Israel Hayom

"רוצים ללכת עד הסוף"

עוזר מאמן נבחרת הנוער איתי מרדכי מאמין שאפשר לזכות באליפות אירופה ● בטוח שייצאו ממנה שחקנים לבוגרת, ממליץ להם לצאת לחו"ל ומתלהב בעיקר מאוסקר גלוך: "מאמנים באירופה אומרים עליו 'וואו'" ● הערב בחצי הגמר מחכה צרפת הפייבוריטי­ת

- ליאב נחמני

העפלת נבחרת הנוער לחצי גמר אליפות אירופה היא אירוע היסטורי, והערב (21:00) מחכה לה צרפת החזקה. לחני כים של המאמן אופיר חיים ועוזרו איתי מרדכי - הנמ צאים בשורה אחת עם צרפת, אנגליה ואיטליה - אין כוונה לעצור כאן. "זאת הרגשה מדהימה, למרות שאנחנו עדיין לא מעכלים זאת", הודה מרדכי בשיחה מסלו בקיה, שם נערכת האליפות, "זה לה שיג את כל המטרות והחלומות".

הוא ממשיך: "כאן חווים את זה בצורה יותר חזקה, כי אנחנו נמצאים במלון אחד עם איטליה, אנגליה וצ רפת, אנחנו חלק מהם. יש אווירה מאוד טובה בתוך הנבחרת. נוצר חי בור מדהים בין השחקנים והצוות. יש הבנה עיוורת בין כולם".

מה עושה את ההבדל אצלכם, מעבר לכישרונות הגדולים?

"יש פה אנשים מקצועיים, אבל מה שמאפיין זה המעבר: האסיפה של אופיר לפני אנגליה. אם למישהו קשה - ישר כולם כאחד מנסים לעזור, מכל הלב. כל בוקר השחקנים אמורים להגיע לחדר האוכל ב ,9:00 אבל אנשי הצ וות יושבים ביחד כבר ב 7:00 והפעי לות מתחילה. זה ניכר בעבודה".

אז יש עתיד לכדורגל הישראלי?

"בהחלט. מאז שהגעתי להתאחדות בשנה שעברה המטרה של כולם היתה לפתח ולקדם את השחקן הישראלי. הישיבות הראשונות נמשכו שעות. מפתחים גם את המאמנים, כשאני מד ריך בקורס נוער עילית וכמובן בנב חרות עצמן. אני עוזר של אופיר חיים בנוער והוא עוזר לי בנערים עד גיל .16 יחד יצרנו תוכנית עבודה שתע בור בכל הנבחרות. התוצאות הגיעו מהר. יש לנו שחקנים מוכשרים בכל הגילים, ועם עבודה נכונה מייצרים קבוצות חזקות ונבחרות טובות. אנחנו נראה בעתיד בבוגרת 6-5 שחקנים מתוך הנבחרת הזאת".

"מתאימים לרמות הגבוהות"

כאמור, הערב נבחרת ישראל תפגוש את צרפת, שמולה התמודדה במשחקי ההכנה ליורו. הצרפתים הסכימו לפ גוש את ישראל, כי לא האמינו שיפגשו אותה שוב בשלבים המכריעים. הרווח הנקי: לאופיר חיים ולצוותו יש מספיק מידע על היריבה. "סיימנו איתם פע מיים בתיקו, בלי אוסקר גלוך, שהיה עם הנבחרת הצעירה", סיפר מרד כי. "המאמן הצרפתי שאל, 'מספר 10 הגיע?', וכשהבין שלא, אמר בחיוך: 'זה טוב לי'. הוא הכיר אותו ועוד כמה שח קנים, שלדעתו הם ברמה עולמית. אם מאמן שמכיר את השחקנים הטובים בעולם חושב כך, זה אומר הכל".

השיח סביב גלוך יוצא דופן, מה אתם שומעים לגביו?

"אנחנו רואים את הסקאוטרים שבאים לצפות בשחקנים, שעומדים בכל הלח צים. זה רק מוכיח שהם מתאימים לר מות הגבוהות. אני מלווה את אוסקר בשנה האחרונה, ובחצי השנה האחרונה הוא עשה פריצה מטאורית. תמיד יד ענו שהוא שחקן מיוחד שיודע לעשות דברים קסומים כמו הגול נגד אוסטריה. הפוטנציאל שלו ממומש כבר עכשיו. זה מדהים לראות 'בייבי פייס' עולה למגרש ועושה דברים יצירתיים. הוא יגיע הרבה יותר גבוה, כי האופי שלו מתאים. אפילו המאמנים של צרפת, איטליה ואנגליה אומרים עליו 'וואו'".

ברמות האלה, הדור הזה שלנו צריך לצאת מוקדם יותר לחו"ל כדי להתפתח?

"הייתי ממליץ לכל שחקן, בכל גיל, אם יש לו ההזדמנות, לצאת לאירופה כמה שיותר מהר. שיחקנו 17 משחקים בינלאומיים מול ספרד, צרפת, טור קיה ואנגליה וראינו כמה קשה צריך לעבוד כדי להגיע לרמה של השחק נים שלהם, שמשחקים בליגות הטובות בעולם. המטרה היא שעכשיו השחקנים אצלנו יקבלו את ההזדמנות מוקדם".

לסיכום, אפשר ללכת עד הסוף ביורו הזה?

"אמרנו לשחקנים מהרגע הראשון שאנחנו מאמינים שאפשר לעשות יורו ומונדיאליט­ו, וזה קרה. שברנו הרבה מחסומים ואנחנו מאמינים בכוח שלנו. אנחנו אף פעם לא באים להתבטל, למ רות שיש לנו כבוד עצום לצרפת, אחת הפייבוריטי­ות לזכייה. יש אמונה. אנ חנו כבר כאן, ורוצים ללכת עד הסוף".

 ?? ?? מרדכי. "יש הבנה עיוורת בין כולם" צילום: באדיבות דוברות ההתאחדות לכדורגל
מרדכי. "יש הבנה עיוורת בין כולם" צילום: באדיבות דוברות ההתאחדות לכדורגל
 ?? ?? גלוך. פריצה מטאורית צילום: אתר אופ"א
גלוך. פריצה מטאורית צילום: אתר אופ"א

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel