Israel Hayom

האב שמואל:

"יש פה משהו שאני לא יודע אם זה משחק כבוד, קשיחות הנהלים או חוסר רצון טוב. למרות שביקשנו רבות, התיק לא עבר לטיפול במירון"

-

כבוד, קשיחות הנהלים או חוסר רצון טוב. אף שביקשנו רבות, התיק לא עבר לטיפול במירון. התחננו שהשוטרים במרחב שבו מוישי נעלם יטפלו בזה, או במחוז ש"י, שלהם יש את האמצעים, אבל זה לא קרה".

במשפחה גם ביקשו לפרסם את הת מונה שלו, אבל נענו בשלילה. "לקח להם זמן עד שהם בכלל נכנסו לת מונה", אמר, "ועד שבכלל הראו לנו נכונות. עכשיו הם כן מחפשים, אבל לא ברמה הארצית. הם לא מביאים את כל היכולות שלהם עם קצונה ושב"כ. משום מה, הסיפור שלנו נתפס בע דיפות מאוד משנית. אולי בגלל הח רדיות. אולי כי המשטרה בנתה איזו קונספירציה שמוישי בבריחה. אפילו שזה בכלל לא מתאים לו בשום צורה. מוישי ילד שכל כך מחובר לדת".

אנשים במודיעין עילית, וגם כאלה שהם אינם מכירים, מנסים לעזור למ שפחה, מביאים אוכל, מתעניינים ומת פללים. שמואל מסרב להאמין שמוישי רוצה אולי לצאת מהדת או להיעלם לזמן מה - ולדבריו, אין כל סימ נים שמדובר ברקע לאומני או פלי לי. "אפילו את התפילין הוא השאיר בירושלים. כלומר, הוא תכנן לחזור במוצ"ש כדי להתפלל ביום ראשון. כמו כן, לא היו סרטונים עם בקשות כופר או משהו כזה, אבל צריך לבדוק את האפשרות הזאת".

"החרדים סוג ב'"

ועדת ביטחון הפנים קיימה בשבוע שעבר דיון בעקבות היעלמותו של מוישי, ועל התמו דדות המשטרה עם חיפוש אחר נע דרים בכלל. בדיון אמרה אמו גיטל בדמעות: "אין לי חיים. איך אני יכולה לטפל בשאר הילדים בבית? אני מרגישה שאין אף אחד שמח זיק את הפרשה של מוישי. 2,080 שעות אנחנו נמצאים בסיוט מתמשך. הראש שלי לא מרוכז. אני מבקשת מכל הגורמים שיש להם השפעה ומה שלא יהיה בסיפור שלו, להחזיר אותו הביתה. לפחות שיהיה קצה חוט. אין לנו מושג מה עובר הילד הזה. אם הוא חי או מת. נפל לוואדי? לתהום? אין לי מילים".

בדיון נכחו גם גורמים במשטרה. חברי הכנסת הטיחו בפניהם כי ישנה תחושה שהם אינם עושים די במקרה הזה. "ילד נעלם מהבית, ובאתר של המשטרה השם שלו לא מופיע", אמר ח"כ מיכאל מלכיאלי, "רק אחרי הת ערבות הוא הועלה לאתר. הדבר הזה מצביע שיש אולי הזנחה ושלא לקחו את הסיפור הזה ברצינות".

ח"כ יוסף טייב טען כי "יש תחושה קשה שהציבור החרדי הופך להיות סוג ב'. לא ייתכן שהורים יישארו חודשים ללא מענה. לא אתן שבמדינת ישראל תהיה איפה ואיפה".

במשטרה סירבו להגיב אתמול לפ רשה. לפני שבועיים אמרו ל"ישראל השבוע": "החקירה נמשכת. בהנחיית המפכ"ל הוחלט על הקמת צוות חקירה מיוחד ביל"פ שומרון )היחידה לח קירת פשעים בשומרון(, לצד צוותי חקירה של אגף החקי רות והמודיעין, כדי להתח קות אחר עקבותיו של הנ עדר מוישי ולהשיבו לחיק משפחתו בהקדם".

 ?? ?? צילום: דוד פרץ
צילום: דוד פרץ
 ?? ?? החשוד בבית המשפט
החשוד בבית המשפט
 ?? ??
 ?? ?? החיפושים אחר מוישי. "הסיפור תפס עדיפות משנית" צילום: דוד כהן-ג'יני
החיפושים אחר מוישי. "הסיפור תפס עדיפות משנית" צילום: דוד כהן-ג'יני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel