Israel Hayom

"מכונת פשע שלא היתה כמותה בישראל"

גזר דין מהדהד בתיק 512 ● יצחק אברג'יל, שעמד בראש הארגון והורשע בעבירות רצח, ירצה שלושה מאסרי עולם

- אבי כהן

לאחר עשר שנות חקירה, שבע שנים של משפט ו 300 ישיבות: תיק 512 הגיע לסופו אתמול בביהמ"ש המחוזי בתל אביב. הנאשם המרכזי, יצחק אברג'יל, נידון לשלושה מאסרי עולם ולעוד 15 שנה בכלא.

על פי גזר הדין, אברג'יל ייקנס גם במיליון וחצי שקלים. "יד ימי נו", אבי רוחן, יישלח ל 25 שנות מאסר וייקנס ב 750 אלף שקלים. עופר בוהדנה, שהניח את המט ען שהתפוצץ ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, הורשע בשלושה מקרי רצח ויישלח לשלושה מאסרי עולם וחמש שנים נוספות. בפרשת הדגל של המשטרה והפרקליטות נגזר גם דינם של אהרון סוסן 12) שנות מאסר(, יעקב בן שטרית )עשר שנות מאסר( ואברהם לוקר )חמש שנות מאסר(.

ארגון אלים ועוצמתי

השופטת גיליה רביד ציינה שההליך הפלילי חשף ארגון פשי עה אלים ורב עוצמה שפעילותו חו בקת העולם נמשכה שנים. יתר על כן, פעילותו העבריינית של הארגון באותם ימים שינתה במידה רבה את פני הפשיעה בארץ.

"הארגון שלח ידו, בין השאר, בסחר בינלאומי בסמים בהיקפים עצומים, כאשר למען ביסוס מע מדו ועוצמתו ביצע עבירות אלי מות מתוכננות ושיטתיות נגד יריביו, לרבות מעשי רצח שנועדו להעצים את כוחו ולגבור על מת חריו. מעשי אלימות אלה בוצעו אגב גרימת נזק והרס לרכוש פרטי

וציבורי, תוך התעלמות מוחלטת מאפשרות הפגיעה באזרחים חפים מפשע", אמרה השופטת רביד.

אברג'יל הורשע, בין השאר, בעבירות של ראש ארגון פשי עה, בשלוש עבירות של רצח בכוונה תחילה בפרשת ניסיון ההתנקשות ביהודה הלוי ובע בירות רבות נוספות, ובהן יבוא וסחר בסמים. בתחילת הדיון הוא עוד אמר לעיתונאים כי "תרבות השקר מושרשת במשטרה ובפרק ליטות. תסתכל על האנשים. היום זה יצחק אברג'יל - מחר מחרתיים זה מישהו אחר. צריך לנקות את תרבות השקר".

השופטת רביד לא חסכה מילים קשות מאברג'יל. בעונש שגזרה עליו קבעה כי הוא לא יוכל לצאת לחופשי בימי חייו. "אברג'יל יזם והקים בזכות מנהיגותו, קשריו העברייניים והמוניטין שלו את הארגון. ארגון זה, שהלך וצבר כוח, הפך עם השנים למכונת פשיעה משומנת היטב אשר שלחה זרועו תיה בארץ ובחו"ל באמצעות פעי לים רבים, חלקם עברייניים בעלי עוצמה משל עצמם. מדובר היה בארגון שלא היה כמותו עד לאותם ימים, וספק אם יש עד היום".

השופטים קבעו כי אבי רוחן, שהורשע בסיוע לרצח במסג רת ארגון פשיעה, נכח בפגישות בבלגיה, ביטא עניין בחיסולו של זאב רוזנשטיין, השתתף במימון מבצע ההתנקשות ביהודה הלוי,

וכן לקח חלק בעבירות של יבוא וסחר בסמים.

בגזר הדין המהדהד הודגש גם כי "טענת בא כוח הנאשם, שלפיה פעילותו בארגון היתה שולית או נקודתית, איננה הולמת את קבי עותינו העובדתיות בהכרעת הדין. העובדה שלא התערה בקרב הדרג המבצע לא מעידה על חלקו או מעמדו השולי - אפילו להפך".

בתום הדיון בבית המשפט ציינו הסנגורים כי הם יערערו על גזר הדין ועל הכרעת הדין. עו"ד שמ שון וייס, שייצג את אברג'יל, אמר כי "גזר הדין הפך להיות צפוי. הוא לא רלוונטי. נלחמנו על עצם ההרשעה. הוא לא קשור לאירוע שבו נפגעו חפים מפשע. נמשיך להילחם על חפותו".

לדברי וייס, "נעשה פה משפט בזק ולא זכינו למשפט הוגן. נש קוד על הערר בימים הקרובים".

השופטת רביד: "מעשי הרצח ועבירות האלימות נועדו להעצים את כוחו של הארגון ולגבור על מתחריו. המעשים בוצעו תוך התעלמות מוחלטת מאפשרות הפגיעה באזרחים"

לא בחלו באמצעים

עו"ד אורנת קמרון, הסנגורית של רוחן, טענה כי "מדובר במ שפט ראווה. בית המשפט התע לם מהיעדר הראיות והרשיע אותו בגלל שהוא אבי רוחן. נפנה לעליון כדי שיתקן את העוול שנגרם כאן גם בהכרעת הדין וגם בגזר הדין".

מנגד, עו"ד ניסים מירום מפרק ליטות מחוז תל אביב פלילי, ראש צוות התביעה, אמר בתום הדיון כי "מסע בן 18 שנים של שיתוף פעו לה בין הפרקליטות למשטרה הגיע לסיומו, בהטלת עונשים חמורים על ראשי וחברי ארגון הפשיעה המסוכן והאלים ביותר שפעל בישראל. אר גון שלא בחל באמצעים ורצח שלו שה אזרחים חפים מפשע בלב תל אביב, לצד עבירות אלימות חמורות ועסקאות סמים בינלאומיות".

 ?? ?? אבי רוחן. נידון ל 25 שנות מאסר
אבי רוחן. נידון ל 25 שנות מאסר
 ?? ??
 ?? ?? עו"ד וייס
עו"ד וייס
 ?? ?? עו"ד קמרון
עו"ד קמרון
 ?? ?? יצחק אברג'יל בביהמ"ש, אתמול צילום: גדעון מרקוביץ'
יצחק אברג'יל בביהמ"ש, אתמול צילום: גדעון מרקוביץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel