Israel Hayom

שביל הפריצה

בן לכוכב NBA ● הגיע ליורוליג מהליגות הנמוכות באירופה ● שומר נהדר, אבל קלעי לא יציב ● הכירו את אוסטין הולינס, הרכש החדש של מכבי תל אביב

- נדב דימנד

מספרים על אוסטין הולינס שבתור ילד היה מתאמן לבד שעות במגרש, עד שאביו היה עוצר אותו. השחקן החדש של מכבי ת"א גדל במשפחת כדורסל, אבא שלו - ליונל הולינס, היה שחקן NBA וזכה באליפות עם פורטלנד, נבחר לאולסטאר ולחמישיית ההג נה, ולאחר שפרש אימן את ממפיס ואת ברוקלין בליגה הטובה בעולם. גם אחיו אנתוני שיחק במכללות, ולאוסטין היה ברור שיום אחד גם הוא יהפוך לשחקן.

בקריירת הקולג' במינסוטה הוא בנה לעצמו שם של שחקן הגנה מעו לה: "אני מאוד גאה בזה, למעשה זה ממש כיף - לעצור שחקן מוביל מה קבוצה היריבה", סיפר אז הגארד. הוא לא נבחר בדראפט ה NBA ב 2014 והחליט לנסות את מזלו באירופה.

הגיע מלמטה

הולינס בן ה ,30 שמשחק בעמ דות 2 ו ,3 לא קיבל מייד הזדמנות באחת הליגות הבכירות. הוא התחיל את דרכו המקצוענית בליגה הצרפ תית השנייה, והפריצה שלו הגיעה ב 2018/19 ברסטה פכטה, העולה החדשה לליגה הגרמנית. הגארד הגיע עם הקבוצה עד לחצי גמר הפלייאוף, תוך שהוא הופך לאחד השחקנים המובילים בקבוצה - ונכ נס לפנקסים של הסקאוטים ביבשת.

בגיל 27 קיבל הולינס הזדמנות בזניט. בעונתו הראשונה הפך לשחקן רוטציה בקבוצה הרוסית, וסיפק כמה משחקים אדירים ביורוליג עם 28 נקודות מול צסק"א ו 26 נגד אנדולו אפס, אבל גם עשרה משחקים שבהם הוא לא קולע יותר מ 6 נקודות.

בעונתו השנייה מעמדו בקבו צה התחזק, בעיקר בשל היכולת ההגנתית שהציג, והוא הפך לש חקן חמישייה. לזניט אמנם היתה עונה מעולה, והיא הגיעה עד לרבע הגמר באירופה, אבל שוב היציבות לא אפיינה את השחקן - בארבעה משחקים ביורוליג באותה עונה, הוא לא קלע אפילו נקודה אחת.

דווקא שנתו האחרונה בכוכב האדום היתה הכי פחות טובה במפ על הבכיר. הוא שיחק רק 28 משח קים בגלל פציעה ופספס את הישורת האחרונה של העונה. הוא פתח בח מישייה רק ב 17 משחקים מתוך 28 וקלע 8.1 נקודות, ב 31.2% לשלוש.

אתלט יוצא דופן

גורמים במכבי מספרים שאחת הסיבות להחתמת השחקן היא היכו לות ההגנתיות שלו. בתל אביב מא מינים שמדובר באחד משחקני ההג נה הטובים באירופה. להולינס ידיים ארוכות מאוד, והוא נחשב למגן אחד על אחד מעולה, הוא אתלטי מאוד וחוטף לא מעט כדורים. העונה הצ ליח האמריקני לעצור את השחקנים ששמר עליהם ב 1 על 1 על 31% בלבד מהשדה.

גם בצד ההתקפי מדובר בשח קן לא רע, אבל יש גם נתונים לא מעודדים במיוחד. קודם כל, האחו זים מחוץ לקשת בעונה האחרונה בבלגרד, למרות שבעבר קלע טוב יותר מהטווח הזה, הוא לא יציב. לא תראו את הולינס מייצר לעצמו או לחבריו לקבוצה מצבי זריקה, והוא שחקן שחי בהתקפה ממה שהקבוצה תסדר לו, או מהתקפות מעבר. מדו בר באתלט מדהים, שללא ספק הולך להרים את הקהל בהיכל העונה, אבל למרות היכולת שלו לנתר גבוה הוא לא תורם כמעט כלל בריבאונד - 1.9 למשחק בשלוש עונות ביורוליג.

ביד אליהו יודעים מה יקבלו מה שחקן. בשלוש העונות האחרונות הוא שיחק ביורוליג, והבמה לא זרה לו. הוא לא יהיה אחד מהכוכבים, וייתכן שבליגה הוא אפילו לא יתלבש לעי תים קרובות, אבל מדובר בשחקן שי כול לתת 20 דקות טובות ביורוליג, גם בהתקפה, ובעיקר במשימות הג נתיות חשובות.

 ?? ?? הולינס מול מכבי צילום: GettyImage­s
הולינס מול מכבי צילום: GettyImage­s
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel