Israel Hayom

דיווח בלבנון: "חמאס מוכן לשחרר את אל־סייד בעסקת חילופי שבויים"

ארגון הטרור פרסם סרטון שבו נראה הצעיר השבוי כשהוא מחובר למסיכת חמצן ● אביו: "בני לוקה בנפשו, שחררו אותו מייד" ● משרד רה"מ: "הפצת סרטון של אדם חולה - מעשה מתועב ונואש"

- שחר קליימן ודנה בן שמעון

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה אתמול תיעוד של הישאם אלוסייד, הצעיר הישראלי שחצה 2015וב את הגבול לרצועת עזה, כשהוא עוטה מסיכת חמצן ומו חובר למכונת הנשמה, ולידו על הכו רית מונחת תעודת הזהות שלו.

עם זאת, בשלב זה לא ניתן לדעת מה מהימנות הסרטון ומתי צולם. בסרטון נראה בסמוך למיטתו של אלסייד מסך טלוויזיה ובו שידור של אל־ג'זירה מהפורום הכלכלי בקטאר, שנערך בתאריכים 23-21 ביוני, כך שייתכן שהסרטון צולם בשבוע שעבר.

בעקבות הסרטון, דיווחה רשת "אלמיאדין" הלבנונית כי חמאס הודיע למתווכים על נכונותו לעסקה הומניטרית מהירה של חילופי שבויים עם ישראל. במסגרתה העסקה, ישחרר הארגון את אל־סייד בתמורה לשחרור אסירים פלשתינים חולים השוהים בבתי כלא בישראל. אל־סייד, תושב חורה הבדואי שבדרום וחולה סכיזופרניה, נכנס בחודש אפריל 2015 לרצועת עזה דרך המטעים של קיבוץ ארז, לאחר שכבר עשה זאת פעמיים קודם לכן והוחזר.

בתגובה לסרטון אמר אתמול אביו, שעבאן אל־סייד, בראיון לערוץ ,12 כי לבנו "אין יד ורגל בסכסוך הישראלי־פלשתיני, הוא חולה נפשית ואסור להחזיק אותו. הוא צריך להיות בטיפול רפואי כל הזמן. הוא היה מקבל תרופות ואני מקווה שהוא מקבל אותן. טוב שרואים אותו בחיים, אבל אגיד כל הכבוד אם ישחררו אותו מייד".

ממשרד ראש הממשלה נמסר עם פרסום הסרטון כי "חמאס מחזיק בשני אזרחים פגועי נפש, חולים וסובלים, בניגוד לכל החוקים והדין הבינלאומי. הישאם אל־סייד איננו חייל אלא אזרח ישראלי פגוע נפש, שחצה את הגבול לרצועת עזה מספר פעמים קודם לכן, והפצת סרטון של אדם חולה היא מעשה מתועב ונואש".

פרסום הסרטון בא בהמשך להודעה החריגה שהוציאה שלשום הזרוע הצבאית של חמאס, שלפיה חלה הידרדרות במצבו של אחד השבויים הישראלים שמוחזקים בידי הארגון בעזה - אך בלי שציינה במי מדובר.

 ?? ?? "אין לו יד ורגל בסכסוך". אל־סייד צילום מתוך הסרטון
"אין לו יד ורגל בסכסוך". אל־סייד צילום מתוך הסרטון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel