Israel Hayom

בדרך להסלמה? טורקיה הסכימה לצירוף שבדיה ופינלנד לנאט"ו

סדר עולמי חדש? ● ארדואן הסיר את התנגדותו - והמדינות הסקנדינביו­ת יוכלו להצטרף לברית ● הממשל האמריקני הודיע על עיצומים חדשים נגד הקרמלין

- דמיאן פצ'טר

טורקיה הסכימה לצירוף שוודיה ופינלנד לברית נאט"ו: שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושאולו חתם יחד עם נציגי שבדיה, פינלנד וברית נאט''ו על מסמך שיאפשר את צרופן של המדינות הסקנדינביו­ת לברית, במהלך שעלול להביא להסלמה מול רוסיה, ששמה לה למטרה ליצור את התרחבות הברית לגבולותיה.

"היום נאט"ו מאוחדת ומגוונת כפי שאני מאמין שזה אי פעם ואנחנו מוכנים להתמודד עם איומים של התוקפנות רוסית, כי למען האמת אין ברירה. זה היה הניצול לרעה המשמעותי ביותר של כוח מאז מלחמת העולם השנייה", אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישתו עם מלך ספרד פליפה השישי.

"נהפוך את כוח התגובה של נאט"ו ונגדיל את מספר הכוחות המוכנים ליותר מ־003 אלף"

מפקד ברית נאט"ו, הגנרל יאן סטוטלנברג, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני שמח להכריז שיש כעת הסכם שיכלול את הדרך להצטרפות שבדיה ופינלנד לנאט''ו".

כאמור, אחד מנושאי הליבה שנדונו בפסגה היו הניסיונות להגיע להסכמה על צירופן של שבדיה ופינלנד לברית ההגנה כאשר פגישה מרובעת נערכה למטרה זו בין מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, שתי המדינות הנורדיות וטורקיה, המתנגדת היחידה למהלך אשר דורשת את הסגרתם של פעילים כורדים הנחשבים לגורמי טרור על באנקרה.

הנשיא הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן, נמצא, כאמור, גם כן במדריד ועוד צפויה לו פגישה עם ביידן בשולי הפסגה. "אנו נקיים את השיחות הללו ונראה לאיזו נקודה הן יגיעו. לא רוצים מילים יבשות, אנחנו רוצים תוצאות", אמר.

במקביל, מנהיגי המדינות המתועשות )G7־ה( התכנסו אתמול ליום האחרון של הפסגה בגרמניה, ביניהם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שטסו למדריד מייד עם סיום הפגישה.

משרד האוצר האמריקני הודיע על עיצומים חדשים נגד 100 יעדים רוסיים, ביניהם 70 מוסדות ו־92 אישים המשויכים לתעשייה הצבאית המקומית. כמו כן, הרשויות בארה"ב אסרו על יבוא של זהב רוסי. ביום שני האחרון, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי השתתף מרחוק בשיחת ועידה מקייב. "קבוצת הG7 שלחה מסר של תמיכה במדינה במלחמה בזמן שהבטיחה כי הסיוע המערבי ימשך 'ככל שיידרש'", כך ציין הנשיא.

נוסף על כך, נציגי ארגון המדינות המתועשות, החלו בכינוס בן יומיים כאשר במוקד הדיונים נמנו המלחמה במזרח אירופה וההתייקרות הכללית של הנפט והגז.

 ?? ה־7G, ?? מנהיגי אתמול צילום: אי.אף.פי
ה־7G, מנהיגי אתמול צילום: אי.אף.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel