כל, אני רוצה ליהנות בנבחרת ואני בא בגישה של לתרום בכל מה שאני יכול, אם זה מהניסיון שלי ואם זה על המגרש. מובן שאש מח לשחק, אבל כשמגיעים לנבחרת כל אחד צריך לשים את האגו בצד ולעשות הכל כדי שהנבחרת תצליח. אני פה בשביל מה שיצטרכו ממני".

עכשיו אתם 14 שחקנים, ולאליפות אירופה יצטרף דני אבדיה ואולי גם יהיו שינויים נוספים. שמת לך למ טרה להיות בסגל לאליפות?

"אין ספק. כולנו רוצים להיות בסגל הסופי, ואם זה יקרה אני מאוד אשמח. אבל אני לא מרגיש צורך להוכיח שום דבר, ואם יזמנו אותי אני אהיה שם הכי שמח בעולם. אני לא בא לאימון בגישה שאני חייב להוכיח את עצמי. הצוות יודע מה אני מביא. יש פה סגל מהמוכשרים והעמוקים שהיו לנו, ול מאמן יש דילמה לא פשוטה. כל אחד שיישאר בחוץ - זה יהיה חבל".

בלייזר בן ה ‪1.99) 29‬ מ'( שיחק בש נתיים האחרונות במכבי ת"א. כשה סתיימה העונה היה ברור שהוא לא ימשיך בצהוב ואחרי כמה שבועות עבר לבירה, כשהוא מעדיף את הצעת הירו שלמים על פני זו של הפועל חולון.

היו לך עוד הצעות, למה בחרת דווקא בהפועל ירושלים?

"קודם כל, היו לי שיחות טובות עם גיא הראל )המנכ"ל - י"מ( ועם המא מן. הרגשתי שאני מתאים לפילוסופיה של המאמן גם באופי וגם מקצועית. מה שעוד היה חשוב לי זה שמהרגע

הראשון הם הראו לי שהם מאוד רוצים אותי. הם הראו נכונות מאוד גדולה כדי שאני אהיה שם, ולכן היה מו"מ קל יחסית. ברגע שהרגשתי חיבור עם ההנהלה ועם המאמן הבנתי שזה המ קום הנכון בשבילי".

אתה חושב שבירושלים תוכל להיות שחקן יותר משמעותי מאשר במכבי ת"א?

"אין ספק. בשנה הראשונה במכבי היו תקופות שהייתי מאוד משמעו תי וגם זכיתי בתואר שחקן החודש. הייתי אחד הישראלים המשמעותיים בליגה, ואני בא לירושלים כדי לע שות זאת לאורך עונה שלמה. חובת ההוכחה גם עלי, לבוא ולהוביל. אני בשלב בקריירה שאני בנוי להוביל קבוצה גדולה כמו ירושלים ולהיות הרבה יותר משמעותי". איך אתה מסכם את השנתיים במכבי ת"א?

"אני שמח שהגעתי לשם, זו היתה החלטה טובה בשבילי להגיע לשם. זכיתי בתארים, ובגביע המדינה בעו נה הקודמת היה לי חלק עצום, וגם באליפות הייתי חלק. העונה השנייה הלכה קצת פחות טוב, אישית ומקצו עית, אבל התבגרתי בה המון כבנאדם וכשחקן ולמדתי במה צריך להתר כז, ולהתעסק רק עם מה שאני יכול לשלוט עליו, אבל לצערי היו דברים שלא היו בשליטתי בעונה האחרו נה. כולם ראו שנשארתי מקצוען לכל אורך הדרך, ולא משנה כמה קיבלתי - תמיד נתתי הכל. אני גאה בדרך שעשיתי בשנה האחרונה, ועכשיו כל אחד הולך לדרכו". לסיום, מה המטרות שלך בעונה הקרובה?

"בנבחרת אני רוצה שננצח את שני המשחקים הקרובים, הם מאוד חשובים לנו, ומובן שאשמח להיות על המג רש ולתרום. בהפועל ירושלים אני רוצה שהשחקנים והקהל ייהנו. אני בא לירושלים כדי לקחת תארים. דיברו הרבה על מה שהיה בחצי גמר הג ביע בעונה שעברה כשצעקתי לעמי ביטון )מנהל הקבוצה במכבי ת"א - י"מ( 'בשביל זה אני פה', אז בשביל זה הגעתי לירושלים – לקחת תארים".

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? בלייזר. "חובתההוכחה גם עלי" צילומים: עודד קרני
בלייזר. "חובתההוכחה גם עלי" צילומים: עודד קרני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel