Israel Hayom

הרולטה של רשת

הימור מסוכן, רשת ‪21:15 ,13‬

- ניר וולף עובר מסך

בסרט הזה היינו יותר מפעם או פעמיים, ואת הסיפור הבא טחנו כל כך הרבה עד שאתמול בערב הייתי מוכרח לוודא שוב ושוב במהלך סרט הדוקו "הימור מסוכן", שאני לא צופה בשידור חוזר של משהו מלפני עשור וחצי.

הפרומואים המבהילים הבטיחו לחשוף את האמת שמאחורי תעשיית ההימורים הבלתי חוקיים, אולם אלי סניור צלע בבוץ ויצא ממנו עם תחקיר קלישאתי ומרושל, שסקר בחיפוף את קצוות הנושא המורכב. הוא הסביר לצופיו ש"בטים" הם הימורים, תשאל מהמרים במסיכות, פירט מה קורה למסתבכים בשוק האפור ובירר כיצד נראה סדר יום בחייו של גובה. בלי קמצוץ של תחכום ויזואלי או מידע חדש ורלוונטי, אבל עם שימוש תכוף בחומרי ארכיון ובדמויות מוצללות, הסרט ערבב חומר ממוחזר והאיר עליו בנורות האזהרה הכי מאיימות ומפחידות.

בשלב הסיכומים הצביעו על המדינה כמי שמאפשרת מגרש מש חקים פרוץ כתוצאה מהיחס שלה להימורים, והמצב מייצר כישלון באכיפה, בחינוך, במחקר ובטיפול. ואולי דווקא הגיוני ש"הימור מסוכן" היא בעצם מיחזור כתבות ותחקירים מהעבר, כי הרי בשני העשורים האחרונים השוק נותר כשהיה, ואף סרט בנאלי לא משנה מציאות.

רוצים להמר איך זה ייגמר? מדי יום שלישי בערב, ואתמול היה אחד כזה, משדרים ברשת 13 את הגרלת הלוטו השבועית מבית מפעל הפיס. אותו ערוץ שהבהיל והפחיד שעה וחצי קודם לכן, עובר לקדם הימורים חוקיים. אז ברור מדוע הסרט בחר להתעלם מההשפעה הב עייתית של הלוטו ושל הטוטו על צעירים - כי אי אפשר להסתדר ללא תקציב הפרסום שלהם בטלוויזיה )או בעיתון שמעסיק אותי(, אבל הניסיון לצבוע בעיה חברתית רק בגוונים קרימינליים הבליט צדקנות צבועה שנטפה מכל סצנה וסצנה של "הימור מסוכן".

‪● ● ●‬

"נדיר מאוד שיוצא לפודקאסט טרו קריים לעשות עונת המשך. הם לרוב עוברים למקרה חדש, שלא מצליח כמו המקורי. אז אתם יודעים, יש לנו הזדמנות של ממש פה", אומרת דמותו של סטיב מרטין בפתח העונה השנייה של הסדרה "רק רוצחים בבניין", שהושקה אתמול בדיסני+ וקרצה לעצמה.

ובאמת, הרבה מונח על הכף בפרקים החדשים של קומדיית הפשע הביזארית, שמתרחשת בבניין יוקרה בניו יורק ומגוללת עלילה בל שית על שני גברים מזדקנים ושכנה צעירה שמנהלים חקירות רצח תוך כדי הקלטת פודקאסט.

הבדלי דורות, פערי מעמדות, ביקורת תרבותית ואורחים מוכרים גרמו לעונה הראשונה להיות סיפור הצלחה; העונה השנייה שומרת על אותו הקצב, ואם אתם מחפשים להצדיק את דמי המינוי לדיסני+ הרי זו הסדרה הכי מבריקה שמתחבאת שם.

‪● ● ●‬

"האדם נגד הדבורה" )נטפליקס( היא מה שהיינו מצפים לקבל מס דרה של רואן אטקינסון. האיש שמוכר יותר בתור מיסטר בין, הוציא קומדיית סלפסטיק מטופשת עם פרקים קצרים ודיאלוגים מועטים, שמתרכזת במאבק עיקש של האדם בדבורה.

היא כמו פרק ארוך של מיסטר בין עם אותו הומור צפוי, נמוך, פשוט ועממי, שאטקינסון משחיז לנוסחאות קומיות שתמיד יצחיקו. אטקינסון נוהג לפסוע על גבול דק בין פתטיות לגאונות, וגם "האדם נגד הדבורה" בחרה לצעוד על הקו הדק הזה. אבל יש מצב שהפעם החליק לו לתוך שלולית הפאתט.

 ?? ?? "הימור מסוכן". צדקנות צבועה צילום מסך: רשת 13
"הימור מסוכן". צדקנות צבועה צילום מסך: רשת 13
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel