Israel Hayom

בחירות 2022 נתראה בקלפי

ההצבעה הסופית על פיזור הכנסת צפויה בחצות ● אחריה: לפיד יעשה היסטוריה ויהפוך לרה"מ

- אמיר אטינגר

חברי הכנסת ה 24 יתכנסו היום בחצות כדי להצביע על חוק פיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. במסגרת ההס כמות בין האופוזיציה לקואליציה, התאריך לבחירות שמצוין בנוסח החוק הוא 1 בנובמבר ומסתמן כי יש לכך רוב.

עם זאת, האופוזיציה הגישה הס תייגות שלפיה היא מבקשת שה בחירות יתקיימו ב 25 באוקטובר בזמן שבו בני הישיבות בציבור הח רדי והדתי עדיין בחופשת בין הז מנים ויוכלו לסייע למפלגות ביום הבחירות. התאריך הסופי ייקבע בהצבעה במליאה.

אם הכנסת אכן תפוזר, לפיד צפוי להיכנס ישירות לתפקיד ראש הממשלה. שר החוץ לא צריך להישבע ולהצהיר אמונים מחדש, שכן על פי חוק ממשלת החילו

פים, לפיד הצהיר אמונים לתפקיד ראש הממשלה כשהוקמה הממשלה לפני שנה.

לפיד לא צפוי לשנות את הרכב הממשלה והוא ינסה לעודד את הש רים להמשיך לעבוד במשרדיהם. ההערכה היא שביקור ביידן וטיסו תיו המדיניות של לפיד יסייעו לו בקמפיין. עם זאת, סמכויותיה של ממשלת המעבר מוגבלות.

פשרה על חוק המימון

לצד זאת, הקואליציה והאופו זיציה החליטו לקדם חבילה של 50 חוקים, חלקם בקריאה ראשונה וחלקם בקריאה שנייה ושלישית. בין החוקים שהושגו עליהם הס כמות ניתן למצוא את חוק זכויות הרווחה לאנשים עם מוגבלות, של השר מאיר כהן מיש עתיד, רפור מת נפש אחת של בני גנץ שכו ללת מגוון טיפולים לנכי צה"ל, חוק המכר, חוק תמ"א ,38 מענקים לנפגעי האומיקרון ועוד.

לצד קידום החוקים המוסכמים, קודמו חוקים שמסדירים את הלי כי הבחירות ופעילות ועדת הבחי רות המרכזית. בליכוד דרשו שגובה המימון של מפלגות שמעוגן בחוק מימון מפלגות יעלה מ 1.4 מיליון שקלים לכל ח"כ לסכום של 1.66 מיליון שקלים. בליכוד דרשו זאת לאור החובות שהמפלגה נקלעה אליהם בשל ארבע מערכות הבחי רות ולקראת קיום פריימריז.

בהתחלה הסכימו במפלגת יש עתיד לדרישה זו, אך לאור ביקו רת ציבורית על כך שמדובר בבזבוז כספי ציבור בעוד יוקר המחיה עולה, במפלגת העבודה ובישראל ביתנו התנגדו למהלך.

יו"ר סיעת העבודה, רם שפע, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לא ניתן לליכוד לשדוד את קופת המדינה כמו גנבים בלילה. אמרתי

לפיד לא צפוי לשנות את הרכב הממשלה. ההערכה היא שביקור הנשיא ביידן וטיסותיו המדיניות של ראש ממשלת המעבר יסייעו לו בקמפיין הבחירות

בוועדת הכנסת כי אני מתנגד לה עלאת מימון המפלגות, צריך לע צור את ההתקדמות הזאת מייד. אני קורא לוועדת הכנסת להפריד את חוק פיזור הכנסת מחוק מימון המפ לגות ולאפשר זמן סביר לדון בזה".

לבסוף, בעקבות ההתנגדות של רם שפע ויבגני סובה, הועלתה פשרה על ידי איתן גינזבורג של פיה ועדת הכנסת תפצל את גובה יחידות המימון בחוק מימון המפל גות מחוק פיזור הכנסת, ויש לקדם בשלב זה רק את פיזור הכנסת ללא העלאת מימון המפלגות. השופ טת אילה פרוקצ'יה שעומדת בראש הוועדה הציבורית העוסקת בנושא היא זו שככל הנראה תקבע את גובה יחידת המימון, ולא הח"כים.

ח"כ דוד ביטן, שעסק במו"מ על גובה מימון המפלגות מטעם הליכוד, אמר לאחר הצעת הפש רה: "מקבלים את הצעה שהשופטת היא שתקבע בפעם הזאת את גובה יחידת המימון, סומכים עליה".

 ?? ??
 ?? ?? לפיד. הושבע לתפקיד לפני שנה
לפיד. הושבע לתפקיד לפני שנה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel