Israel Hayom

"הטרגדיה בטקסס - תוצאה של מדיניות הגבול הפתוח"

אסון בסן אנטוניו: לפחות 50 גופות מהגרים נמצאו במשאית ● החשד: המהגרים, שחצו את הגבול ממקסיקו לארה"ב, כנראה נחנקו למוות מחום ● שלושה חשודים נעצרו

- נטע בר

גופותיהם של לפחות 50 מהגרים, שככל הנראה חצו את הגבול ממקסיקו לארצות הברית, נמצאו אתמול במשאית שננטשה מחוץ לסן אנטוניו.

יותר מ־21 מהגרים נמצאו בחיים ונלקחו לבתי חולים מקומיים. לפי המשטרה המקומית, המהגרים נחנקו למוות בחום של כ־04 מעלות.

המהגרים נמצאו לאחר שעובד במחסן סמוך שמע קריאות לעזרה מהמשאית וקרא לכוחות החילוץ המקומיים. מפקד המשטרה המקומית סיפר כי האיש הבחין שדלת כלי הרכב הייתה פתוחה במקצת וראה בתוכה מספר גדול של מתים.

ממחלקת הכיבוי של סן אנטו

ניו נמסר כי המטופלים שאותרו היו חמים למגע וסבלו מתשישות. עוד צוין כי לא היו מים בתוך המשאית וכוחות הכיבוי ראו "ערימה של גופות". במחלקת הכיבוי מסרו כי לעת־עתה לא נמצאו ילדים בין גופות המהגרים. בתוך כך, מפקד המשטרה של סן אנטוניו הודיע כי שלושה חשודים נעצרו. הוא ציין כי זו התקרית הגדולה ביותר מהסוג הזה שהייתה אי־פעם בעיר והוסיף כי נפתחה חקירה פדרלית.

בתוך כך, שוטרים ממשטרת סן אנטוניו מחפשים אחר נהג המשאית, שנראה כי נטש אותה זמן־מה לפני שהתגלתה המשאית באזור מרוחק ליד פסי רכבת, נמסר ב"ניו יורק טיימס". ההערכה היא כי כל הקורבנות עברו לארצות הברית באופן בלתי חוקי והובאו צפונה. מעבר הגבול הקרוב ביותר נמצא במרחק של כ־522 קילומטרים משם.

"המוות הזה רשום על שמו של ביידן", תקף מושל טקסס, גרג אבוט, בחשבון הטוויטר שלו. "זו תוצאה של מדיניות הגבול הפתוחה והקטלנית שלו. זה מראה מה ההשלכות הקטלניות של סירובו לאכוף את החוק".

נציין כי עדיין לא ברור כיצד מתו המהגרים, אבל סן אנטוניו וערים אחרות ברחבי טקסס חוו גל חום ששבר שיאים - הטמפרטורות הגיעו אתמול לכ־04 מעלות צלזיוס. רובי צ'אבס, בת ,53 עקרת בית שמתגוררת במרחק של כקילומטר מהמקום שבו נמצאה המשאית, שמעה על התגלית בטלוויזיה, ואז ראתה מסוק חג מעליו. היא הגיעה למקום עם בעלה, רובן, כדי להתפלל. האזור היה מוכר למקומיים כ"מקום להורדה" של מהגרים, אמרו בני הזוג צ'אבס ל"ניו יורק טיימס". "אנחנו בדרך כלל רואים אותם מבקשים אוכל או כסף", סיפרה רובי. "זה עצוב, ועכשיו אני שומעת שהיו שם גם ילדים". בעלה הוסיף: "הם מכירים את האזור. הם קופצים מהרכבת ולוקחים אותם".

 ?? ?? המשאית שבה אותרו הגופות
המשאית שבה אותרו הגופות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel